AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 14:39 #1 Skrevet lørdag kl. 14:39 Ville du gått 1 km til busstoppet også tatt bussen 7,6 km -og hvor bussen stopper like ved skolen? Eller ville du valgt å gå 3,9 km til skolen? Anonymkode: def19...d2e
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 15:15 #2 Skrevet lørdag kl. 15:15 Barneskole? Ungdomsskole? Videregående? Anonymkode: 6efaf...6e4 3
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 15:16 #3 Skrevet lørdag kl. 15:16 Og hva koster bussen? Det tar tid å gå 4 km, men det kommer an på busstidene også. Anonymkode: cd8d6...11f 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 15:29 #5 Skrevet lørdag kl. 15:29 Det gjelder barn fra 2. klasse til 7. klasse. Gratis skoleskyss over 4 km Anonymkode: def19...d2e
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 15:31 #6 Skrevet lørdag kl. 15:31 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Og hva koster bussen? Det tar tid å gå 4 km, men det kommer an på busstidene også. Anonymkode: cd8d6...11f Det gjelder skolebussen. Den går når skolen begynner og slutter. Gratis skoleskyss over 4 km. Under 4 km koster et månedskort 400 kr i måneden Anonymkode: def19...d2e
Rotemor Skrevet lørdag kl. 15:33 #7 Skrevet lørdag kl. 15:33 Jeg ville anbefalt bussen. Det er tryggere. 1
solsolsol Skrevet lørdag kl. 15:35 #8 Skrevet lørdag kl. 15:35 Fire km er langt for en liten unge (8 km hver dag), Jeg ville kjørt ungen eller bare kjøpt busskort til den nærmeste skolen. 4
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 15:55 #9 Skrevet lørdag kl. 15:55 Kom an på vær og vei. Syklet i sommerhalvåret om det var mulig. Anonymkode: 679b7...742
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 19:39 #11 Skrevet lørdag kl. 19:39 Ungene tar skolebuss hver dag som vi må betale for. Å gå er ikke et alternativ pga manglende gangvei og høy fartsgrense. Betaler 640 kr i måneden. Anonymkode: c44f2...aaa
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 20:09 #12 Skrevet lørdag kl. 20:09 Jeg gikk 2 km til barneskolen, 3 til ungdomsskolen og 3,5 til vgs, skjønner ikke at dette skal være et problem en gang. Anonymkode: babe5...598
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 21:08 #13 Skrevet lørdag kl. 21:08 4 km hver vei er alt for langt for en andreklassing å gå. Jeg som voksen bruker rundt 40 minutt på tilsvarende strekning, og jeg går fort. Jeg kan ikke forestille meg en gang hvor lang tid andreklassingen min hadde brukt på samme strekning. Svinse fra side til side, se på noe fine steiner, følge etter en katt, prate med gamle damer som går tur and so on… Hvorfor er distansen med buss det dobbelte av å gå? Anonymkode: 7e38a...5c4 2 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 21:24 #15 Skrevet lørdag kl. 21:24 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det gjelder skolebussen. Den går når skolen begynner og slutter. Gratis skoleskyss over 4 km. Under 4 km koster et månedskort 400 kr i måneden Anonymkode: def19...d2e Er skole veien utrygg, kan de ha rett på skyss alikevel. Vi er på 3,9. Men skoleveien er ikke forsvarlig å gå for liten eller stor en strekke. Jeg tenker 2 klassing bør få buss om du har mulighet til det Anonymkode: 18d0f...177 2 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 21:33 #16 Skrevet lørdag kl. 21:33 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): 4 km hver vei er alt for langt for en andreklassing å gå. Jeg som voksen bruker rundt 40 minutt på tilsvarende strekning, og jeg går fort. Jeg kan ikke forestille meg en gang hvor lang tid andreklassingen min hadde brukt på samme strekning. Svinse fra side til side, se på noe fine steiner, følge etter en katt, prate med gamle damer som går tur and so on… Hvorfor er distansen med buss det dobbelte av å gå? Anonymkode: 7e38a...5c4 Tolker det som at TS vurderer to ulike boliger. Anonymkode: 485ee...81e
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 21:34 #17 Skrevet lørdag kl. 21:34 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Eller ville du valgt å gå 3,9 km til skolen? Anonymkode: def19...d2e Går det ikke buss på det korte alternativet? Anonymkode: 7a0f1...b30
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 21:42 #18 Skrevet lørdag kl. 21:42 Våres gikk første årene 3 km en vei. På ungdomskolen ble det gå 3 km så buss 22km. Videregående fikk de taxi ene hadde 18 km og den andre 45 km. Kom da på døra å hentet og leverte på døra Anonymkode: 17df7...111
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 21:53 #19 Skrevet lørdag kl. 21:53 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): 4 km hver vei er alt for langt for en andreklassing å gå. Jeg som voksen bruker rundt 40 minutt på tilsvarende strekning, og jeg går fort. Jeg kan ikke forestille meg en gang hvor lang tid andreklassingen min hadde brukt på samme strekning. Svinse fra side til side, se på noe fine steiner, følge etter en katt, prate med gamle damer som går tur and so on… Hvorfor er distansen med buss det dobbelte av å gå? Anonymkode: 7e38a...5c4 Dette! Det kanskje 800 meter fra ytterdøra vår til skolen og vår andreklassing har greide å bruke 45 minutter på dette. Hen har klokke med gps så jeg fulgte med. Hen krysset aldri veien og satte seg i fare på den måten, men opp i skråninger, stanse, tydeligvis undersøke ting og tang, sikkert snakke med klassekammerater. Gå litt frem og tilbake på fortauet. De siste 50 meterne tok en eeeeevighet og da vet jeg at hen gikk alene. Tipper det var å balansere på asfaltkant, finne stener, undersøke ditt, undersøke datt. Jeg satt og ventet hjemme på hjemmekontor og hadde et halvt øye på kartet siden det tok så laaaaaang tid. Så for meg er buss en selvfølge! Anonymkode: e3a3e...c4c 1 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 00:15 #20 Skrevet søndag kl. 00:15 Sykkel så lenge skoleveien er trygg. Anonymkode: 04ffb...f02
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå