Susijenta Skrevet 5. april 2006 #1 Skrevet 5. april 2006 Jeg kjøpte en svinestek (kryddret/marinert) på rema. Men er usikker på hvordan den tilberedes. Regner med at den skal stekes i ovnen, men hvor høy varme og hvor lenge? noe annet jeg må passe på? på forhånd takk.
Susijenta Skrevet 5. april 2006 Forfatter #2 Skrevet 5. april 2006 oi, det ble litt rart, skrev skinkestek først og svinestek etterpå. Det er faktisk en stor klump svinefilet. beklager rotet
Malama Skrevet 5. april 2006 #3 Skrevet 5. april 2006 Det beste er om du har et steketermometer som du stapper inni. Da kan du se når det er ferdig. For ellers er det vanskelig å si hvor lenge din må ligge før den er gjennomstekt, uten å bli tørr, ettersom dette avhenger av form, vekt, varme og hvordan den ellers ligger (jeg legger steik i terracottagryte, men om du steker den i en ildfast skål med eller uten lokk blir det annerledes igjen) Steketermometer får du på de aller fleste butikker, i alle fall en emd litt utvalg, og det koster kke allverden, og er gret å ha, om du ikke allerede har et.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå