Kløftfrid Skrevet 12 timer siden #1 Skrevet 12 timer siden Jeg tror jeg nå har bestemt meg for en Louis Poulsen ph5 til å ha over spisebordet (240 i lengde). Jeg er sååå usikker på farge, er det noen som er klassiske og som man "bør" velge, evnt andre "safe" valg? Er det noen som har denne lampen og kan si noe om lyset den gir til et lengre bord? Er det best med to mindre? Hvilken farge har du? Har vel kanskje Hues of grey eller hvit i tankene... men er også glad i farger, men da binder jeg meg mye til veggfarge osv. Har jo lyst å beholde denne lampen i maaaange år! 2
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #2 Skrevet 12 timer siden De er fine, men to over samme bord blir overkill, synes jeg. Jeg har to stykker selv og liker de godt, men om jeg var ute etter en lampe som gir mye lys over et langt bord, ville jeg trolig valgt en annen lampe. Anonymkode: a5c42...9d5 4
Kløftfrid Skrevet 12 timer siden Forfatter #3 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (13 minutter siden): De er fine, men to over samme bord blir overkill, synes jeg. Jeg har to stykker selv og liker de godt, men om jeg var ute etter en lampe som gir mye lys over et langt bord, ville jeg trolig valgt en annen lampe. Anonymkode: a5c42...9d5 Har du to av de store? Gir de lys bare rett ned? Hvilken farge har du?
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #4 Skrevet 12 timer siden Jeg har den med forskjellige blåfarger. Den største. Har den ikke over spisebordet men sofakroken. Jeg elsker den og den gir utrolig godt lys. Jeg har dimmer på min. Ønsker meg også 2 stk over spisebordet Anonymkode: 44449...5e7
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #5 Skrevet 12 timer siden Kløftfrid skrev (5 minutter siden): Har du to av de store? Gir de lys bare rett ned? Hvilken farge har du? Store, ja, over to ulike bord. Jeg har en i hvit og lyseblått (retro) og en i grønnfarger. De gir helt greit med lys, jeg bruker også dimmer, men godt lys synes jeg ikke at de gir. Men så er jeg heller ikke tilhenger av veldig mye lys over f eks et spisebord. Anonymkode: a5c42...9d5
Kløftfrid Skrevet 12 timer siden Forfatter #6 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har den med forskjellige blåfarger. Den største. Har den ikke over spisebordet men sofakroken. Jeg elsker den og den gir utrolig godt lys. Jeg har dimmer på min. Ønsker meg også 2 stk over spisebordet Anonymkode: 44449...5e7 Tenker du da to av de mindre?
Kløftfrid Skrevet 12 timer siden Forfatter #7 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Store, ja, over to ulike bord. Jeg har en i hvit og lyseblått (retro) og en i grønnfarger. De gir helt greit med lys, jeg bruker også dimmer, men godt lys synes jeg ikke at de gir. Men så er jeg heller ikke tilhenger av veldig mye lys over f eks et spisebord. Anonymkode: a5c42...9d5 Hvilken er finest med lys i? Den hvite eller den med farger?
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #8 Skrevet 12 timer siden Jeg kjøpte meg en etter en stor livskrise og er så utrolig glad i den, den gjør hele rommet! Jeg kjøpte først hues of gray,men den ble for grå, jeg valgte i stedet en med mer statement-farge, den blå. Jeg er kjempefornøyd, den er virkelig et blikkfang samtidig som den gir veldig stemningsfullt lys. Blått er en farge jeg liker, og det er jo bare en lampe, ikke en veggfarge, så jeg tenker den vil passe til mange steder som en fargeklatt uansett om jeg flytter. Jeg brukte veldig lang tid på å bestemme meg, men ble altså langt mer fornøyd med en som sier litt mer "her er jeg", enn den grå som ble blass. Helt hvit er jo også en tidløs mulighet. Anonymkode: e6ffb...efd
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #9 Skrevet 12 timer siden Kløftfrid skrev (7 minutter siden): Hvilken er finest med lys i? Den hvite eller den med farger? Den grønne. Jeg hadde nok ikke kjøpt en hvit selv, men jeg er veldig glad i den siden den er fra 70-tallet og arvet. Anonymkode: a5c42...9d5
Kløftfrid Skrevet 12 timer siden Forfatter #10 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg kjøpte meg en etter en stor livskrise og er så utrolig glad i den, den gjør hele rommet! Jeg kjøpte først hues of gray,men den ble for grå, jeg valgte i stedet en med mer statement-farge, den blå. Jeg er kjempefornøyd, den er virkelig et blikkfang samtidig som den gir veldig stemningsfullt lys. Blått er en farge jeg liker, og det er jo bare en lampe, ikke en veggfarge, så jeg tenker den vil passe til mange steder som en fargeklatt uansett om jeg flytter. Jeg brukte veldig lang tid på å bestemme meg, men ble altså langt mer fornøyd med en som sier litt mer "her er jeg", enn den grå som ble blass. Helt hvit er jo også en tidløs mulighet. Anonymkode: e6ffb...efd Dette svaret traff meg litt. Jeg er nok mer på en lampe som sier "her er jeg", enn en som sier "jeg bare henger her litt, jeg". Men da er spm...hvilken? Men siden du har hatt hues of grey...den ser jo nesten litt rosa ut på deler av den, er det bildet som lurer meg? Er den bare grå?
Kløftfrid Skrevet 11 timer siden Forfatter #12 Skrevet 11 timer siden Hva er forskjellen på de som heter "anheng" (hues of...) og monochrome? Monochrome er ensfarget, det er den eneste forskjellen? Har lyst på en i grønn...
Kløftfrid Skrevet 11 timer siden Forfatter #13 Skrevet 11 timer siden Og herregud...hues of rose....noen som har sett denne irl og vet om den er veldig "barbie"?
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #14 Skrevet 11 timer siden Kløftfrid skrev (34 minutter siden): Og herregud...hues of rose....noen som har sett denne irl og vet om den er veldig "barbie"? Jeg synes det. Den er veldig fin, men passer ikke inn hvor som helst. Anonymkode: a5c42...9d5
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #15 Skrevet 10 timer siden Kløftfrid skrev (2 timer siden): Tenker du da to av de mindre? Jeg ville hatt 2 av de store, men da har jeg 4 meter langt spisebord Anonymkode: 44449...5e7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå