Gratis Skrevet 25. januar #21 Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Han har sagt i andre tråder at det eneste menn ønsker seg i en kvinne er at hun er pen og at hun kan føde barn, så noe relatert til det kan jeg tenke meg. Anonymkode: 0684a...9f6 Unge menn som ønsker en mor til sine barn vil tenke noe slikt ja, er det noe nytt?
knooters Skrevet 25. januar #22 Skrevet 25. januar Gratis skrev (12 minutter siden): Betyr bare at vi er likestilte, kunne like gjerne sagt "heisen" ned. Rollene og forventningene til hva en kvinne og mann bør være viskes ut. Det gjør at unge menn fremover ikke behøver å forholde seg til tidligere forventninger, akkurat som menn ikke lenger kan forvente tradisjonelle roller fra kvinnen. Ja, men det er jo nettopp derfor vi må definere vår egen maskulinitet og legge vårt eget innhold i begrepet (som menn), og tilsvarende for kvinner og deres femininitet. Det handler ikke om at kvinner er mindre feminine eller at menn er mindre maskuline, for det er vi ikke. Vi bare angriper dette på en annen måte, og fyller begrepene med et annet innhold enn før. 1
knooters Skrevet 25. januar #23 Skrevet 25. januar Folk har det generelt ganske bra i dag, og det vi strever med blir ikke bedre av å blande flere folk inn i miksen - der folks problemer i gamle dager nok i større grad lot seg løse med en partner. Av en eller annen grunn er vi hverken gode til å lete etter partnere, eller å gi potensielle partnere en grunn til å velge oss. Det er bare å se på folks TInder-profiler, det. Du ser masse tomme bioer, eller at man fyller det med noen ikoner som liksom skal si et eller annet. Og bildene som velges, sier lite om det som er unikt ved en person - det blir bare det som i minst mulig grad dytter noen vekk. Selv om det som faktisk trigger lysten til å skrive til en match er at hun eller han har noe spesielt ved seg.
AnonymBruker Skrevet 25. januar #24 Skrevet 25. januar Gratis skrev (28 minutter siden): Betyr bare at vi er likestilte, kunne like gjerne sagt "heisen" ned. Rollene og forventningene til hva en kvinne og mann bør være viskes ut. Det gjør at unge menn fremover ikke behøver å forholde seg til tidligere forventninger, akkurat som menn ikke lenger kan forvente tradisjonelle roller fra kvinnen. Hva med ganske like forventninger? Hva er feil med det? Anonymkode: 7d3e3...a4f 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar #25 Skrevet 25. januar Gratis skrev (32 minutter siden): Betyr bare at vi er likestilte, kunne like gjerne sagt "heisen" ned. Rollene og forventningene til hva en kvinne og mann bør være viskes ut. Det gjør at unge menn fremover ikke behøver å forholde seg til tidligere forventninger, akkurat som menn ikke lenger kan forvente tradisjonelle roller fra kvinnen. Vi kvinner er ikke ment å være slaver og fratatt vår menneskelighet. Du ser oss ikke som folk å for hvem vi er. Tro det eller ei, men jeg er ei dame om ingen forteller meg at jeg er feminin resten av mitt liv. Om vi aldri nevner maskulin og feminin igjen er vi enda oss selv. Dette handler om kontroll, ikke om hvem vi er. Heldigvis er vi fri, så dette er bare en gjenglemt gammel holdning som slenger med neven i et forum. Så går dagene å jeg er en fri kvinne og gjør som jeg vil, innenfor rimelighetens grenser og heldigvis er jeg kjempe rimelig så er relativt fornøyd med sivilisasjonen 😄 Anonymkode: c3d30...1eb
AnonymBruker Skrevet 25. januar #26 Skrevet 25. januar Gratis skrev (2 timer siden): Betyr bare at vi er likestilte, kunne like gjerne sagt "heisen" ned. Rollene og forventningene til hva en kvinne og mann bør være viskes ut. Det gjør at unge menn fremover ikke behøver å forholde seg til tidligere forventninger, akkurat som menn ikke lenger kan forvente tradisjonelle roller fra kvinnen. Dette er et problem å forholde seg til for et fåtall menn. De som ikke følger med i utviklingen. Da er spørsmålet til deg. Hvordan få disse menn til å følge med? Anonymkode: 7d3e3...a4f
knooters Skrevet 26. januar #27 Skrevet 26. januar Som mann, vil jeg også si at jeg ikke forventer "tradisjonelle roller" fra kvinner, heller. Det er mye mer spennende med en kvinne som kan mekke en forgasser enn noen som flyr rundt med forkle og kjevle "fordi det har kvinner alltid gjort". Og i prosessen gjør at jeg ikke kan være maskulin ved å ta del i de oppgavene hun gjør krav på i kraft av å være kvinne - og samtidig begynner å forvente ting fra meg bare fordi jeg har kuk og "er mann". Det er ikke veldig sexy med den type forventninger.
AnonymBruker Skrevet 26. januar #28 Skrevet 26. januar Gratis skrev (På 24.1.2026 den 9.09): Det nye sjekketrikset på kvinner skal være en "third date run in". Det er en tjeneste folk betaler for og fungerer slik at du som mann "tilfeldig" treffer en kvinne rett i nærheten av hun du skal på date med. Hun du treffer "tilfeldig" later som om du er en gammel kjent og legger inn noen gode ord om deg foran kvinnen du skal på date med. Kvinner hater at dette fungerer fordi det viser hvor opptatt de er av det sosiale ved oss mennesker. Se fra 0:30 til 1:30 på denne så blir det forklart av en kvinne som faktisk utfører denne tjenesten. 😉 Også kalt gratis positive omtale, noe alle arbeidsgivere bruker når de gjerne ansetter noen fremfor noen andre. At man får et mer positivt inntrykk når man allerede har fått positiv info om et annet menneske er ikke noe kvinnelig, det er menneskelig, og er typisk noe som foregår i andre deler av samfunnslivet. Anonymkode: 9a034...0ec 1
Rødvinsfilosofen Skrevet 26. januar #29 Skrevet 26. januar Runnah skrev (På 24.1.2026 den 0.51): Har inntrykk av at mange kvinner har gitt opp menn og at det har vært en trend en stund, i hvert fall de som har fått de barna de vil ha. Det handler jo mye om å få barn. Nå virker det som at flere og flere menn begynner å miste interessen også, man melder seg ut og gidder ikke å prøve, man fokuserer heller på venner og andre ting å fylle livet med. Har det noen gang vært verre enn nå? Tinder er ødelagt, å treffe noen på byen virker håpløst (man er gjerne bare ute med venner og fokuserer på dem), det er tilsynelatende svært få arenaer som fungerer. Handler tilsynelatende mest om flaks og tilfeldigheter, og da hjelper det ikke om begge kjønn begynner å gi opp. Det vil alltid være en viss andel menn som er overivrige og prøver seg på alt og alle, prøver seg på helt feil måte osv, men har inntrykk av at mer normale menn enten er i et forhold eller har mistet interessen, gidder ikke mer, vet at det ikke er særlig sannsynlig å lykkes, mye på grunn av skyhøye krav. Jeg merker selv at jeg prøver mindre og mindre, fast forhold blir mindre interessant for hvert år som går, prøver egentlig ikke å sjekke opp noen, har ikke giddet å skrive til de 30+ matchene jeg har på Tinder, helt verdiløse matcher i praksis. I starten av 40-årene. Har inntrykk av at menn og kvinner bruker Tinder litt ulikt? Menn har en aktiv konto «24/7 - året rundt» Lurer på om det kan påvirke opplevelsen av «Tinder-fatigue»? Kvinner laster ned. Tekster litt. Dater litt. Og sletter appen når de går lei eller finner noen? Har inntrykk av at færre og færre single kvinner bruker Tinder også? At mange kvinner rett og slett «trives for godt alene» til å orke å prøve å finne en mann? ( Er jeg helt på villspor? Let me know! 🎿)
AnonymBruker Skrevet 26. januar #30 Skrevet 26. januar Kvinner «gir jo opp menn» som en slags tullete respons til at de egentlig ikke alle sammen kan få de samme 5% av mannfolka de alle helst vil ha. Ikke vil de erkjenne det heller så de skaper et inntrykk av at det er menn som er for dårlig og ikke vil binde seg. Mens det egentlig er de selv som har innsett at de ikke kan konkurrere om de beste mannfolka, og de som de faktisk kan få - som er på deres eget nivå bpde status og utseendemessig vil dem ikke ha. Fordi de tror de fortjener bedre. Så da «gir de opp menn». Paradokset er jo at det er denne mangelen på selvinnsikt blant kvinner som skaper hele problemet i markedet. Anonymkode: 5649a...5aa 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar #31 Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Kvinner «gir jo opp menn» som en slags tullete respons til at de egentlig ikke alle sammen kan få de samme 5% av mannfolka de alle helst vil ha. Ikke vil de erkjenne det heller så de skaper et inntrykk av at det er menn som er for dårlig og ikke vil binde seg. Mens det egentlig er de selv som har innsett at de ikke kan konkurrere om de beste mannfolka, og de som de faktisk kan få - som er på deres eget nivå bpde status og utseendemessig vil dem ikke ha. Fordi de tror de fortjener bedre. Så da «gir de opp menn». Paradokset er jo at det er denne mangelen på selvinnsikt blant kvinner som skaper hele problemet i markedet. Anonymkode: 5649a...5aa Dette er en myte som mange menn forteller seg. Paradokset her er jo at disse mennene som snakker om dette, denne myten, har ikke et snev av selvinnsikt og har gjerne et tonn av mentale problemer. Det er menn som mange kvinner skyr unna fordi at de er ikke noe koselig å være rundt og sånne fiendtlige holdninger kan man lukte på lang vei, men selvfølgelig, det er alle andre sin skyld for at de ikke lykkes. Anonymkode: 0684a...9f6 3 2
AnonymBruker Skrevet 26. januar #32 Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Kvinner «gir jo opp menn» som en slags tullete respons til at de egentlig ikke alle sammen kan få de samme 5% av mannfolka de alle helst vil ha. Ikke vil de erkjenne det heller så de skaper et inntrykk av at det er menn som er for dårlig og ikke vil binde seg. Mens det egentlig er de selv som har innsett at de ikke kan konkurrere om de beste mannfolka, og de som de faktisk kan få - som er på deres eget nivå bpde status og utseendemessig vil dem ikke ha. Fordi de tror de fortjener bedre. Så da «gir de opp menn». Paradokset er jo at det er denne mangelen på selvinnsikt blant kvinner som skaper hele problemet i markedet. Anonymkode: 5649a...5aa Sant det. På samme måte som de mennene som "gir opp/ikke orker" gjør det som en respons på at de ikke får seg de pene unge damene de mener de fortjener. Begge kjønn mangler selvinnsikt i dagens datingkultur. Anonymkode: 95775...58e
knooters Skrevet 26. januar #33 Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Kvinner «gir jo opp menn» som en slags tullete respons til at de egentlig ikke alle sammen kan få de samme 5% av mannfolka de alle helst vil ha. Ikke vil de erkjenne det heller så de skaper et inntrykk av at det er menn som er for dårlig og ikke vil binde seg. Mens det egentlig er de selv som har innsett at de ikke kan konkurrere om de beste mannfolka, og de som de faktisk kan få - som er på deres eget nivå bpde status og utseendemessig vil dem ikke ha. Fordi de tror de fortjener bedre. Så da «gir de opp menn». Paradokset er jo at det er denne mangelen på selvinnsikt blant kvinner som skaper hele problemet i markedet. Anonymkode: 5649a...5aa Du hopper inn midt i. For, det problemet med "femprosenten" (i den grad det er reelt og ikke bare noe karikert vås) kommer jo av at femprosenten byr seg frem. Skal du angripe problemet, må du nesten starte der - for det er der den faktiske starten ligger. Hvis "femprosenten" av kvinner hadde gjort det samme, ville menn oppført seg helt likt også. Det du beskriver er bare hva som skjer når noen ikke klarer styre seg i datingmarkedet og skaper støy gjennom å late som at "alle" kvinner er bra nok for dem. At kvinner "gir opp menn" er svada. Det er ingen som "gis opp" der, men en mann må jo nesten være en netto positiv bidragsyter i noens liv for å få innpass. Og de fleste menn er kanskje gode nok på det feltet til å være venner, men ikke mer enn det. Det er sånn jeg opplever kvinner også. Antallet som er helt uspiselige som personer er godt under 10%. Men den store klumpen i midten, er i kategorien "intet feil med deg, men du passer ikke godt nok inn i mitt liv og jeg ikke i ditt til at vi bør date hverandre". Så har du et par prosent som er ganske nær (og kanskje treffer på en av de to - at jeg kan se noen i mitt liv, men muligens ikke helt føle at jeg er rett person for den andre eller motsatt), og den minipromillen som er slik at du føler at alt bare klaffer. Og blant den minipromillen må man da håpe på at det er noe gjensidig. It is what it is. Men hvorfor skal man ofre et liv man i utgangspunktet ser på som bra, for å flette inn noen som har like mange minuser som plusser i "regnskapet"? 1 2
AnonymBruker Skrevet 26. januar #34 Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (11 timer siden): Kvinner «gir jo opp menn» som en slags tullete respons til at de egentlig ikke alle sammen kan få de samme 5% av mannfolka de alle helst vil ha. Ikke vil de erkjenne det heller så de skaper et inntrykk av at det er menn som er for dårlig og ikke vil binde seg. Mens det egentlig er de selv som har innsett at de ikke kan konkurrere om de beste mannfolka, og de som de faktisk kan få - som er på deres eget nivå bpde status og utseendemessig vil dem ikke ha. Fordi de tror de fortjener bedre. Så da «gir de opp menn». Paradokset er jo at det er denne mangelen på selvinnsikt blant kvinner som skaper hele problemet i markedet. Anonymkode: 5649a...5aa Vi liker seriøst ikke alle de samme mennene. Men vi har sikkert alle vår indre 5 prosenter. så er det åpenbare ting som sivilisert oppførsel, som sikkert trekker mer «skal jeg gi deg en sjans å prøve å møte han?» når det først er en fremmed, enn andre. «Markedet» sett fra ei som ikke kommer til å sette sin fot i det, er at mennene det virker som en har mulighet til å møte på dette såkalte markedet er delt i ulike prototyper, vi har menn som ikke møter noen sjuskete ikke min livsstil dårlig profil mannemann litt trist å si gjengen. Så har vi for suksessfull og aktiv for meg, supre fedre sjonglerer livet og sprudlevann med venner gjengen blandet med fjell. Så har vi fuck boys. Så har vi asosiale med dårlig kvinnesyn, som kan være innad andre kategorier. Det er seriøst det jeg tenker etter ekstremt mange inntrykk gjennom noen år. Jeg er ikke tiltrukket ideen av at jeg kan møte noen for meg i markedet, det virker å være noen som er skjult inn i livet jeg skal gjennomgå og møte på veien. Hvor mange damer orker markedet? Høres kjedelig ut. Anonymkode: c3d30...1eb
AnonymBruker Skrevet 26. januar #35 Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi liker seriøst ikke alle de samme mennene. Men vi har sikkert alle vår indre 5 prosenter. så er det åpenbare ting som sivilisert oppførsel, som sikkert trekker mer «skal jeg gi deg en sjans å prøve å møte han?» når det først er en fremmed, enn andre. «Markedet» sett fra ei som ikke kommer til å sette sin fot i det, er at mennene det virker som en har mulighet til å møte på dette såkalte markedet er delt i ulike prototyper, vi har menn som ikke møter noen sjuskete ikke min livsstil dårlig profil mannemann litt trist å si gjengen. Så har vi for suksessfull og aktiv for meg, supre fedre sjonglerer livet og sprudlevann med venner gjengen blandet med fjell. Så har vi fuck boys. Så har vi asosiale med dårlig kvinnesyn, som kan være innad andre kategorier. Det er seriøst det jeg tenker etter ekstremt mange inntrykk gjennom noen år. Jeg er ikke tiltrukket ideen av at jeg kan møte noen for meg i markedet, det virker å være noen som er skjult inn i livet jeg skal gjennomgå og møte på veien. Hvor mange damer orker markedet? Høres kjedelig ut. Anonymkode: c3d30...1eb OG enda viktigere, en del menn har virkelig brukt mye krefter på å foretrekke oss damer hvor verdiløse vi er og det er det som startet å gi meg følelsen av at jeg aldri skal orke å aktivt lete etter noen da jeg ble singel. Menn virker som en dårlig ide utifra signalene man får i omverden. Anonymkode: c3d30...1eb
AnonymBruker Skrevet 26. januar #36 Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): OG enda viktigere, en del menn har virkelig brukt mye krefter på å foretrekke oss damer hvor verdiløse vi er og det er det som startet å gi meg følelsen av at jeg aldri skal orke å aktivt lete etter noen da jeg ble singel. Menn virker som en dårlig ide utifra signalene man får i omverden. Anonymkode: c3d30...1eb Fortelle* Anonymkode: c3d30...1eb
AnonymBruker Skrevet 26. januar #37 Skrevet 26. januar Runnah skrev (På 24.1.2026 den 0.51): Tinder er ødelagt, Hva mener du? Tinder fungerer jo akkurat som planlagt. Altså målet har alltid vært for eierne å tjene penger. Og det gjør de jo best om du bruker penger, og ikke treffer noen. Det er liksom hele poenget; fristende, men aldri suksessfullt. Anonymkode: 8ee65...75c 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar #38 Skrevet 28. januar AnonymBruker skrev (På 26.1.2026 den 8.45): Kvinner «gir jo opp menn» som en slags tullete respons til at de egentlig ikke alle sammen kan få de samme 5% av mannfolka de alle helst vil ha. Ikke vil de erkjenne det heller så de skaper et inntrykk av at det er menn som er for dårlig og ikke vil binde seg. Mens det egentlig er de selv som har innsett at de ikke kan konkurrere om de beste mannfolka, og de som de faktisk kan få - som er på deres eget nivå bpde status og utseendemessig vil dem ikke ha. Fordi de tror de fortjener bedre. Så da «gir de opp menn». Paradokset er jo at det er denne mangelen på selvinnsikt blant kvinner som skaper hele problemet i markedet. Anonymkode: 5649a...5aa Jeg forstår ikke dette greiene her som har blitt en "sannhet" i dag. Det er jo ikke en liste med krav som alle (nesten) som oppfyller den vil jeg ha. i virkeligheten blir jeg jo en sjelden gang betatt eller forelsket i noen og da ryker den fiktive listen om jeg hadde hatt en rett ut vinduet.... Anonymkode: 58933...e2a 2
Bimbo Skrevet 28. januar #39 Skrevet 28. januar Gratis skrev (På 25.1.2026 den 22.13): Unge menn som ønsker en mor til sine barn vil tenke noe slikt ja, er det noe nytt? Må være veldig nytt i arbeider/middelklasse Norge, i forrige generasjon unge kvinner og menn så var det vanlig at man var ganske opptatt av å passe greit sammen, det var vanlig å tilbringe mye tid med kjæresten både alene og med vennegjengen og nesten ingen som begynte å tenke på å få barn før man hadde funnet noen man trodde at man virkelig passet sammen med.
AnonymBruker Skrevet 28. januar #40 Skrevet 28. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg forstår ikke dette greiene her som har blitt en "sannhet" i dag. Det er jo ikke en liste med krav som alle (nesten) som oppfyller den vil jeg ha. i virkeligheten blir jeg jo en sjelden gang betatt eller forelsket i noen og da ryker den fiktive listen om jeg hadde hatt en rett ut vinduet.... Anonymkode: 58933...e2a De baserer mange av sine ideer rundt kvinners forhold og attraksjon på Tinder sveipingen til diverse damer og menn. De bryr seg ikke en gang om at mennene ikke likte damene men sveipte først og sorterte etterpå. De vil bare være usikre og trenger et annet svar enn at de må ut å bli kjent på måter de ikke tørr og trenger å presse damer til å komme til dem. Deg er det deg virker som, som at de nevner damer kom til oss ofte nok, vil de komme. Anonymkode: c3d30...1eb 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå