Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har inntrykk av at mange kvinner har gitt opp menn og at det har vært en trend en stund, i hvert fall de som har fått de barna de vil ha. Det handler jo mye om å få barn.

Nå virker det som at flere og flere menn begynner å miste interessen også, man melder seg ut og gidder ikke å prøve, man fokuserer heller på venner og andre ting å fylle livet med. Har det noen gang vært verre enn nå?

Tinder er ødelagt, å treffe noen på byen virker håpløst (man er gjerne bare ute med venner og fokuserer på dem), det er tilsynelatende svært få arenaer som fungerer.

Handler tilsynelatende mest om flaks og tilfeldigheter, og da hjelper det ikke om begge kjønn begynner å gi opp. Det vil alltid være en viss andel menn som er overivrige og prøver seg på alt og alle, prøver seg på helt feil måte osv, men har inntrykk av at mer normale menn enten er i et forhold eller har mistet interessen, gidder ikke mer, vet at det ikke er særlig sannsynlig å lykkes, mye på grunn av skyhøye krav.

Jeg merker selv at jeg prøver mindre og mindre, fast forhold blir mindre interessant for hvert år som går, prøver egentlig ikke å sjekke opp noen, har ikke giddet å skrive til de 30+ matchene jeg har på Tinder, helt verdiløse matcher i praksis. I starten av 40-årene.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, kanskje ein berre vil møtest meir tilfeldig, gjennom vener eller fritidsaktivitetar? Datingappar er kjedelege og livet for kort! 

• Nyttig 2
Skrevet
RaggyReggie skrev (11 minutter siden):

Tja, kanskje ein berre vil møtest meir tilfeldig, gjennom vener eller fritidsaktivitetar? Datingappar er kjedelege og livet for kort! 

Virker vanskelig å treffes via felles venner eller fritidsaktiviteter, men kanskje det er slik mange finner hverandre, utenom de som har maks flaks på Tinder.

Via felles venner virker helt dødfødt, virker som at mange vegrer seg for dette fordi de ikke vil at andre skal få vite om det. Jeg vegrer meg selv for å like kvinner på Facebook dating (brukes omtrent ikke) hvis vi har felles venner, men er generelt åpen for det om vi treffes i ulike sammenhenger.

AnonymBruker
Skrevet

Facebook dating er genialt

Til og med Saab-Rune kan få seg noe der 

Anonymkode: d6611...f30

• Liker 2
Skrevet

Det nye sjekketrikset på kvinner skal være en "third date run in". Det er en tjeneste folk betaler for og fungerer slik at du som mann "tilfeldig" treffer en kvinne rett i nærheten av hun du skal på date med. Hun du treffer "tilfeldig" later som om du er en gammel kjent og legger inn noen gode ord om deg foran kvinnen du skal på date med.

Kvinner hater at dette fungerer fordi det viser hvor opptatt de er av det sosiale ved oss mennesker.
Se fra 0:30 til 1:30 på denne så blir det forklart av en kvinne som faktisk utfører denne tjenesten. 😉

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Runnah skrev (8 timer siden):

Har inntrykk av at mange kvinner har gitt opp menn og at det har vært en trend en stund, i hvert fall de som har fått de barna de vil ha. Det handler jo mye om å få barn.

Nå virker det som at flere og flere menn begynner å miste interessen også, man melder seg ut og gidder ikke å prøve, man fokuserer heller på venner og andre ting å fylle livet med. Har det noen gang vært verre enn nå?

Tinder er ødelagt, å treffe noen på byen virker håpløst (man er gjerne bare ute med venner og fokuserer på dem), det er tilsynelatende svært få arenaer som fungerer.

Handler tilsynelatende mest om flaks og tilfeldigheter, og da hjelper det ikke om begge kjønn begynner å gi opp. Det vil alltid være en viss andel menn som er overivrige og prøver seg på alt og alle, prøver seg på helt feil måte osv, men har inntrykk av at mer normale menn enten er i et forhold eller har mistet interessen, gidder ikke mer, vet at det ikke er særlig sannsynlig å lykkes, mye på grunn av skyhøye krav.

Jeg merker selv at jeg prøver mindre og mindre, fast forhold blir mindre interessant for hvert år som går, prøver egentlig ikke å sjekke opp noen, har ikke giddet å skrive til de 30+ matchene jeg har på Tinder, helt verdiløse matcher i praksis. I starten av 40-årene.

Problemet er tinder. Og at man skal vurdere fremtiden på 5 minutter. Mange glemmer at ikke alle er seg selv på 5 minutter.

Easy come, easy go. 

Man må bygge et solid fundament, det gjøres ikke på 5 minutter og 7 dater samtidig. 

Ingen sex, før monogami, hjelper mye det også. Så man rekker å bli kjent, før man hilser på underlivet til hverandre. Det er noe med denne fysiske og psykiske dansen  som danner grunnlaget for å danse samme dans. I det man hopper til køys, så blir det en forventning om det, også er man ikke klar for så mye intimitet. Også blir det raskt usexy og turn off og brudd.

Man må skille på ons, og partner. Sexter du før et møte, ligger det jo en forventning om sex før man møtes. Også blir det skuffelse og dårlig første intrykk, om det ikke skjer. 

Så vil man lykkes, så prøv motsatt av det som fortsatt ikke har fungert.

Jeg giftet meg med han som ikke hadde mer enn en date om gangen. Umulig å komme videre med forhold, når prinsippet er å bli sammen lignet med en eller flere andre. Det gidder jeg ikle bruke tid på. Anser det ikke som seriøst nok, til at jeg vil satste på å dele livet mitt med. Blir ikke stabilt nok iht å kjøpe hus, få barn med og stille opp for hverandre også i krise tider

Anonymkode: 1bde5...42a

AnonymBruker
Skrevet
Runnah skrev (9 timer siden):

har ikke giddet å skrive til de 30+ matchene jeg har på Tinder

Vet ikke hva du mener med at Tinder er ødelagt, men dette er i hvert fall med på å ødelegge Tinder for andre...

Anonymkode: d45e7...1a7

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Vet ikke hva du mener med at Tinder er ødelagt, men dette er i hvert fall med på å ødelegge Tinder for andre...

Anonymkode: d45e7...1a7

De fleste er med på å ødelegge Tinder.

AnonymBruker
Skrevet

Det er innlegg som dette som setter strek under svaret på hvorfor vi gir opp dating og det å finne en partner.

Når en partner ikke lenger blir en berikelse, men noe som blir en klump rundt foten så er det bedre å være alene.

Anonymkode: ad895...5c8

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Gratis skrev (3 timer siden):

Det nye sjekketrikset på kvinner skal være en "third date run in". Det er en tjeneste folk betaler for og fungerer slik at du som mann "tilfeldig" treffer en kvinne rett i nærheten av hun du skal på date med. Hun du treffer "tilfeldig" later som om du er en gammel kjent og legger inn noen gode ord om deg foran kvinnen du skal på date med.

Kvinner hater at dette fungerer fordi det viser hvor opptatt de er av det sosiale ved oss mennesker.
Se fra 0:30 til 1:30 på denne så blir det forklart av en kvinne som faktisk utfører denne tjenesten. 😉

Sykt

Anonymkode: 95775...58e

AnonymBruker
Skrevet
Runnah skrev (12 timer siden):

Jeg har prøvd Tinder. Har ikke inntrykket av at jeg er mennesket som fenger interessen der eller generelt sett noen sted. Jeg får veldig fort beskjed om at de er ikke interessert i noe forhold, også blir det sure miner når jeg tar avstand da jeg vil fokusere på et forhold, en mann som kan være med meg, så har endte opp med å kutte kontakten. Jeg opplever ikke det som genuin interesse, men at de liker oppmerksomheten som jeg gir og at de vil ha den. Jeg er der selv at jeg orker ikke å prøve mer. :) Om det skjer, så skjer det. Om det ikke skjer, så skjer det ikke og det er helt greit.

Jeg er 36 år og har aldri hatt noe særlig flaks med menn, uansett, så det er greit. Jeg kan telle på to hender hvor mange ganger jeg har hatt sex de siste 15 årene. (Det er ikke aktuelt for meg med one night stands eller noe useriøst). 

Jeg var en periode, for en del år siden, medlem av disse dating gruppene fra Facebook og mange snakket om der, av de som er i 40-årene, at de opplever at det er kun menn i 60-årene som vil binde seg. De fleste i aldersgruppen 40+ og 50+ vil ikke ha et forhold, men ønsker uforpliktet sex med en dame. Så jeg stemmer litt for at datingmarkedet nok er litt ødelagt.

Anonymkode: 0684a...9f6

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har prøvd Tinder. Har ikke inntrykket av at jeg er mennesket som fenger interessen der eller generelt sett noen sted. Jeg får veldig fort beskjed om at de er ikke interessert i noe forhold, også blir det sure miner når jeg tar avstand da jeg vil fokusere på et forhold, en mann som kan være med meg, så har endte opp med å kutte kontakten. Jeg opplever ikke det som genuin interesse, men at de liker oppmerksomheten som jeg gir og at de vil ha den. Jeg er der selv at jeg orker ikke å prøve mer. :) Om det skjer, så skjer det. Om det ikke skjer, så skjer det ikke og det er helt greit.

Jeg er 36 år og har aldri hatt noe særlig flaks med menn, uansett, så det er greit. Jeg kan telle på to hender hvor mange ganger jeg har hatt sex de siste 15 årene. (Det er ikke aktuelt for meg med one night stands eller noe useriøst). 

Jeg var en periode, for en del år siden, medlem av disse dating gruppene fra Facebook og mange snakket om der, av de som er i 40-årene, at de opplever at det er kun menn i 60-årene som vil binde seg. De fleste i aldersgruppen 40+ og 50+ vil ikke ha et forhold, men ønsker uforpliktet sex med en dame. Så jeg stemmer litt for at datingmarkedet nok er litt ødelagt.

Overrasker meg ikke i det hele tatt, men jeg vil tro at mange av disse ønsket et fast forhold i yngre alder. Så blir man mer lei etter hvert som man blir eldre og de jevnaldrende damene blir ikke akkurat mer attraktive med årene heller. Mange tror nok at man raser fra seg i 20-årene og begynner å sikte seg inn på fast forhold oppover i 30- og 40-årene, men for meg har det heller vært motsatt, særlig rundt 40-årsalderen.

Skrevet
Runnah skrev (25 minutter siden):

Overrasker meg ikke i det hele tatt, men jeg vil tro at mange av disse ønsket et fast forhold i yngre alder. Så blir man mer lei etter hvert som man blir eldre og de jevnaldrende damene blir ikke akkurat mer attraktive med årene heller. Mange tror nok at man raser fra seg i 20-årene og begynner å sikte seg inn på fast forhold oppover i 30- og 40-årene, men for meg har det heller vært motsatt, særlig rundt 40-årsalderen.

Det er fordi feminismen har frigjort mannen fra sine tidligere roller/oppgaver i samfunnet.
Nå er vi alle likestilt så du behøver ikke "åpne" dører eller gi fra deg sete på bussen. Du trenger ikke beskytte, forsørge eller dele ut blomster. Nå som kvinnene har tatt "heisen" opp til oss menn så har de også måtte gi slipp på mye av sin femininitet for å kunne konkurrere. Derfor oppleves datingkulkturen kaotisk, fordi den er nå helt uten rammer og forventninger til hva en mann og kvinne bør være.

Skrevet
Runnah skrev (15 timer siden):

Jeg gjør det som jeg opplever er bra for meg. Må ikke ha en mann for enhver pris.

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Runnah skrev (19 timer siden):

Virker vanskelig å treffes via felles venner eller fritidsaktiviteter, men kanskje det er slik mange finner hverandre, utenom de som har maks flaks på Tinder.

Via felles venner virker helt dødfødt, virker som at mange vegrer seg for dette fordi de ikke vil at andre skal få vite om det. Jeg vegrer meg selv for å like kvinner på Facebook dating (brukes omtrent ikke) hvis vi har felles venner, men er generelt åpen for det om vi treffes i ulike sammenhenger.

Jeg har ikke brukt andre dating apper enn Facebook dating. Menn jeg hadde felles venner med var spesielt interessante for meg, det føltes tryggere. 

Anonymkode: 51e12...455

AnonymBruker
Skrevet
Gratis skrev (På 24.1.2026 den 14.33):

Det er fordi feminismen har frigjort mannen fra sine tidligere roller/oppgaver i samfunnet.
Nå er vi alle likestilt så du behøver ikke "åpne" dører eller gi fra deg sete på bussen. Du trenger ikke beskytte, forsørge eller dele ut blomster. Nå som kvinnene har tatt "heisen" opp til oss menn så har de også måtte gi slipp på mye av sin femininitet for å kunne konkurrere. Derfor oppleves datingkulkturen kaotisk, fordi den er nå helt uten rammer og forventninger til hva en mann og kvinne bør være.

Beskytte er feil, da menn og samfunnet i seg selv er en større trussel for kvinner i et såkalt tradisjonelt samfunn, hvor kvinner har lite frihet og er fullstendig fanget og fratatt muligheten til å være seg. 

Å de selger enda blomster, å hendene dine er forhåpentlig istand til å åpne en dør om du ønsker. Du må finne ditt liv, men noen som passer deg. 

I et moderne fritt samfunn ser du i større grad noens naturlige oppførsel. 

Folk flest har forventninger, men de varierer og vi oppfyller ikke hva alle liker og de heller ikke hva vi gjør. Jeg er en feminist dame som ser verdien av empati og avskyr fraværet av den, elsker kreativitet, som er mye redd og usikker og vil være trygg men søker den ikke i fremmede. Ser etter en fornuftig, snill, smart men helst på verdens smart måten, felles humor, kan prate sammen, liker å gå tur, liker katt, helst introvert. Passer nok best med den rolige typen. 

Anonymkode: c3d30...1eb

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Gratis skrev (På 24.1.2026 den 14.33):

Hva betyr «tatt heisen opp til oss menn»? Hvorfor er det slik at de fleste menn synes det er greit at kvinner er likestilte, mens et fåtall mener at det er på bekostning av menn? 
Datingkulturen kan vel være problematisk for begge kjønn. Den er ikke kjønnsspesifikk. Eller? 

Anonymkode: 7d3e3...a4f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hva betyr «tatt heisen opp til oss menn»? Hvorfor er det slik at de fleste menn synes det er greit at kvinner er likestilte, mens et fåtall mener at det er på bekostning av menn? 
Datingkulturen kan vel være problematisk for begge kjønn. Den er ikke kjønnsspesifikk. Eller? 

Han har sagt i andre tråder at det eneste menn ønsker seg i en kvinne er at hun er pen og at hun kan føde barn, så noe relatert til det kan jeg tenke meg. 

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Betyr bare at vi er likestilte, kunne like gjerne sagt "heisen" ned.
Rollene og forventningene til hva en kvinne og mann bør være viskes ut.

Det gjør at unge menn fremover ikke behøver å forholde seg til tidligere forventninger, akkurat som menn ikke lenger kan forvente tradisjonelle roller fra kvinnen.

Endret av Gratis
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Runnah skrev (På 24.1.2026 den 13.56):

Jeg tror at det handler nok litt om, vil jeg anta, at man orker ikke prøve mer. Man gir opp og fokuserer på noe annet. Jeg har prøvd, men jeg kjenner bare at det er nok nå. :) Og som du sier. Så tror jeg mange menn på sikter seg inn på de yngre damene, da min alder anses som lite attraktive. Jeg har begynt å gi litt faen nå og gått opp 10 kg de siste årene. :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...