Gå til innhold

Stemor vil ikke ha kontakt.

Fremhevede innlegg

Skrevet

*jeg legger ut dette på vegne av samboer*

Hans far giftet seg på nytt for 10 år siden med en ekstremt varm og god dame med 2 barn, og etterhvert flere barnebarn. Han døde for omlag 4 år siden, 1 år før vi fikk vårt første barn. Konen tok det ekstremt tungt, og ente opp med store psykiske problemer. Hun er etter det vi har hørt blitt mye bedre nå. I begynnelsen så vi henne ofte, men så dabbet det av. Hun har møtt eldste et par ganger, men ikke den yngste. Hun sender alltid gave på bursdager og jul. Samboer har prøvd å møte henne noen ganger men hun har vært opptatt. For noen dager siden prøvde han igjen og fikk i dag en melding hvor det sto at hun ikke ville treffe oss lenger da det var for vondt, og hun måte prøve å komme seg vidre i livet. Hun ville alltid være glad i ham. 

Samboer er ganke overrasket og lei seg nå. Han prøver å forstå, men det er vanskelig. Han respekterer det selvsagt. Er det noen som kan forklare litt bedre hva hun kanskje tenker på, og hva som sikkert skjer fremover? 

Anonymkode: aa43f...af4

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke personlig mot dere, men hun trenger å gå videre i livet og dere holder henne på en måte fast i sorgen. Dere er en del av hvem DE var, ikke hvem HUN er og vil være nå.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Han bør sende svar der han anerkjenner at det er vanskelig for henne og at han respekterer hennes avgjørelse. Samtidig som han skriver at han alltid vil være glad i henne og dersom hun senere ønsker kontakt vil han alltid ta i mot henne.

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hun virker jo som en varm og god person, så det er nok ikke for å være fæl eller å avvise. Tapet av ektemannen har åpenbart vært en traumatisk opplevelse for hun som hun forsøker å jobbe seg igjennom. Jeg skjønner det er vondt for din samboer, men det eneste riktige her er å respektere hennes ønske. Det er sikkert ikke lett for henne å skulle være nødt til å avslutte kontakt med samboeren din, men for sin egen helse så må hun åpenbart gjøre det. 

Hva som skjer videre er jo umulig for oss å vite, men jeg syntes dere skal respektere henne og ikke ta kontakt. Kanskje tar hun kontakt når hun føler seg bedre i situasjonen hun står i. 

Anonymkode: 9742e...c48

• Liker 1
Skrevet

Skjønner henne veldig godt.

Dere er ikke hennes biologiske barn, hun kom sent (?) inn i hans liv, bare 6 år i kontakt med dere.

Nå prøver hun holde hodet over vannet og innser at hun sikkert går i kjelleren igjen av å minnes på hva de kunne hatt sammen.

Jeg tenker dere avslutter kontakten pent med å si at dere forstår, og ønsker henne alt godt. 

Hun og forsåvidt samboeren din trenger å gå videre. 

• Liker 4
Skrevet

Hun har nok behov for å beskytte seg. For samboeren din er hun kanskje noe som er igejn etter faren, en å mimre med. Men hun føler kanskje at dette er noe som ripper opp i sorgen.

jeg skjønner at han kan ha et behov for å vise frem sine barn til henne, men tror ikke behoevt går den andre veien.

Anonymkode: 31987...74a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Var det et greit arveoppgjør da din far døde? Det kan kanskje være et sårt punkt? 

Anonymkode: 1cd1a...d4f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Var det et greit arveoppgjør da din far døde? Det kan kanskje være et sårt punkt? 

Ikke din far, men din samboers far? 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner at dette er for å beskytte seg selv, men hvis hun har det slik 4 år etter at hun mistet mannen sin så er det på tide å søke profesjonell hjelp.

Jeg mistet mannen min for drøyt 2 år siden etter 14 år sammen, og har vært gjennom et h****** av et arveoppgjør og har bonusbarn som jeg omgås på godt og vondt.

Anonymkode: 3a215...389

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...