AnonymBruker Skrevet fredag kl. 16:04 #1 Skrevet fredag kl. 16:04 Hei! Jeg vurderer å flytte fra Tromsø – noen erfaringer å dele? Jeg har bodd i Tromsø i 16 år nå, og kjenner at det kanskje er på tide med en forandring. Jeg er singel, og har familie her, så det er ikke et lett valg – men likevel begynner tanken på å flytte å melde seg oftere og sterkere. Det er flere grunner til at jeg vurderer å dra: Mørketida. Jeg har alltid “takla” den, men det tærer mer på meg nå enn før. Føler energien og motivasjonen daler totalt i vintermånedene. Snø og vinter nesten året rundt – ja, det føles sånn iblant! Været kan være brutalt, og jeg kjenner på savnet etter mer stabil vår og sommer. Boligmarkedet. Prisene har skutt i været, og det er vanskelig å komme seg inn – eller videre – med noe som føles fornuftig. Airbnb og turisme. Det har vært turistboom i årevis, og det merkes. Både på leiemarkedet og i byen generelt. Føler byen er blitt mer for turister enn for oss som bor her. Presset leiemarked, spesielt for oss som er alene og ikke eier. I tillegg kjenner jeg på en slags metthet. Tromsø har mye bra – natur, tilgang til kultur, flyplass, og så videre – men jeg lurer på om jeg kanskje er “ferdig” med byen nå. Så er det noen her som har flyttet fra Tromsø til en annen by (enten i Nord-Norge eller Sørpå)? Angrer dere? Hvordan oppleves livet etter Tromsø? Savner dere noe? Hva ville dere ønske dere visste før dere flyttet? Jeg vet at gresset ikke nødvendigvis er grønnere, og jeg er veldig glad i familien min som bor her – men jeg begynner å lure på om jeg kanskje vil trives bedre et annet sted, i hvert fall i denne fasen av livet. Anonymkode: eaa1a...01e
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 16:20 #2 Skrevet fredag kl. 16:20 Vet om noen som flytta fra Tromsø til Kristiansand som er veldig fornøyd med det. Anonymkode: d1452...645 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå