Gå til innhold

Er jeg bifil?

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Jeg er kvinne på snart 30 og har svært lite erfaring med egen seksualitet eller forhold. Jeg har ikke tenkt svart/hvitt på forhold eller forelskelse etter jeg ble voksen (les: ikke lot samfunn og andre bestemme hva jeg skulle tenke, mene eller føle), men jeg har heller aldri vært ordentlig forelsket - frem til jeg møtte en mann i fjor og var sammen med han noen måneder.
Jeg trodde også i mange år at jeg var aseksuell frem til jeg møtte han jeg var sammen med, og tenkte når jeg ble sammen med han at «da er det hverfall avklart at jeg ikke er lesbisk» ettersom jeg var tiltrukket både emosjonelt og seksuelt. Men etter det ble slutt i høst så har jeg tenkt mer og mer på kvinner og har ingen motforestillinger rundt det å være i et romatisk forhold med en kvinne. Kan dagdrømme om kvinner, og har mer og mer lyst å være nær en kvinne på et dypere nivå enn vennskap. 

Det med å ikke tenke svart/hvitt har på en måte alltid bare vært en selvfølgelighet for meg, men ikke sånn at jeg har gått noe mer «inn i tanken» om det gir mening? Jeg er ikke særlig seksuell av meg (derav tanken om at jeg var aseksuell), og syns derfor det er så forvirrende nå når det er ganske nytt for meg å tenke og føle tiltrekning på et dypere plan for samme kjønn. 

Jeg vet nesten ikke helt hvor jeg vil med dette innlegget, jeg tror jeg er i en slags utforskende fase og håper å kunne høre fra andre bifile om hvordan de «visste» de var bifile? For jeg har som sagt lite erfaringer, og ingen erfaring sammen med samme kjønn, drar ikke på dates o.l heller, så hvor skal jeg liksom starte for å utforske litt bedre?

Endret av løkkisalad
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje litt platt, men jeg vet jeg ikke er bifil fordi jeg ikke får noe positivt ut av tanken å ha sex med en attraktiv kvinne og visa versa.

Hadde ikke føltes riktig å vise fysisk nærhet offentlig (leie hender), hadde følt jeg gjorde noe ugreit ovenfor den personen. Og så videre. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke bifil selv så jeg er kanskje ikke den av de du ønsker svar fra, men definisjonen på bifil er vel at man kan ha et romantisk og seksuelt forhold med personer av begge kjønn. Enkelt og greit. :)

Anonymkode: 037c8...eb6

Skrevet (endret)

Overse dette😁

Endret av Bamseklemmer
Skriveleif..
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønte det egentlig før jeg ble forelsket i en kvinne, fordi jeg merket at jeg var fysisk tiltrukket av begge kjønn. Jeg ble altså tiltrukket av konkrete kvinner. Da var jeg 16 år. Noen år senere ble jeg for første gang forelsket i en kvinne.

Kjenner du på behovet for å stryke på en kvinne? Kysse henne, kjenne duften av halsen hennes, stryke gjennom håret hennes, være naken inntil henne osv? Da mener jeg en konkret kvinne.

Anonymkode: fcda3...e5a

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Bamseklemmer skrev (4 minutter siden):

Er det ikke forskjell på bifil og biseksuell, mener du?🫡

Nei. Begge har som regel seksuell dragning mot begge kjønn, men en bifil har romantisk dragning i tillegg.

Anonymkode: d2888...537

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg skjønte det egentlig før jeg ble forelsket i en kvinne, fordi jeg merket at jeg var fysisk tiltrukket av begge kjønn. Jeg ble altså tiltrukket av konkrete kvinner. Da var jeg 16 år. Noen år senere ble jeg for første gang forelsket i en kvinne.

Kjenner du på behovet for å stryke på en kvinne? Kysse henne, kjenne duften av halsen hennes, stryke gjennom håret hennes, være naken inntil henne osv? Da mener jeg en konkret kvinne.

Anonymkode: fcda3...e5a

Ja til alt egentlig, det er bare at det å i det heletatt ha seksuell tenning er så nytt for meg at når det i tillegg er til samme kjønn så blir jeg så veldig forvirra. «Hva om det bare er en fase»-tanker er med på å rote sånn med hodet mitt

(edit: ikke en konkret kvinne)

Endret av løkkisalad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...