Gå til innhold

hmmmmm......noen forslag

Milo Minderbinder

Anbefalte innlegg

ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ!!

Hvorfor MÅ det alltid være mannen som frir? :D

Kjempet kvinnefronten forgjeves for likestilling i 70-årene? :P

Spøk til side......et frieri er noe av det mest romantiske som finnes, samme hvem som gjør det.

Mitt forslag til deg er at du kler ham opp i noe "prinsete", og skaffer til veie en hvit hest, og dernest kan du stå på bakken og proklamere dine hensikter.

Eller denne, ut av det blå:

"Du... nå på lørdag skal vi gå ut og spise. Har du tenkt å fri til meg før eller etter middagen?"

Eller.....du kan jo i stillhet, sammen med venner, planlegge og tilrettelegge.....og være utsøkt hemmelighetsfulle et halvt års tid.....og så rett og slett bare "ta ham" en lørdags formiddag......

Det er blitt gjort før.......

milo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var altså ment som et svar til hun som lurte på hvordan hun skulle få fyren sin til å fri........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Forelska kvinne

Vi har vært sammen i snart 3 år, men vært bestevenner siden vi var små.... han er 26 og jeg er 19.. Mannfolk blir vel ikke redde for initiativ...eller? jeg er helst av den gammeldagse slagen, vil heslt at han skal ned på kne å fri... er sikker på at alle andre utenom kjæresten min ville synes jeg var temmelig despo viss jeg gikk ned på kne. temmelig uromantisk for min del, men men... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel, du forelskede kvinne

Hvis du kjører på, etter "smokk, tjobing og kablam"-metoden, det vil si....hvis du samler familie og venner, smir renker og legger planer etter metoden "Den virkelig ufattelig store sammensvergelsen med fullkommen hemmeligholdelse og skjult knising i krokene", der din mann intetanende vil få sitt livs sjokk. så VIL det formelig syde av romantikk i så høy grad at det kan ta av. Intet øye vil være tørt.

Husker du Emil i Lønneberget, da han stellte i stand et kalas for de fattige? Jeg kan desverre ikke sitere Lindgren helt ordrett, men så vidt jeg husker, så var ordlyden noe i retning av at kalaset for all ettertid var på alles tunger, i mils omkrets.

Det er slik det vil kunne bli...

Og hvis du absolutt vil ha ham på kne.....så har du ham ettertrykkelig på kne da.

Jeg vet ikke jeg...

Tok visst litt av her jeg, du :hoho:

milo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt gammeldags og romantisk jeg - og tror ikke jeg ville vært den som fridde :)

Du kan jo sette deg ned sammen med han forran TVen på søndagskvelden - og sammen kikke på "marry me" som går på tv-norge. Så kan du jo kommentere at "åååå for et romantisk frieri" eller "Følg med nå så du får noen tips til det blir vår tur" , "stror du jeg hadde kledd den kjolen" ..eller lignende. *ler*

Rett og slett hinte litt. Eller snakke stadig oftere om slikt som brudekjoler, små bryllup/ store bryllup , venner som gifter seg........Det bør jo få ham til å begynne å tenke på hvorfor du er så opptatt av slikt.

Men for å ha det helt klart: Er du sikker på at han vil gifte seg??? Kan jo være han ikke er interessert i det , men heller vil være samboer.

Lykke til - håper du får det frieriet du håper på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja ja må indrømme at jeg friede første gang og fik ja what a mistake *G* så efter ulykkelig ægteskab lovet jeg mig selv at jeg aldrig skulle gifte mig igen, men he he man har jo et standpunkt til man tager et andet, min nye samboer friede til mig faktisk over nette der vi mødtes for 6 år siden, og jeg svared ja, så nu venter vi bare til det rette tidspunkt.

utrolig nok så lovede han mig faktisk en malkeko i bryllupsgaven :hoho: vi får vel se om han holder lov ordet

jeg synes ikke det er så vigtig hvem som frier. det vigtigste er vel at man mener det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Forelska kvinne

Takk skal dere ha for tipsene, jeg har hver søndag sett på "marry me", det vil si begynnelsen... -kan vi se på noe gøy heller? spør han da med det fliret.... typisk mannfolk :D vi prater hele tiden om barn, og han er veldig klar for barn. Jeg vet han vil vente med barn til vi er gift så jeg må nok sitte å vente en liten stund.. men man kan jo smiske mye da..... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe noe gøy ja ......vel, vel ....du får hinte videre ....prate masse om barn ........og si hva som må til før han det blir barn på ham ....*ler*

Stå på! :hoho:

Lille Meg 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Heisann!

Må si jeg blir litt skuffet når jeg leser en del av svarene som er gitt i forbindelse med at jenta vil fri. :cry: Her sitter en haug med damer og bare venter på at mannen skal fri..... Dere hinter til den store gullmedalje, og så forventer dere at dere skal bli overrasket???? Vet ikke om jeg ville syns det var så veldig romantisk hvis jeg måtte "lure" frem ett frieri fra min elskede. Nei, skal det virkelig bli en overraskelse så fri til han selv!!!! Fin rett tid og sted, og gjør det like romantisk som dere ville at han skulle ha gjort.

Jeg har tenkt å fri til min kjære, og vet med sikkerhet at denne dagen, dette stedet blir aldri å glemmes. Og jeg vet en som blir veldig overrasket og glad :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

Hadde en venninne en gang, hun møtte mannen i sitt liv i ung alder, og en mnd før jul fortalte hun at hun skulle gifte seg. Det hadde de blitt enige om. Greit nok så langt, meen: De arangerte dermed ( i lag) en nyttårsfest. Så planla de at han, klokken slik og sånn, skulle gå ned på kne og fri til henne, hvorpå hun skulle svare JA!! også skulle de ta på seg ringene (og gifte seg påfølgende sommer).

Og - alt gikk etter planen! (hun ble kjeempeoverrasket)!! Nå er de gift, har rekkehus, 2.5 barn, volvo, labrador og sex med lyset av hver lørdag!!

Er ikke dette en romantisk historie å fortelle barnebarna, så vet ikke jeg!!

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fridde nok selv, ja. Og fikk heldigvis ja.

Så vi forlovet oss på hans bursdag med ring og det hele, men venta litt med neste skritt (gifta oss fire år etter).

Og vi holder nå sammen ennå.

Nei - jeg visste at jeg hadde funnet - som det heter - "mannen i mitt liv", og da han var litt mer sjenert enn meg, måtte jeg jo trå til selv - ikke sant? Var ikke tålmodig nok til å sitte i "jomfruburet" og vente på at han skulle få opp motet, nei.

Men gemalen syntes det var romantisk, han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...