Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har et forhold til en som er gift. Hun har oppdaget det og han får selvsagt ikke ha kontakt med meg, men vi har forsatt forholdet likevel...

Hovedgrunnen er at han har vært sammen med henne siden han var veldig ung og ikke følt seg som en prioritert på evigheter. Han føler seg glemt og tilsidesatt over mange, mange år. Han har hatt null selvfølelse, kommuniserer ikke egne behov fordi han tror de ikke betyr noe, er fryktelig ensom og livredd for å ende opp alene. Når han er med meg føler han seg sett, ønsket, prioritert, møtt, begjært..

Han er så redd for å være alene, og komfortabel nok med henne til å velge å bli I det livet de har og sammen med barna. Et forhold med meg er heller ikke et alternativ, og det vet han. Likevel er han, sagt med egne ord, så betatt av meg at han ikke klarer å gi slipp. Og nå når kona naturligvis er både forbanna og leiseg så får han kun glede fra meg og ingenting fra henne, noe som bare dytter han enda mer i min retning.

Meg for min del ble bare så sinnsykt glad i han. Alle unnskyldningene hans for å være utro går rett hjem og jeg har kun kjærlighet og medfølelse for han, selv om jeg veldig ofte også tenker at han må være sosiopat som klarer å holde på med det han gjør. De gangene jeg har prøvd å gå, som er mange, har han klart å snakke meg tilbake. Og jeg er fullstendig klar over hvor høl i huet det er. Problemet er at vi er dypt følelsesmessig involvert og ikke klarer å gå ifra hverandre..

Anonymkode: a5f92...d3b

• Hjerte 2
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Litt "enkel" i hodet kanskje?  Kjenner ingen intelligente som har vært utro.

Anonymkode: 08668...096

Tror det er helt andre ting en intelligens som spiller inn. Såg en plass at bønder låg veldig lavt på statestikken over utroskap, og det har nok mest med at de bor landelig og må holde seg der mesteparten av tiden, altså de får færre muligheter. ellers så har jeg sakset litt fra nettet nedenfor.

Ja, utdannelse og yrke kan ha betydning for utroskap, da personer med høyere utdanning og prestisjeyrker oftere rapporterer om utroskap. Dette skyldes ikke utdanningen i seg selv, men ofte jobbsituasjoner med mer makt, reising og anledninger til å være utro. Høyt utdannede er ofte i yrker som legger til rette for slike situasjoner. 
  • Muligheter og makt: Yrker som leger og toppsjefer er overrepresentert, ifølge studier.
  • Jobbsammenkomster: Høyt utdannede kommer oftere i situasjoner (jobbreiser/fester) hvor hemninger senkes og mulighetene byr seg.
  • Utroskap generelt: Norsk statistikk viser at ca. 26 % av menn og 18 % av kvinner har vært utro. 
Selv om statistikk viser en sammenheng med utdanning, handler utroskap ofte om mangel på bekreftelse, misnøye i forholdet eller tilfeldige muligheter, snarere enn kun utdanningsnivå. 

Så basert på det ovenfor så vil jeg trekke konklusjonen, at mange er tilbøylige til å være utro, og det mest avgjørende er muligheten til å være det. 
Og så ser vi at høg-status yrker ofte er overrepresentert, og grunnen er at de har større muligheter, både med at de er borte fra hjemmet, men også sikkert mer attraktiv på markedet (for det trengs to for å gjennomføre utroskap. Og slik sett så vil jeg tro at mindre intelligente folk har mindre tiltrekning, altså vanskligere for en mindre intelligent person og finne en partner å være utro med.

Anonymkode: 4d9e3...a16

• Liker 3
Skrevet

Fordi jeg ikke får møtt mine emosjonelle behov hjemme, og ikke vil bryte opp en familie som tross alt fungerer helt greit. 

Anonymkode: 04c63...ca5

• Liker 2
Skrevet

Jeg er utro fordi jeg får mulighetene, og jeg klarer ikke si nei fordi jeg er så snill. 

Har ikke vært utro siden i fjor høst. Har dessverre vært mye syk siste halvåret, men nå begynner formen å bli bedre og så snart jeg formen er på topp så blir det sengegymnastikk med et par gamle "venninner".. 

Jeg er en liten barmhjertig samaritan, som bare gir og gir det kvinner ønsker og trenger i skjul. 

Anonymkode: 38686...03f

Skrevet

Fordi jeg har en annen som gir meg bedre sex, har ikke følelser for han men har det for kjæresten min. Da får jeg både bra sex og et samliv jeg trives i.

Anonymkode: abaf4...b81

Skrevet

Jeg møtte eksen min ung og ble gravid. Som 20-åring sto jeg der med en baby og en drittsekk av en mann som kjørte egoløp i årevis.

Han stakk på besøk til kompiser i timer og døgn uten at jeg fikk kontakt med han. Vet han røyke hasj bl.a.. Var med stor sannsynlighet utro også. I mellomtiden sto jeg alene hjemme med sønnen vår. Jeg jobbet alt jeg klarte mens jeg var fulltidsstudent for å få det til å gå rundt økonomisk. Jeg var alene om ALT i årevis. Jeg fikk ikke lov til å dra på besøk uten å ta med ungen. Ikke føltes det trygt å la far ta ansvar heller. 

Han manipulerte og gaslightet meg. Alt jeg sa og gjorde ble tolket på værst mulig måte og/eller vridd på. I 10 år ble jeg behandlet som dritt av den fyren. Herregud alle beskyldninger jeg har fått slengt etter meg! Han gjorde så mye som ikke var greit eller normalt.

Jeg var ferdig med han i årevis før jeg gikk. Grunnen til at jeg ikke gikk tidligere var trusler om både det ene og andre. Jeg var også redd for hva sønnen min kom til å måtte oppleve når jeg ikke var der. Det hadde jeg også god grunn til dessverre. Heldigvis har sønnen gjennomskuet pappaen for lenge siden. Med så mange narsisstiske trekk og slike holdninger som han har, så er det ikke noen overraskelse at han ble gjennomskuet 

Møtte min nåværende mann før bruddet var et faktum og var utro. Jeg gjorde det selvfølgelig slutt. Det jeg har angret på er at jeg ikke gikk før. Jeg holdt ut i altfor mange år og utroskapen var på mange måter det "sparket bak" jeg trengte for å bryte ut.

Nå er jeg lykkelig gift med verdens snilleste mann. Sønnen min har det trygt og stabilt hos oss. Han har heldigvis et godt forbilde i mannen min som er rake motsetningen til pappaen; noe vi begge er takknemlige for. Han besøker pappaen av og til I ferier, men synes det kan være vanskelig siden pappaen kan være ekstremt urimelig. 

Jeg synes ikke det er greit å være utro og jeg skulle gjerne hatt akkurat den biten ugjort. Dette er ikke ment som en unnskyldning, men en forklaring på hvordan det kunne ende slik. 

Anonymkode: 6f804...1b2

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har et forhold til en som er gift. Hun har oppdaget det og han får selvsagt ikke ha kontakt med meg, men vi har forsatt forholdet likevel...

Hovedgrunnen er at han har vært sammen med henne siden han var veldig ung og ikke følt seg som en prioritert på evigheter. Han føler seg glemt og tilsidesatt over mange, mange år. Han har hatt null selvfølelse, kommuniserer ikke egne behov fordi han tror de ikke betyr noe, er fryktelig ensom og livredd for å ende opp alene. Når han er med meg føler han seg sett, ønsket, prioritert, møtt, begjært..

Han er så redd for å være alene, og komfortabel nok med henne til å velge å bli I det livet de har og sammen med barna. Et forhold med meg er heller ikke et alternativ, og det vet han. Likevel er han, sagt med egne ord, så betatt av meg at han ikke klarer å gi slipp. Og nå når kona naturligvis er både forbanna og leiseg så får han kun glede fra meg og ingenting fra henne, noe som bare dytter han enda mer i min retning.

Meg for min del ble bare så sinnsykt glad i han. Alle unnskyldningene hans for å være utro går rett hjem og jeg har kun kjærlighet og medfølelse for han, selv om jeg veldig ofte også tenker at han må være sosiopat som klarer å holde på med det han gjør. De gangene jeg har prøvd å gå, som er mange, har han klart å snakke meg tilbake. Og jeg er fullstendig klar over hvor høl i huet det er. Problemet er at vi er dypt følelsesmessig involvert og ikke klarer å gå ifra hverandre..

Står i akkurat samme situasjon, bortsett fra at kona er helt uvitende (enda)....

Anonymkode: 585f3...6e4

Skrevet

Var utro fordi jeg ble avvist gag på gang, burde heller gjort det slutt enn å være utro. 

Anonymkode: 2ad03...544

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Han har ikke tenkt på at kona også kan ha følt seg glemt og tilsidesatt i mange år.

Anonymkode: bb96b...10e

Skrevet

Ville ha spenning og forelskelse, noe jeg ikke hadde på den måten i forholdet mitt. 

Utrolig nok så angrer jeg ikke på det. Dårlig samvittighet ja, men det var på en måte verdt det. Vi er fortsatt sammen og det ble aldri oppdaget. 

Anonymkode: 1087c...a4a

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Han har ikke tenkt på at kona også kan ha følt seg glemt og tilsidesatt i mange år.

Anonymkode: bb96b...10e

Tja, det kan godt hende. Jeg har jo selvfølgelig mange motargumenter for dette fordi jeg kjenner historien deres. Likevel er jeg bevisst på at jeg får den versjonen av historien som gagner han for å klare å holde på meg. Ingenting av det han sier til meg trenger å stemme.

Jeg vet jeg er blendet at det vi har sammen. Men smerten ved å gå har vært så mye større de gangene jeg har prøvd. Og fordi vi har det forholdet vi har så kunne vi aldri blitt sammen. Jeg velger likevel å bli fordi jeg er så glad I han og har utrolig mye forståelse for den situasjonen jeg får servert. Selv om jeg vet det ikke trenger å stemme. Det er fullstendig absurd.

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Står i akkurat samme situasjon, bortsett fra at kona er helt uvitende (enda)....

Anonymkode: 585f3...6e4

Vær jææævli forsiktig, det har vært et lite helvete i flere mnd.. Nå har ting roet seg litt og han har endelig bekreftet at han faktisk fortsatt vil ha meg og fortsette forholdet vårt, men tiden fram til nå har vært vond. Det er også ekstremt begrenset hva vi får til av tid sammen, og det er vel bare et tidsspørsmål før hun finner ut av det igjen...

Sender deg en klem 💕

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Har ikke vært utro siden i fjor høst. 

Anonymkode: 38686...03f

:ler: Du er jammen flink!

Sååå lenge siden :knegg:

Anonymkode: 47fcf...7a7

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

En får pult mer. Meget enkelt.

Anonymkode: cbf69...bea

Sex har tatt helt over folks liv da må alt annet vike som sitt eget forhold sine barn og  som er viktigere for meg enn sex 

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Fordi typen begynte å røyke hasj bak ryggen min, noe han visste var en dealbreaker for meg. Da tok jeg hevn.

Anonymkode: b62cf...8e2

Nå skjønner jeg dette innlegget at det har med lav intelligens å gjøre …

Anonymkode: 706f6...152

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.1.2026 den 18.58):

Fordi jeg ikke får møtt mine emosjonelle behov hjemme, og ikke vil bryte opp en familie som tross alt fungerer helt greit. 

Anonymkode: 04c63...ca5

Idiot.

• Liker 1
Skrevet

For at alle skal få, så må noen være utro også.

Anonymkode: 4d9e3...a16

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.1.2026 den 17.40):

Hvorfor er forhold med deg ikke et alternativ? 

Anonymkode: c3508...5cc

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvorfor er forhold med deg ikke et alternativ? 

Anonymkode: c3508...5cc

Helt ærlig; fordi jeg aldri hadde stolt på han. Jeg har sett hva han er i stand til, og jeg er glad jeg ikke er avhengig av at han kommuniserer og forteller meg sannheten..

Jeg er også klar over at vi er nedsauset i dopamin og adrenalin når vi er sammen, og realiteten og hverdagen hadde slått oss i trynet med en gang affærebrillene er borte.

Selv om jeg er dypt glad I han og vi naturligvis har et helt elektrisk sexliv og en connection som er til å ta og føle på så har han definitivt mange kvaliteter jeg ikke ville vært komfortabel å bygge livet mitt rundt...

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.1.2026 den 12.39):

Fordi typen begynte å røyke hasj bak ryggen min, noe han visste var en dealbreaker for meg. Da tok jeg hevn.

Anonymkode: b62cf...8e2

Hevn er for svake mennesker 

Anonymkode: 1cb16...7ee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...