AnonymBruker Skrevet fredag kl. 08:01 #1 Skrevet fredag kl. 08:01 Hei , jeg har bmi på 29 ,veier 77 kg og 1,62 høy. Har også pcos . Hadde dere spist lavkarbo eller prøvd wegovy ? Er ingen storspiser da kan jeg si så orker ikke mange måltid . Anonymkode: 7203b...d76
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 08:16 #2 Skrevet fredag kl. 08:16 Du er ikke kvalifisert til å få wegovy, og kan helst sikkert gå ned i vekt med endret kosthold. Anonymkode: 07ebe...aff
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 08:17 #3 Skrevet fredag kl. 08:17 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du er ikke kvalifisert til å få wegovy, og kan helst sikkert gå ned i vekt med endret kosthold. Anonymkode: 07ebe...aff Jeg glemte å skrive at jeg har resept på wegovy. Anonymkode: 7203b...d76
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 08:26 #4 Skrevet fredag kl. 08:26 Hvis du ikke er noen storspiser og ikke har forsøkt hverken lavkarbo eller wegovy ennå, så hadde jeg nok startet med lavkarbo og trening før jeg tok wegovy. Det er viktig å lære seg å spise korrekt. Det skal du jo leve med fremover. Wegovy er jo mer en medisin som tar vekk matstøy og regulerer apetitten . Ett problem det virker som at du ikke har? Anonymkode: ca4b2...56a 2
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 08:27 #5 Skrevet fredag kl. 08:27 Problemet er at selv om du går ned i vekt på wegovey så vil du gå opp igjen om du ikke endrer på kostholdet. Fortsetter du akkurat slik som nå, men spiser mindre og går ned i vekt på wegovey, så vil du gå opp igjen når du slutter fordi du vil spise mer fordi du blir mer sulten igjen. Du kan godt bruke wegovey som hjelp, men spørsmålet er jo hvordan du skal regulere dette når du er ferdig på wegovey. Og dette med pcos er vanskelig. Har du sett på/vurdert noe du kan endre i kostholdet? For dette må du gjøre samtidig som wegoveyen hjelper deg og så fortsette med det etter at du er ferdig på wegovey. Jeg lever ganske karbostrikt, men ikne lavkabo. Jeg klarer ikke å opprettholde en sånn livsstil. Vil bare legge til at jeg syns ikke 77 på 1,62 i det hele tatt er kritisk, så ikke tenk at jeg mener at du er feit og må slanke deg altså. Tenkte jeg bare kunne svare på spørsmålet ditt 😊 Anonymkode: 39dbe...083
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 08:42 #6 Skrevet fredag kl. 08:42 Om du ikke overspiser på mengde mat i dag så ser jeg ikke helt poenget med slankemedisin? Ville prøvd å justere på kostholdet først. Medisinene er jo ikke helt uten risiko, og din bmi er jo ikke så høy. Anonymkode: 2c08e...75d 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 10:05 #7 Skrevet fredag kl. 10:05 AnonymBruker skrev (1 time siden): Om du ikke overspiser på mengde mat i dag så ser jeg ikke helt poenget med slankemedisin? Ville prøvd å justere på kostholdet først. Medisinene er jo ikke helt uten risiko, og din bmi er jo ikke så høy. Anonymkode: 2c08e...75d Prøvde wegovy i sommer og sluttet nesten å spise så gikk ned 10 kg på 1 mnd men gikk de dessverre opp igjen så tenkte kanskje prøve kombinere lavkarbo og wegovy eller bare lavkarbo . Jeg synes dessverre bmien er veldig høy. Anonymkode: 7203b...d76
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 10:08 #8 Skrevet fredag kl. 10:08 AnonymBruker skrev (1 time siden): Problemet er at selv om du går ned i vekt på wegovey så vil du gå opp igjen om du ikke endrer på kostholdet. Fortsetter du akkurat slik som nå, men spiser mindre og går ned i vekt på wegovey, så vil du gå opp igjen når du slutter fordi du vil spise mer fordi du blir mer sulten igjen. Du kan godt bruke wegovey som hjelp, men spørsmålet er jo hvordan du skal regulere dette når du er ferdig på wegovey. Og dette med pcos er vanskelig. Har du sett på/vurdert noe du kan endre i kostholdet? For dette må du gjøre samtidig som wegoveyen hjelper deg og så fortsette med det etter at du er ferdig på wegovey. Jeg lever ganske karbostrikt, men ikne lavkabo. Jeg klarer ikke å opprettholde en sånn livsstil. Vil bare legge til at jeg syns ikke 77 på 1,62 i det hele tatt er kritisk, så ikke tenk at jeg mener at du er feit og må slanke deg altså. Tenkte jeg bare kunne svare på spørsmålet ditt 😊 Anonymkode: 39dbe...083 Tusen takk for svar gikk på wegovy I sommer ,gikk ned 10 kg på 1 mnd men sluttet så å si nesten helt å spise så det var jo heller ikke bra . Grunnen til at jeg ikke er slank er at jeg er glad i sjokolade og brus med sukker så mye er nok gjort bare jeg klarer kutte ut det Anonymkode: 7203b...d76
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 10:15 #9 Skrevet fredag kl. 10:15 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Tusen takk for svar gikk på wegovy I sommer ,gikk ned 10 kg på 1 mnd men sluttet så å si nesten helt å spise så det var jo heller ikke bra . Grunnen til at jeg ikke er slank er at jeg er glad i sjokolade og brus med sukker så mye er nok gjort bare jeg klarer kutte ut det Anonymkode: 7203b...d76 Er problemet sjokolade og sukker så forsøk lav karbo. Det gir deg kontroll på blodsukkeret. Anonymkode: ca4b2...56a 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 10:16 #10 Skrevet fredag kl. 10:16 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er problemet sjokolade og sukker så forsøk lav karbo. Det gir deg kontroll på blodsukkeret. Anonymkode: ca4b2...56a Anbefaler du veldig lavt inntak av karbo ? Eventuelt hvor lavt ? Anonymkode: 7203b...d76
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå