Prinsesse-vil-ikke Skrevet 6. april 2006 #21 Skrevet 6. april 2006 (endret) Hele bryllupet vårt (inkl. bryllupsreise) kom på ca. 150.000,- Vi delte summen på tre, en tredjedel på oss, en på mine foreldre og en på svigers. Men så varte også bare ekteskapet i litt over ett år...... Endret 6. april 2006 av Prinsesse-vil-ikke
MAcy Skrevet 6. april 2006 Forfatter #22 Skrevet 6. april 2006 Hele bryllupet vårt (inkl. bryllupsreise) kom på ca. 150.000,- Vi delte summen på tre, en tredjedel på oss, en på mine foreldre og en på svigers. Men så varte også bare ekteskapet i litt over ett år...... ← Hva i allverden bruker man 150. 000 kroner på??? Også varer det litt over ett år, sure penger da
Pasha Skrevet 6. april 2006 #23 Skrevet 6. april 2006 (endret) Hva i allverden bruker man 150. 000 kroner på??? ← Kjole Tilbehør til kjolen Sko Undertøy Klær til mannen sko til mannen. Blomster Lokale Kirke (noen steder må man betale) Gave til de som har hjulpet til (de fleste gir i allefall en vinflaske til de) Mat og drikke Transport Hotell bryllupsnatten Invitasjoner Fotograf og bilder Bryllupsreise Evt nye ringer Hår og sminke på dagen Kan fort komme opp i en del tusen dette. Men akkruatt hvor mye er jo opp til deg selv. Endret 6. april 2006 av IdaH
marsy Skrevet 6. april 2006 #24 Skrevet 6. april 2006 (endret) Hva i allverden bruker man 150. 000 kroner på??? Også varer det litt over ett år, sure penger da ← Det er mange steder man kan spare inn penger: -være litt kritisk til hvor mange man inviterer (være litt streng) -bake kaker selv -kjøpe inn drikke selv -lage egne invitasjoner -kjøpe brukt brudekjole -kjøpe inn dekorasjoner/blomster selv -bruke venner for alt det er verdt (fotograf, frisør, musikere, kokker) -finne rimelig lokale med venner som servitører osv Har man råd til det er det bare å bruke pengene synes nå jeg... det handler jo om hva man prioriterer.. men skikkelig surt at det bare varer ett år da! Endret 6. april 2006 av marsy
IdaC Skrevet 6. april 2006 #25 Skrevet 6. april 2006 Det er jo absolutt ikke vanskelig å bruke 150000, vi har brukt en god del over det også, men så kostet bryllupsreisen vår veldig mye da. Hos oss kostet mat og kaker mesteparten på selve festen, lokalet og musikk kom på 14000. Det som kostet minst var faktisk drikke, det var veldig få som drakk. Klær og tilbehør sparte vi heller ikke på. Vi kjøpte det vi hadde lyst på, mannen kjøpte dress til 9500 og jeg kjole til 14600, så har du jo tilbehøret som koster en hel masse i tillegg, som sko, slips, slør, tiara, undertøy +++. Vi hadde råd til å bruke så mye penger på bryllupet vårt, og valgte derfor å gjøre det, men det kan absolutt gjøres mye billigere.
*Emma* Skrevet 6. april 2006 #26 Skrevet 6. april 2006 Hadde glatt klart å finne ting til 150.000, men jeg har ikke hverken råd eller samvittighet til det. Vårt bryllup ser ut til å komme på mellom 40.00-50.000kr Vi skal gifte oss i USA og ha et sted mellom 13-18 gjester. (Dette inkluderer da ALT....dvs seremoni,kjole,middag m drikke,blomster,limo,fotograf etc etc) Vi regner ikke fly,hotell og lommepenger etc inn i bryllups budsjettet siden dette er noe vi uansett ville brukt da reisen i utgangspunktet var planlagt som ferie - men så slnag vi inn bryllup også
marsy Skrevet 6. april 2006 #27 Skrevet 6. april 2006 synes det er veldig interessant å høre hvor mye man må belage seg og ut med til bryllupet. Det er en dyr affere,men skal jo bare gifte meg ei gang så da skal det ikke spares på noe. Men har lurt på en ting, hva er det som er det dyre som drar opp prisen? Og ca hvor mange gjester har folk. (.....) ← Et veldig godt tips er å lage et budsjett, der du hele tiden fyller ut priser/kostnader etter hvert. Jeg har laget et budsjett i Excel, der jeg har plottet inn alle priser jeg vet om, og hva jeg antar andre ting koster (som ringer f.eks.) Da får jeg med en gang overblikk over totalsummen, og hva det er som trekker opp prisen. Da kan jeg også endre antall gjester og se hvordan prisene forandrer seg. Da ser du nok fort hvor mange du kan be.
Kara W Skrevet 6. april 2006 #28 Skrevet 6. april 2006 synes det er veldig interessant å høre hvor mye man må belage seg og ut med til bryllupet. Det er en dyr affere,men skal jo bare gifte meg ei gang så da skal det ikke spares på noe. Men har lurt på en ting, hva er det som er det dyre som drar opp prisen? Og ca hvor mange gjester har folk. ← Jeg har ikke kommet så langt i planene selv, og har ikke engang begynt å tenke busjett. Jeg tror det "letteste" stedet å spare penger er på selve middagen. Den kan være et sted mellom 200 og 2000 kr per person. Jeg ville først og fremst satt opp en prioriterings liste og finne ut hva som er viktigst. Er å ha hele familien tilstede viktig, kan man kanskje finne et billigere lokale. Er drømmekjolen det viktigste, så kan du heller ha mindre blomsterpynt, og er det den jorden-rundt bryllupsreise som er hovedtingen, så får du heller ha færre gjester osv. Med en slik prioriterningsliste er det lettere å se hvor man kan spare, og hvor man helst ikke bør spare.
Prinsesse-vil-ikke Skrevet 6. april 2006 #29 Skrevet 6. april 2006 Hva i allverden bruker man 150. 000 kroner på??? Også varer det litt over ett år, sure penger da ← Ikke noe problem å bruke så mye penger - det er bare å velge det sjeldne, ekslusive og litt annerledes underveis, prøv så får du se at summene skyter i været... Må kanskje også legge til at bryllupsreisen kostet 50 000,-, så selve bryllupet med alt som hører til det kom på 100 000,- Det var mye penger for en dag ja, men det var verdt det. Det har ingenting med lengden på ekteskapet å gjøre.
liv Skrevet 6. april 2006 #30 Skrevet 6. april 2006 Vi fikk en del ting i tjenster av venner så jeg vet ikke hva alt kostet totalt. (fikk bl.a frisørtimen, brudebukket, alle blomsteroppstasene, limosine, tilpassing av kjole, rimligere leie av lokale, band) Men selve mat og drikke kom på 30.000. Hadde nok blitt en del dyrere om vi skulle betalt fullpris for alt. De fikk jo gaver som takk for hjelpen da.
Angelheart Skrevet 6. april 2006 #31 Skrevet 6. april 2006 Vi brukte rett i overkant av 100.000,- Dette inkluderte: *Invitasjoner, sanghefter, bordkort *Leie av klær til meg, mannen og begge barna *Blomster (brudebukett + knapphullsblomster + dekorasjoner til bordet og kirken) *Frisør/make-up for brud og brudepike *Fotografering (Takkekort kom i tillegg) *Bryllupsmiddag på hotell for 50 pers. (Inkl. drikke til maten og velkomstdrink) *Kaffe og kaker (kaker fikk vi av venner og kjente - brylluskaken som ble kjøpt hos baker.) *Cognac til kaffen + 2 bonger hver til alle gjestene. Det kom 25 ekstra gjester til kaffe = totalt 75 gjester * Musikk (band) til festen *Bryllupsreise (langhelg i Roma, lommepenger er ikke inkludert) *Gaver til forloverne .....har jeg glemt noe nå, tro?? Kunne sikkert vært gjort både mye billigere og mye dyrere, men dette passet oss perfekt, vi fikk akkurat det bryllupet vi ville ha.
Annie78 Skrevet 10. april 2006 #32 Skrevet 10. april 2006 Hm...vårt bryllup kom nok på over 100 000 sånn til sammen.... Pappa betalte festen og middagen, kom på i underkant av 70 000, vi betalte klær og småting selv - ca 10 - 20 000 og så fikk vi 30 000 hos svigers. Kjøpte inn litt småting etterhvert, så jeg er litt usikker på hvor mye vi egentlig brukte. Lagde invitasjoner, sanghefter og kirkeprogram selv, tok bilder selv, hjemmelaget kake, billige blomster og dekorasjoner.... Det som kostet mest, var nok klær og selve festen med middag....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå