Gå til innhold

Hva kosta bryllupet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye penger brukte dere på bryllupet??

Fikk dere noe støtte fra foreldrene deres??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selve selskapet kom på 30 000, (Vi betalte egentlig bare for maten og drikken) og vi fikk 10000 kr av mamma og 10000 kr av pappa. Ingen ting fra svigerforeldre.

Gjest Gjest
Skrevet

Vårt kom på 35 000. Foreldrene mine og svigers delte regningen.

Skrevet

Selve festen 40-50 000. Vi får en del støtte :)

Skrevet

Vi har et budsjett på 45 000 kroner. Betaler alt selv. Skal ha vennefest senere, og må punge ut med 15 000 kroner der også. Og betaler selvsagt også det selv. Og jeg er student. Så det går an å få det til hvis man ønsker, bare man prioriterer. ;)

Skrevet

Med alt tilsammen tipper jeg nok at vi bnlir å bruke mellom 20.000 og 30.000kr.

Vi får ingen støtte, vi betaler alt selv.

Skrevet

Selve festen kommer vel på ca 45.000. Vi er blitt lovt litt støtte av foreldre, men hadde ikke regnet med den, så vi vet ikke hva eller hvordan det blir.

Gjest Gjest
Skrevet

Selve festen kommer nok på 50 - 60000 kr, men er jo veldig mye i tillegg også, da. Klær og bryllupsreise, f.eks. Så blir mye. Får festen av foreldre og svigerforeldre.

Skrevet

Sånn som det ser ut nå er budsjettet på 30 000 kr, har fått litt hjelp både fra mamma, pappa og svigers så det blir ikke så gærent. :)

Gjest Gjest_SnartFru_*
Skrevet

Ca. 100 000. Foreldrene våre betaler. Det var de som ville, ikke vi som spurte.

Skrevet

Vårt (enkle) bryllup kommer på ca. 65000,-

Av dette betaler foreldrene mine ca 35000-40000 (de ville det, vi har aldri nevnt det ved et ord.) Svigermor betaler rundt 5000,-, noe som er mye for henne, men det var også hun som ville dette. Vi spurte ikke, og hun vet ikke hvor mye (eller at vi får) vi får av mine foreldre. Er redd hun da ville følt at hun måtte betale for mer.

Gjest gjest1
Skrevet

Vi budsjetterer med 50 000 som vi betaler av eiga lomme.

Gjest Gjest_Anki_*
Skrevet

Har ett budsjett på 30 000,-, men da er maten sponset og det samme er brennevinet. Kjolen med alt tilbehør ble kr 1500,- og da er alt nytt!! Så det går n å gjøre det billig :ironi:

Skrevet

Vi brukte mellom 35 og 40 000. Mamma kjøpte drikkevarene, og svigermor kjøpte undertøy til meg. Resten betalte vi selv.

Skrevet

Dersom vi kun tar hva bryllupet koster og ikke alt rundt (dvs reise og opphold i usa.. der vi gifter oss) kommer vi opp i ca 50 000 + - (dette er med klær, sko, smykker, ringer, mat og drikke). Svigers betaler 15 000 kr og foreldrne mine dekker mat og drikke både i USA og i norge (skal ha middag med de nærmeste hjemme i norge)

Skrevet

Budsjettet vårt med alt inkludert er på 90.000,- Vi hadde regnet med en tredeling mellom oss, mamma og pappa og svigers (dette hadde vi blitt enige om), men mamma og de overrasket oss stort med 50.000,-, og svigers ga oss 33.000,-! Så nå er vi overlykkelige siden det blir bryllupsreise på oss allikevel! (dette var ikke med i budsjettet) :) Hadde aldri i livet forventet å få så mye!

Skrevet

Bare festen kom på ca 60000-65000. Klær, fotograf, blomster, reise +++ kommer i tillegg. Vi betalte alt selv, men fikk 10000 av hver av foreldrepar som gave etter bryllupet til å bruke på bryllupsreisen.

Skrevet
Vi hadde ingen tradisjonell "middag-tale-fest". Vi giftet oss en fredag uten "tilskuere", begge i dress, og hadde ikke annen feiring enn lunsj med forlovere. Uka etterpå hadde vi gigantisk vennefest, uten taler men med særdeles bra lydanlegg, mat til alle og gaveposer. ALT sammen (kort bryllupsreise, ringer, lokale, mat og drikke, lydanlegg og klær inkludert) kom vel på drøyt 100000.

Vi betalte alt selv. Som jeg har sagt i en annen tråd her, ville det ikke falt meg inn å spørre foreldre om å betale kalaset. Da ville jeg heller hatt en mindre fest!

Just my opinion :sjenert:

Gave poser?? Hva gav dere da?

Brukte dere 100.000 kr på en vennefest???

Skrevet

Vi har budsjett på 60000, men håper på å komme litt under det. Dette avhenger av hvor mange gjester det blir til slutt, og hvilke klær vi ender opp med.

Summen inkluderer sermoni, klær, ringer, blomster, invitasjoner, bryllupsreise, mat og drikke til ca 30 gjesterleie av lokale, DJ.

Største delen av budsjettet er reise og opphold, og middag med drikke.

Vi får 12000 fra hvert foreldrepar. Deres forslag.

Feriepenger og sparing dekker inn resten!

Skrevet

synes det er veldig interessant å høre hvor mye man må belage seg og ut med til bryllupet. Det er en dyr affere,men skal jo bare gifte meg ei gang så da skal det ikke spares på noe.

Men har lurt på en ting, hva er det som er det dyre som drar opp prisen? Og ca hvor mange gjester har folk.

Jeg har rimelig stor familie men har jo insett at alle kan jo ikke komme det blir jo langt over 100 da. Man må begrense seg. Selv om det var et hardt slag siden jeg har rimelig god kontakt med alle i min familie. GÅri bursdag selskaper til tanter/onkler og søskenbarn ca 1 gang i mnd, mens samboeren min der møttes tilsvarende i familien i konfirmasjoner og minst mulig elles så synes det var litt urimelig i begynnelsen men er jo rettferdig om jeg har mine søskenbarn så må jo han også.. så vi må nok begrense familien noe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...