Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så den for en stund siden, og ja, det er absolutt verdt å se.

Skrevet

Jups, bra! Tok meg en stund å komme inn i handlingen, hva det hele dreide seg om. Tror det er å anbefale å se filmen med norsk tekst for å få med seg alt :)

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg synes ikke den var noe særlig bra. Hitler-referansene var bare altfor tydelige...

Gjest Gjest
Skrevet

Da har vi også sett den, og er fornøyd med det. Var ett og annet som trakk ned, men absolutt en OK film å ha fått med seg.

Skrevet
Jeg synes ikke den var noe særlig bra. Hitler-referansene var bare altfor tydelige...

:ler:

Da forstod du ikke poenget med filmen dersom du mener at filmen var dårlig pga referanser til nazi-regimet. ;)

Men filmen var bra! Politisk og actionfylt!

Gjest *Snart medlem*
Skrevet

Vil du ha en vurdering ut fra om filmen er bra i forhold til tegneserien, eller om den er bra som film på egenhånd?

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg ville ha en vurdering av filmen som eget produkt. Har ikke lest tegneserien, så det spiller ingen rolle. Men nå har jeg uansett sett den.

Gjest Gjest
Skrevet

For sent. Leste 1984 for et par-tre år siden. ;)

Skrevet
For sent. Leste 1984 for et par-tre år siden.  ;)

aha :ler:

• 2 uker senere...
Gjest gjest1
Skrevet
:ler:

Da forstod du ikke poenget med filmen dersom du mener at filmen var dårlig pga referanser til nazi-regimet. ;)

Tror jeg foretrekker mer subtile referanser, ikke propaganda skrevet med STORE SVARTE BOKSTAVER.. Det ble for tydelig, ikke noe rom for egen refleksjon. Hver sin smak.

Gjest Gjest1
Skrevet

Jeg leste V for Violetta. Nå har jeg skjønt hva den handlet om. Er ikke så selvopptatt til vanlig altså. :sjenert:

Skrevet
Tror jeg foretrekker mer subtile referanser, ikke propaganda skrevet med STORE SVARTE BOKSTAVER.. Det ble for tydelig, ikke noe rom for egen refleksjon. Hver sin smak.

Så, hva tror du filmen egentlig handlet om da? Var den pro-nazistisk? Var den provoserende? Var den rebellsk? Hva var den? ;)

Skrevet

Jeg likte filmen. Jeg tenkte faktisk ikke nazisme, men mere hvordan et mektig land som England eller USA ville blitt dersom de utviklet seg til en totalitær stat. Det er jo andre former for totalitære styrer enn nazismen. Synes det var mer interessant å se likhetstrekk med dagens sammfunn enn historiens.

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet
Vil du ha en vurdering ut fra om filmen er bra i forhold til tegneserien

Og der dumpet tegneserieboken ned i postkassen, så nå kan jeg vurdere dem opp mot hverandre selv. :)

Gjest gjest1
Skrevet
Så, hva tror du filmen egentlig handlet om da? Var den pro-nazistisk? Var den provoserende? Var den rebellsk? Hva var den? ;)

Den var kjedelig...ga ikke noe rom for refleksjon. Men, siden jeg likte den så kan jeg ikke ha forstått den ;) Slike som deg er alltid like søte :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...