*Anaïs* Skrevet 5. april 2006 #1 Skrevet 5. april 2006 Skal ha en enkel middag i dag : karbonader og ris Sambo vil ha saus til men ikke ketchup. (det er lov å prøve seg ) Hva pleier dere å ha til? Regner med at vi kommer til å ha brokkoli eller noe til.
Malama Skrevet 5. april 2006 #2 Skrevet 5. april 2006 En tomatsaus (enten fra pose eller glass, som har litt mer fantasifull smak enn ketshup) er ofte brukt hos oss. Ellers er vel også en peppersaus (igjen, jeg lager denne og fra pose...) ganske så velegent til dette.
Gjest gjest1 Skrevet 5. april 2006 #3 Skrevet 5. april 2006 Hva med skysaus da? Den synes jeg er god til karbonader, koteletter, stek osv. Begynnte å lage den fordi den er kalorifattig og fant ut at den er kjempe god!
*Anaïs* Skrevet 5. april 2006 Forfatter #4 Skrevet 5. april 2006 Peppersaus høres godt ut. Har du en grei oppskrift?
Malama Skrevet 5. april 2006 #5 Skrevet 5. april 2006 Ingen god oppskrift utover denne: Pose fra toto. Tilsett vann etter det som står nakpå. Kok opp mens du rører, og la småkoke litt.... Men det finnes nok... Kan helt sikekrt lages fra grunnen (dog, peppersaus har ofte hel pepper i seg, og jeg har ikke hel pepper, så da hadde jeg ikevel måttet handle, og da likegjerne kjøpt en toropose...)
Malama Skrevet 5. april 2006 #6 Skrevet 5. april 2006 Men jeg fant et par på nett... http://www.lysesider.no/matogdrikke/peppersaus.htm http://www.kokk.no/kokkens_matoppskrifter/Peppersaus.shtml Aldri prøvd dem da...
*Anaïs* Skrevet 5. april 2006 Forfatter #7 Skrevet 5. april 2006 Hehe ja en pose fra toro hadde vært greit nå... Hvordan lager du sjysausen din Niko?
Gjest Skya Skrevet 5. april 2006 #8 Skrevet 5. april 2006 Jeg ville brukt bearnisesaus så vanskelig det var å skrive da), passer til det meste!
-Fisken- Skrevet 5. april 2006 #9 Skrevet 5. april 2006 Brun saus eller peppersaus. Toro sine poser er fine
Gjest Grønn Skrevet 5. april 2006 #10 Skrevet 5. april 2006 Soppsaus er også kjempegodt til karbonader, f.eks kantarell og champignon posesaus fra Toro...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå