AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 18:37 #1 Skrevet torsdag kl. 18:37 Min mor planlegger å gå av i pensjon om snart men vet ikke mye om sine rettigheter og hvordan øke pensjonen. hun har avtalt et møte med klarna fordi hun tenker at de kan forhandle og minske skatten med pensjonen. Er dette rett vei å gå? hun får bare ca 17000 per mnd før skatt derfor prøver hun redusere skatten. jeg vet ikke hvordan hun skal leve av så lite penger så jeg hadde satt pris om noen kunne hjelpe henne med råd, informasjonen og veiledning Anonymkode: beb30...d4d
Jdz Skrevet torsdag kl. 18:44 #2 Skrevet torsdag kl. 18:44 Møte med Klarna? For å forhandle om skatt? Dette skjønner jeg ikke så mye av. Klarna har ingenting med verken skatt eller pensjonsutbetalinger å gjøre, og skatt er ikke noe du som privatperson kan forhandle om i Norge, men med 17000 per måned før skatt vil det jo ikke være snakk om noe særlig høyt skattetrekk. Den eneste måten å øke pensjonsutbetalingene på er å spare til pensjon. Hvis hun har tenkt å gå av med pensjon snart, så er hun noen tiår for sent ute til å gjøre noe med det nå. 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 18:45 #3 Skrevet torsdag kl. 18:45 Skatt følger fastsatte regler, så jeg skjønner ikke hva Klarne kan gjøre utover å låne henne penger. Renter gir da nindre skatt. Hin bør heller sjrkke pensjonsrettighetene sine hos arbeidsgiver, pensjonskasse, forsikringsselskap og ikke minst NAV. Anonymkode: b37ed...82a
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 18:46 #4 Skrevet torsdag kl. 18:46 Når hun får så lite så er hun gift eller samboer. Hvordan er økonomien til partner? Hvis de skiller seg og flytter fra hverandre så kan hun få litt mer i måneden. Anonymkode: d5566...b10
Grønnsaksvaffel Skrevet torsdag kl. 19:40 #5 Skrevet torsdag kl. 19:40 Klarna har ingenting med skatt å gjøre. 1
Me0987 Skrevet fredag kl. 07:00 #6 Skrevet fredag kl. 07:00 Det er selvfølgelig ikke mulig å forhandle om skatt... Men det kan være mulig å ta gode eller mindre dårlige valg som kan påvirke skatten. Hvis man ønsker rådgivning om slikt er det mulig å få, men Klarna er neppe stedet for slikt, altså. 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 07:10 #7 Skrevet fredag kl. 07:10 Skatten reduseres når en går over til pensjon. Dette kan dere regne ut på skatteetaten sine sider. Anonymkode: b6b07...d33
naom Skrevet fredag kl. 08:52 #8 Skrevet fredag kl. 08:52 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Når hun får så lite så er hun gift eller samboer. Hvordan er økonomien til partner? Hvis de skiller seg og flytter fra hverandre så kan hun få litt mer i måneden. Anonymkode: d5566...b10 Ja hun er gift med faren min
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå