AnonymBruker Skrevet i går, 18:12 #1 Skrevet i går, 18:12 Har vært på intervju til en stilling i staten. Det sto at det var 8 stillinger. Ble oppringt med beskjed om at jeg blir innstilt, men at det ikke kan gis tilbud før det har blitt behandlet i ansettelsesrådet. Jeg og 6 andre er innstilt, så det er innstilt en mindre enn det var stilling til. Hvor stor sannsynlighet er det at ansettelsesrådet overprøver innstillingen som er satt? Tør ikke glede meg før rådet har vært Anonymkode: 80585...f84
AnonymBruker Skrevet i går, 18:24 #2 Skrevet i går, 18:24 Det er en klart at det er en sterk indikasjon på at du får tilbud, men jeg har hørt om at ansettelsesråd har satt seg på bakbeina. Anonymkode: f7f02...e29
AnonymBruker Skrevet i går, 18:24 #3 Skrevet i går, 18:24 Det har jeg aldri opplevd, og jeg har vært med på å ansette ganske mange hos oss. Så lenge innstillingen er god, så skal det nok mye til. Anonymkode: 9be12...8b9
AnonymBruker Skrevet i går, 18:25 #4 Skrevet i går, 18:25 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er en klart at det er en sterk indikasjon på at du får tilbud, men jeg har hørt om at ansettelsesråd har satt seg på bakbeina. Anonymkode: f7f02...e29 Hva kan være grunner til at de setter seg på bakbeina? Anonymkode: 80585...f84
Ullvott Skrevet i går, 18:28 #5 Skrevet i går, 18:28 I ditt tilfelle høres det ut som at saken kun er en formalitet. Med bakgrunn i at de har utlyst 8 stillinger, og innstilt 7 personer vil jeg mene at hvis du er kvalifisert og personlig egnet, og hvis arbeidsgiver har fulgt alle interne prosedyrer riktig i forbindelse med utlysning, intervjuer osv, har ikke ansettelsesrådet noen lovlig grunn til å sette deg til side.
AnonymBruker Skrevet i går, 18:30 #6 Skrevet i går, 18:30 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva kan være grunner til at de setter seg på bakbeina? Anonymkode: 80585...f84 To konkrete eksempler: Det ene handlet om at de mente at en annen intern søker ble forbigått av diverse grunner. Det andre handlet om at de mente det var en annen kandidat som var bedre faglig kvalifisert, og at de i innstillingen hadde vektlagt personlig egnethet for mye (dette var ikke vektlagt i utlysningen). Anonymkode: f7f02...e29 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå