Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er sykmeldt tom langfredag, får jeg da ta igjen disse helligdagene etterpå som man får når man har sykmelding i ferier ellers?

Videoannonse
Annonse
Gjest Elfrida
Skrevet

Skjærtorsdag og langfredag er ikke ferie, men helligdager.

Gjest Gjest
Skrevet

Ja, som jeg skrev i overskriften vet jeg at det er helligdager. Får man ta igjen disse dersom man har sykmelding fra lege?

Skrevet

Jeg vet ikke - men jeg mener NEI - det kan du ikke.

Gjest Elfrida
Skrevet

Nei, er du syk julaften, langfredag, 17.mai og andre helligdager får du ikke de dagene tilbake, så lenge det ikke er del av en lengre ferie.

Hvis du skal ha tre uker ferie, og blir sykmeldt, får du igjen hele ferien selv om 2. pinsedag er en av dem f.eks. Slik har jeg skjønt det i hvert fall.

Skrevet

I min jobb fikk jeg ikke det, men i min samboers jobb får de det.

Gjest Gjest
Skrevet

det kommer vel an på om man har fastlønn eller ikke.... trudde jeg

Skrevet

En helligdag faller på en bestemt dag, så du kan ikke "få igjen" den. En helligdag forflytter seg ikke selv om du er syk. Det er som de sier over her ikke ferie, og regnes ikke som fridager i samme forstand. Jeg har aldri vært borti arbeidsgivere som kompenserer at man blir syk på helligdager, og synes det hadde vært ekstremt merkelig om de hadde gjort det.

Feirer man f.eks. julaften 29.desember dersom man har vært syk? Eller går i 17.mai tog fire dager etterpå? Neppe! (Ikke meningen å høres sur ut og fornærme noe her altså!)

Skrevet
det kommer vel an på om man har fastlønn eller ikke.... trudde jeg

Det tror jeg det er. Min samboer har fastlønn.
Gjest Elfrida
Skrevet

Så rart. Han har fastlønn, og får tilbake helligdager hvis han blir syk? Får han tilbake lørdager og søndager også?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...