Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er åpen for at jeg overreagerer nå, da jeg har plagdes med helsa i flere mnd og er ganske nedkjørt mentalt. Mista selvtillit, og trenger mye fra de rundt meg.. ikke en god følelse. 
kjæresten er en av de som måtte ha tatt mye ansvar for meg, inn og ut av sykehus, passet på og tatt mye hensyn til meg.. 

Vi snakket en dag om da vi møttes.  Jeg visste at han holdt på med ei i flere år inntil han møtte meg, og da kuttet henne tvert. Så jeg spurte han om det ble veldig dårlig stemning/sinne eller om det var mer useriøst forhold. Han sa hun ble veldig sint, fordi han ghosta henne. Slutta bare svare. 
Men at han hadde etterhvert sagt han ble sammen med ei. Siden har de ikke hatt kontakt, men ikke blokkert i sosiale media da. 

jeg sitter jo mye i ro for tiden, og ble nyskjerrig. Gikk inn på facebooken hennes for å se hvem hun var. Så så jeg et bilde av henne der hun hadde utretta noe, han hadde reagert med hjerte, og også kommentert at hun er helt sjef 

Så en gratulasjon, der han skrev gratulerer med dagen, favoritten! Og hjerte. 

Det stakk litt.. hvorfor kaller han henne favoritten nå som vi er sammen.. og jeg trodde ikke de hadde kontakt.. hun bor på andre siden av landet. Men hun jobber på båt som er innom et sted en time unna typen min av og til på natt. Og nå begynte jeg å tenke på de gangene jeg har reagert på at jeg så han på snapkartet der borte på natta (han sier han kjører turer innimellom på natta for å klarne hodet). 

Jeg ble kvalm av dette og kjenner på skikkelig uvelhetsfølelse, men vet jo og at jeg er meget sensitiv om dagene.. og jeg føler ikke for å ta det opp med en som virkelig har stilt opp for meg nå i sykdomsperiode. Det har gått hardt utover forholdet, og jeg har ikke vært like enkel alltid. 

men hvis det fortsetter å plage meg vil jeg kanskje ta det opp på et senere tidspunkt. Hvis det er vits i. Vet ikke om han ville sagt om det var noe heller. 

hvordan ville du reagert? Er dette innafor? Vil ikke spørre noen her, for de vil sikkert være enige og reagere med meg uansett , og ikke være nøytrale .

Anonymkode: b38a7...dff

Jeg ville nok ha følt det samme som du gjør. Men likevel, som du skriver så er du meget sensitiv om dagen. Det er ikke sikkert han legger noe i det selv om det kan se sånn ut. Pust med magen ts, jeg er sikker på at dette ikke er noe å føle på.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Ja har tenkt litt på det og, å la det vente noe.. han er jo utrolig god med meg og tar vare på meg. Og jeg føler meg jo litt smågal bare av å være hjemme for tiden, har altfor mye tid til å tenke nå som jeg ikke har en travel jobb å gå til. 
Det er jo slitsomt å være pårørende og jeg er jo redd dette skal gå veldig utover han og hans mentale helse, og da kan det kanskje bli for mye om jeg tar dette opp nå. 

Men ville du tatt det opp på et senere tidspunkt? 
jeg kommer ikke til å være sint å ta det opp på en slik måte. Har bare lyst at han skal tørre være åpen om det er noe. 

Er du alvorlig syk, lenge?

Jeg har en kjæreste nå som er utrolig syk. Jeg har masse bekymringer for ham. Vet bare at hadde han tatt noe sånt opp nå, hadde jeg mistet litt av den motivasjonen og det å være der for ham så mye jeg kan.

Ja, sannsynligvis hadde jeg tatt det opp på et senere tidspunt. Ikke klandrende først. Men sagt at jeg bærer på noe vondt i forhold til det om du kanskje har kontakt med din .....fordi jeg så kommentaren. 

Hvis det hadde skapt mye uro i meg nå og som syk, hadde jeg kanskje sagt det forsiktig, og sagt hvor mye jeg satt pris på alt han gjør, og at jeg vil  ikke være klandrende, men at dette gjorde meg urolig.

Kommer litt an på situasjonen

Skrevet

Her har han jo løyet om at han har kuttet kontakten med henne. Så dette hadde ikke jeg bare latt fare forbi nei. Det at du har vært syk er IKKE en unnskyldning for å pleie kontakt med tidligere flammer. 

Anonymkode: 983be...fb9

• Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er åpen for at jeg overreagerer nå, da jeg har plagdes med helsa i flere mnd og er ganske nedkjørt mentalt. Mista selvtillit, og trenger mye fra de rundt meg.. ikke en god følelse. 
kjæresten er en av de som måtte ha tatt mye ansvar for meg, inn og ut av sykehus, passet på og tatt mye hensyn til meg.. 

Vi snakket en dag om da vi møttes.  Jeg visste at han holdt på med ei i flere år inntil han møtte meg, og da kuttet henne tvert. Så jeg spurte han om det ble veldig dårlig stemning/sinne eller om det var mer useriøst forhold. Han sa hun ble veldig sint, fordi han ghosta henne. Slutta bare svare. 
Men at han hadde etterhvert sagt han ble sammen med ei. Siden har de ikke hatt kontakt, men ikke blokkert i sosiale media da. 

jeg sitter jo mye i ro for tiden, og ble nyskjerrig. Gikk inn på facebooken hennes for å se hvem hun var. Så så jeg et bilde av henne der hun hadde utretta noe, han hadde reagert med hjerte, og også kommentert at hun er helt sjef 

en gratulasjon, der han skrev gratulerer med dagen, favoritten! Og hjerte. 

Det stakk litt.. hvorfor kaller han henne favoritten nå som vi er sammen.. og jeg trodde ikke de hadde kontakt.. hun bor på andre siden av landet. Men hun jobber på båt som er innom et sted en time unna typen min av og til på natt. Og nå begynte jeg å tenke på de gangene jeg har reagert på at jeg så han på snapkartet der borte på natta (han sier han kjører turer innimellom på natta for å klarne hodet). 

Jeg ble kvalm av dette og kjenner på skikkelig uvelhetsfølelse, men vet jo og at jeg er meget sensitiv om dagene.. og jeg føler ikke for å ta det opp med en som virkelig har stilt opp for meg nå i sykdomsperiode. Det har gått hardt utover forholdet, og jeg har ikke vært like enkel alltid. 

men hvis det fortsetter å plage meg vil jeg kanskje ta det opp på et senere tidspunkt. Hvis det er vits i. Vet ikke om han ville sagt om det var noe heller. 

hvordan ville du reagert? Er dette innafor? Vil ikke spørre noen her, for de vil sikkert være enige og reagere med meg uansett , og ikke være nøytrale .

Han lyver, i beste fall, i verste fall er han utro.

Du må ikke være redd for å kreve svar bare fordi han har stilt opp for deg når du hadde det tøft, det gir ikke fripass til utroskap og løgn!! 

Anonymkode: c8375...b94

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvor mange ganger gjentok det seg?

Ble han irritert når du spurte den gangen? 

I beste fall, møtte han henne for hyggelig prat og catching up. Men, jeg tror jo dessverre det er mer sannsynlig at det var langt mer enn bare prat... 

Selvsagt har han ikke kjørt tur og tilfeldigvis parkert på kaia der hennes båt la til. 

Det mest alvorlige er jo uansett at han skjuler det, og det er jo en pekepinn i at han gjør noe som må skjules..

Anonymkode: d0aa2...a70

Har skjedd to ganger som jeg har fått med meg.  Jeg sovner tidlig og er a menneske, så er vanligvis ikke oppe da . For det er i tre tiden på natten. 

jeg har aldri tatt det opp på annen måte enn at jeg lurte på hva han gjorde på biltur midt på natta. Da sa han at han kjører innimellom for å klarne hodet. Liker å kjøre. 

dette skjedde for over et halvt år siden, siden har vi vært mye sammen . Og jeg har ellers sovna tidlig, er sånn som sovner senest tolv. 

nå vet jeg båten er der i helga igjen, jeg er hos familie og flere timer unna. Jeg var hos han men han ønsket seg alenetid pga mye å gjøre i helga. Og det skjønner jeg jo, da det blir intenst å ha meg der lenge , selv om jeg gjør mine ting. 
Men kjenner på en ekkel følelse nå for helga.. ville kjørt dit ellers, men er jo midt på natta og vet ikke om jeg klarer. Snapkartet viser ingenting om han ikke er på. Han sa han er lite på snap nå og slått av varsling der pga han ikke vil være for tilgjengelig på sosiale medier . Så hvis jeg sender snap må jeg regne med tid før han svarer. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har skjedd to ganger som jeg har fått med meg.  Jeg sovner tidlig og er a menneske, så er vanligvis ikke oppe da . For det er i tre tiden på natten. 

jeg har aldri tatt det opp på annen måte enn at jeg lurte på hva han gjorde på biltur midt på natta. Da sa han at han kjører innimellom for å klarne hodet. Liker å kjøre. 

dette skjedde for over et halvt år siden, siden har vi vært mye sammen . Og jeg har ellers sovna tidlig, er sånn som sovner senest tolv. 

nå vet jeg båten er der i helga igjen, jeg er hos familie og flere timer unna. Jeg var hos han men han ønsket seg alenetid pga mye å gjøre i helga. Og det skjønner jeg jo, da det blir intenst å ha meg der lenge , selv om jeg gjør mine ting. 
Men kjenner på en ekkel følelse nå for helga.. ville kjørt dit ellers, men er jo midt på natta og vet ikke om jeg klarer. Snapkartet viser ingenting om han ikke er på. Han sa han er lite på snap nå og slått av varsling der pga han ikke vil være for tilgjengelig på sosiale medier . Så hvis jeg sender snap må jeg regne med tid før han svarer. 

Han der hadde jeg ikke stolt på i det hele tatt. 

• Liker 5
  • Nyttig 8
Skrevet
exictence skrev (3 timer siden):

Jeg har en kjæreste nå som er utrolig syk. Jeg har masse bekymringer for ham. Vet bare at hadde han tatt noe sånt opp nå, hadde jeg mistet litt av den motivasjonen og det å være der for ham så mye jeg kan.

Ja, sannsynligvis hadde jeg tatt det opp på et senere tidspunt. Ikke klandrende først. Men sagt at jeg bærer på noe vondt i forhold til det om du kanskje har kontakt med din .....fordi jeg så kommentaren. 

Hvis det hadde skapt mye uro i meg nå og som syk, hadde jeg kanskje sagt det forsiktig, og sagt hvor mye jeg satt pris på alt han gjør, og at jeg vil  ikke være klandrende, men at dette gjorde meg urolig.

Ja det er utrolig tøft å være pårørende, og detfor jeg kvier meg for å komme med det. Er liksom nok negativt.

jeg er ikke typen som fyrer meg opp og blir sint, men blir veldig lei meg og vil vite om han lyver.. har jo vært innom tanken på det at han kanskje ikke vil være med meg, men føler han ikke kan gå mens jeg er syk. At det blir feil og at han setter seg og sitt til side nå for meg.. men jeg vil jo ikke at han skal stille masse opp heller, hvis han egentlig ikke vil det. Jeg vil ikke være en byrde. 
MEN her er det tanker som vandrer , og følelser  jeg sitter med.. som sagt, man blir litt mentalt ute av å sitte i ro så lenge og ha mye tid til tanker. Jeg er normalt mye opptatt og sliter med å slappe av. Så jeg blir igrunn kjent med en ny og litt gal side av meg selv.. 

jeg er ikke alvorlig syk der det står om liv. Men jeg er såpass syk at jeg trenger hjelp til å dusje , gå turer, handle, kjøre bil. Går på mye medisiner og venter på operasjon. 

Skrevet

Overreagerer ikke

Lettlurt, ja

Motivet hans vanskelig å svare på. Men tenker han vil ha pose og sekk. Holder dere begge varme før han velger. Han virker typen til å ville sikre seg dame om det går den ene eller andre veien. 

Tatt det opp ? Ja, riv plasteret av nå. Drøye det vil bare gjøre vondt verre, for deg. Lyve vil han nok, redd for å miste ett eller annet. Han er nok glad i deg,men er sikkert glad i henne også. Hvorfor begynne med slike hjerter for 6 mnd siden da du ble syk ? Skjedde det noe da ?

Anonymkode: 3d55d...3df

• Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ja har tenkt litt på det og, å la det vente noe.. han er jo utrolig god med meg og tar vare på meg. Og jeg føler meg jo litt smågal bare av å være hjemme for tiden, har altfor mye tid til å tenke nå som jeg ikke har en travel jobb å gå til. 
Det er jo slitsomt å være pårørende og jeg er jo redd dette skal gå veldig utover han og hans mentale helse, og da kan det kanskje bli for mye om jeg tar dette opp nå. 

Men ville du tatt det opp på et senere tidspunkt? 
jeg kommer ikke til å være sint å ta det opp på en slik måte. Har bare lyst at han skal tørre være åpen om det er noe. 

Det er nok en del der ute som gjør en skikkelig god innsats for den de er sammen med som er syk og da føler de har fortjent å få noe tilbake. Når de ikke kan få det fra syk partner blir det favnen til noen andre. Og man skal jo ikke stille spørampl eller kreve noe (mer) av partner når man er syk, for man er jo så heldig 🙄 

Jeg er kronisk syk og mannen min vet nok at jeg vil heller være alene enn med noen som går bak ryggen min. Jeg skal nok klare meg! Uansett hvor mye han hjelper og støtter, så blir rollen som "pleier" eller "assistent" forsterket dersom den friske skal ta seg friheter med andre uten at dette er avklart som ok i forkant. 

Anonymkode: 84724...af1

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Ja det er utrolig tøft å være pårørende, og detfor jeg kvier meg for å komme med det. Er liksom nok negativt.

jeg er ikke typen som fyrer meg opp og blir sint, men blir veldig lei meg og vil vite om han lyver.. har jo vært innom tanken på det at han kanskje ikke vil være med meg, men føler han ikke kan gå mens jeg er syk. At det blir feil og at han setter seg og sitt til side nå for meg.. men jeg vil jo ikke at han skal stille masse opp heller, hvis han egentlig ikke vil det. Jeg vil ikke være en byrde. 
MEN her er det tanker som vandrer , og følelser  jeg sitter med.. som sagt, man blir litt mentalt ute av å sitte i ro så lenge og ha mye tid til tanker. Jeg er normalt mye opptatt og sliter med å slappe av. Så jeg blir igrunn kjent med en ny og litt gal side av meg selv.. 

jeg er ikke alvorlig syk der det står om liv. Men jeg er såpass syk at jeg trenger hjelp til å dusje , gå turer, handle, kjøre bil. Går på mye medisiner og venter på operasjon. 

Trenger du hjelp til disse tingene han du nok få besln av hjemmesykepleier.

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Overreagerer ikke

Lettlurt, ja

Motivet hans vanskelig å svare på. Men tenker han vil ha pose og sekk. Holder dere begge varme før han velger. Han virker typen til å ville sikre seg dame om det går den ene eller andre veien. 

Tatt det opp ? Ja, riv plasteret av nå. Drøye det vil bare gjøre vondt verre, for deg. Lyve vil han nok, redd for å miste ett eller annet. Han er nok glad i deg,men er sikkert glad i henne også. Hvorfor begynne med slike hjerter for 6 mnd siden da du ble syk ? Skjedde det noe da ?

Anonymkode: 3d55d...3df

Nei skjedde ikke noe spesielt da.. me hun hadde bursdag og han gratulerte henne og kalte henne favoritt, hjerter på bilder osv. men jeg kan ikke se så mye på profilen hennes. Instagram profilen hennes er ikke åpen, så der får jeg heller ikke sett noe. 

av og til føler jeg at det virer veldig tydelig , for han har faktisk løyet om at de ikke har hatt kontakt siden jeg møtte han. Han ghosta henne, sa han. Slutta helt og svare og at de slutta å ha kontakt da. Jeg trodde kanskje hun hadde blokkert han , men de er venner på sosiale medier. Jeg får henne og opp som venneforslag på snap.. og det er jo kun han som er linken vår. 
så de har jo kontakt.. 

men så tenker jeg at jeg kanskje legger mye mer i det enn jeg burde.. at han kaskje bare sa det så jeg ikke skal tenke noe over henne. Vet ikke.. 

Skrevet

Han lyver til deg om at han ikke har kontakt med deg.

Og selv om dere to hadde en avtale om at du skulle være hos ham i helga, så blir han plutselig for opptatt til å ha besøk av deg, og det skjer tilfeldig samme helg som hennes båt - og hun, må man anta - er der.

Jeg hadde alliert meg med en venninne, vært hjemme hos meg selv (antar du og han bor nærmere enn dine foreldre?), og så fått venninne med ut for å sjekke hva som skjer med ham.

Er man sammen så hører det til å støtte hverandre i vanskelige situasjoner.

Å pleie kontakt med hjerter og "favoritten" til tidligere sexpartnere, og tilfeldigvis ha klarne-hodet-kjøreturer-på-natta som tilfeldigvis legges til kaia der hennes båt ligger - det er helt uakseptabelt enten partner er syk eller ikke. 

For din egen del, finn ut av dette, for den berettigede tvilen du nå har, den er svært vond å leve med, og det er bedre at du finner ut av dette nå, enn enda nærmere operasjon og rehabilitering etterpå! ❤️ 

Anonymkode: 16e98...ade

• Liker 2
  • Nyttig 7
Skrevet
exictence skrev (4 timer siden):

Men er det ikke litt forskjell på måten man tar opp ting da? Blir du like umotivert hvis han sier

"Du, jeg har mye tid til å tenke om dagen og selvbildet er litt i dass. Jeg har lagt merke til at du har likt bilder av en gammel flamme og skrevet fine ting om ham. Er det noe jeg trenger å bekymre meg for? Ønsker du egentlig ut av forholdet, men er redd for å slå opp siden jeg er syk? Jeg har full forståelse for at dette er hardt og har ikke tenkt å holde det mot deg hvis du ønsker å avslutte det. For jeg vet det har vært strevsomt og hardt for deg også"?

Det er en forskjell på det og "Hva faen er det du har drevet med på facebook? Du SA det var slutt!! Du LYVER din rasstap!" 

Når man er to voksne i et forhold burde det være mulig å ha en grei dialog om det meste.

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Dette er jo svært mistenkelig. Her er en idé: har du en god venninne, søster e.l. som du kan betro deg til? Jeg ville sendt denne personen til kaia på dette tidspunktet for å sjekke for deg. Da får du jo et endelig svar: hvis venninnen ikke ser noe, er det bare å legge det fra deg. Hvis hun ser noe, kan hun knipse et bilde, så har du bevis. Jeg hadde ikke tenkt i disse baner ellers, men du beskriver jo noe som oppriktig gir en stor grunn til bekymring. 

Anonymkode: a4094...d6f

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Han vil ha alenetid akkurat når hun er i byen. Har skrudd av snap. Kommenterer - og lyver om kontakt.. 

Kan hende han er helt uskyldig, kan hende han ikke er det. Jeg hadde hvertfall stusset kraftig. 

• Liker 2
  • Nyttig 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men er det ikke litt forskjell på måten man tar opp ting da? Blir du like umotivert hvis han sier

"Du, jeg har mye tid til å tenke om dagen og selvbildet er litt i dass. Jeg har lagt merke til at du har likt bilder av en gammel flamme og skrevet fine ting om ham. Er det noe jeg trenger å bekymre meg for? Ønsker du egentlig ut av forholdet, men er redd for å slå opp siden jeg er syk? Jeg har full forståelse for at dette er hardt og har ikke tenkt å holde det mot deg hvis du ønsker å avslutte det. For jeg vet det har vært strevsomt og hardt for deg også"?

Det er en forskjell på det og "Hva faen er det du har drevet med på facebook? Du SA det var slutt!! Du LYVER din rasstap!" 

Når man er to voksne i et forhold burde det være mulig å ha en grei dialog om det meste.

Ja, du har absolutt rett. Ville gått for noe sånt i ditt første eksempel. Det var en fin måte å si det på.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei skjedde ikke noe spesielt da.. me hun hadde bursdag og han gratulerte henne og kalte henne favoritt, hjerter på bilder osv. men jeg kan ikke se så mye på profilen hennes. Instagram profilen hennes er ikke åpen, så der får jeg heller ikke sett noe. 

av og til føler jeg at det virer veldig tydelig , for han har faktisk løyet om at de ikke har hatt kontakt siden jeg møtte han. Han ghosta henne, sa han. Slutta helt og svare og at de slutta å ha kontakt da. Jeg trodde kanskje hun hadde blokkert han , men de er venner på sosiale medier. Jeg får henne og opp som venneforslag på snap.. og det er jo kun han som er linken vår. 
så de har jo kontakt.. 

men så tenker jeg at jeg kanskje legger mye mer i det enn jeg burde.. at han kaskje bare sa det så jeg ikke skal tenke noe over henne. Vet ikke.. 

Men om han bare sa det for at du ikke skal bekymre deg; ønsker DU den type forhold? Hva ønsker DU? Selv om du "er litt mye" nå, så har du all rett til å sette grenser og å ha noen forventnigner. 

La oss si at dere blir sammen resten av livet. Han blir 80 og du blir 85. Tror du ikke du kommer til å ta vare på ham på et tidspunkt? Benbrudd, kreft, hjerteoperasjon, diverse varige diagnoser, generelt dårlig helse. Alt dette (forhåpentligvis ikke alle da🤣) kan fort skje. Da er det DU som kommer til å kjøre til MR, holde styr på hvilke medisiner som skal tas når, lage mat, passe på, stelle, fikse og ordne. 

Akkurat nå bidrar mannen med mye for meg, men jeg gjør absolutt det jegg kan av oppgaver. Og jeg er Ikke redd for at det alltid vil være slik. Jeg ser på familien hans og hjerte, nyrer, stoffskifte og demens står på menyen av mulige ting som kan dukke opp. Det skal ikke skorte på å kunne ta vare på ham når vi blir gamle. Og det ser jeg på som en selvfølge sidne jeg er glad i ham.

• Nyttig 2
Skrevet

Hadde ikke likt det, men kanskje fokusert på forholdet ditt med han og ikke sagt noe om det i alle fall. 

Anonymkode: 49c78...9c1

Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Han har slått av snap, varslinger og kartet....og vil være alene i helga?

Han kommuniserer med henne på andre kanaler fordi han vet at radaren din har gått på..

Du må ihvertfall ikke si noe om at du vet om marine traffic ol 

Anonymkode: 9c2be...e42

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Altså bare fordi du er syk og han stiller opp betyr ikke at det er så synd på ham at han kan gjøre som han vil i retur! Å ta vare på sine nærmeste er noe man gjør med hjertet! 

• Liker 1
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...