Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er ett frøkenprodukt. Merket ingen forskjell med eller uten så bare sluttet på dagen. Bortkasta penger. 

Anonymkode: 99deb...d74

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Ja jeg føler meg ok, men aldri brukt høy dose. Men vet at de farlige abstinensen er kun snakk om HØYE doser og hver dag. Så ts trenger ikke være redd for det! 

Anonymkode: 1ada1...5b8

Sannsynligvis ikke, dog er uvirkelighetsfølelsen et tegn på at man bør trappe ned.

Tid er av større betydning enn dose. 

Anonymkode: be49f...42d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Lol😂 Tror ikke du skal satse på en karriære innen rusbehandling.

Anonymkode: 860df...e0d

Standard TSB behandling som tilbys i dag er ubrukelig for benzo.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Sannsynligvis ikke, dog er uvirkelighetsfølelsen et tegn på at man bør trappe ned.

Tid er av større betydning enn dose. 

Hvor har du det fra? Når både leger og psykiater sier at den minste dosen ikke er farlig å bare slutte med? Selv om en har brukt det i flere uker og mnd?? Veldig spesielt at så mange forskjellige har sagt at det er helt ufarlig å slutte brått med laveste dosen. Uansett hvor lenge?? Ja en opplever uro, angst, og sånne ting. Men de farlige krampene og abstinensene får en ikke av den laveste dosen av Sobril… 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har jobbet lenge i psykiatri på akuttavdeling. Noen ganger kommer pasienter til oss, blir satt på benzo (ofte sterkere enn sobril) tre ganger daglig og ved utskriving seponeres disse ved mindre pasienter står på dette ved behov fra før. De fleste er innlagt 1-3 uker.  Da er det ingen nedtrapping. 

du bør snakke med din lege. Jeg ville bare gi et innspill utifra observasjoner i min jobb. Lykke til og klem til deg som har hatt en tøff periode ❤️ 

Anonymkode: c87d3...c37

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hvor har du det fra? Når både leger og psykiater sier at den minste dosen ikke er farlig å bare slutte med? Selv om en har brukt det i flere uker og mnd?? Veldig spesielt at så mange forskjellige har sagt at det er helt ufarlig å slutte brått med laveste dosen. Uansett hvor lenge?? Ja en opplever uro, angst, og sånne ting. Men de farlige krampene og abstinensene får en ikke av den laveste dosen av Sobril… 

Les deg opp på lavdoseavhengighet av benzodiazepiner. Gjerne på engelsk da det ikke finnes mye info på norsk.

At det ikke er livsfarlig betyr ikke at det er ufarlig eller at folk ikke lider. Det er en grunn til at av og til må det shaving eller liquid titration til der man trapper ned med tiende deler av 1 mg og ofte står på 0,1 mg i lang tid.

Som sagt, er tid av en større betydning enn dose for å skape fysisk avhengighet med benzo, da gjerne over 3 mnd.

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Lol😂 Tror ikke du skal satse på en karriære innen rusbehandling.

Anonymkode: 860df...e0d

Sobril er ikke bra for noen, blir avhengig raskt og da sitter du i saksa. De som hevder noe annet er uvitende. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

:himle: hittil er svarene til meg at jeg er en nisse og at jeg ikke skal satse på en karriÆre (sic!) innen rusbehandling. 

Å stå med begge bena i startgropen på en legemiddelavhengighet er faktisk ikke bare-bare. Det starter gjerne med de "snille" stoffene, de som egentlig ikke er så snille.. Du vet, den minste dosen, som bare skal ta knerten på toppene… så tar du det i noen uker, og så gir ikke toppene seg.. angsten kommer, du gir angsten masse oppmerksomhet og makt over deg, prøver døyve det med mer piller, men angsten er enda større og sterkere enn pillene og så må du ha mer, og mer, og enda mer… og så hadde det gått fem år, du klarer deg ikke lenger uten… 

så leser du et innlegg på KG hvor en fjomp uttaler seg om at NEIDA - dette går så fint! Finnes ikke avhengighetsskapende dette! For vedkommende har nemlig gått på Sobril i flere år - uten noen problemer! 

Bortsett fra… at hn ikke har klart å stoppe da… Neida - ingen problemer her i gården. Absolutt ikke avhengighetskapende… 

Junkies hele gjengen. 

Ser det ikke sjøl, men vi andre rundt merker det. 

Anonymkode: 43828...b86

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

:himle: hittil er svarene til meg at jeg er en nisse og at jeg ikke skal satse på en karriÆre (sic!) innen rusbehandling. 

Å stå med begge bena i startgropen på en legemiddelavhengighet er faktisk ikke bare-bare. Det starter gjerne med de "snille" stoffene, de som egentlig ikke er så snille.. Du vet, den minste dosen, som bare skal ta knerten på toppene… så tar du det i noen uker, og så gir ikke toppene seg.. angsten kommer, du gir angsten masse oppmerksomhet og makt over deg, prøver døyve det med mer piller, men angsten er enda større og sterkere enn pillene og så må du ha mer, og mer, og enda mer… og så hadde det gått fem år, du klarer deg ikke lenger uten… 

så leser du et innlegg på KG hvor en fjomp uttaler seg om at NEIDA - dette går så fint! Finnes ikke avhengighetsskapende dette! For vedkommende har nemlig gått på Sobril i flere år - uten noen problemer! 

Bortsett fra… at hn ikke har klart å stoppe da… Neida - ingen problemer her i gården. Absolutt ikke avhengighetskapende… 

Junkies hele gjengen. 

Uff så tragisk🤦🏼‍♀️ ja jeg er skikkelig avhengig.. nei. Aldri fått abstinens. kan fint gå uten i mange mnd om angsten er rolig. Når det er helseangst jeg sliter med så går det veldig opp og ned. Noen mnd kan jeg bruke annenhver dag eller hver dag i noen uker. Og jeg og lege/psykiater har prøvd mye antidepressiva, mye behandling. Legen er også streng, og skriver aldri ut om jeg har brukt for mye. Noe som aldri skjer. Men har brukt det sånn i 18 år, Men jeg klarer å begrense meg, tar ALDRI høy dose, alltid lav. Og jeg trenger så lite som en halv dose hvis det er helt grusomt. (5mg) er ikke akkurat junkie da 🤭

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Kan være litt placeboeffekt, samtidig er uvirkelighetsfølelse en del av benzo abstinenser. Men så lenge du ikke får sterk buzzing og kramper så er du god. Ikke vær for rask med å kutte helt, fortsett heller med å trappe ned og hopp av når du er på minste mulige dose. Skulle det bli problemer med nedtrapping, be legen din følge Ashton Manual ❤️

Nå må du gi deg. Vi alle vet hva slags dose det er snakk om, og absolutt ingen lege i verden ville anbefalt nedtrapping. Du kan ikke ha mye kunnskap når du snakker om kramper (som kan ta livet av deg), pga minste dose Sobril i kort tid. EN tablett per dag. Jeg har vært avhengig av valium, Xanax og rivotril mange ganger, og hadde det vært noe fare hadde ts våknet av abstinenser på morgenen. Det er fysisk avhengig.

Anonymkode: b9ecd...876

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Junkies hele gjengen. 

Klapp igjen. Ts er ferdig og trenger ikke Sobril lenger og kommer derfor ikke til å få det om hun hadde ønsket.

Et godt tips forresten. Ikke kall folk for junkies om du ønsker å bli tatt seriøst. Ikke anta det heller, om du vil at noen skal tro på deg.

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Uff så tragisk🤦🏼‍♀️ ja jeg er skikkelig avhengig.. nei. Aldri fått abstinens. kan fint gå uten i mange mnd om angsten er rolig. Når det er helseangst jeg sliter med så går det veldig opp og ned. Noen mnd kan jeg bruke annenhver dag eller hver dag i noen uker. Og jeg og lege/psykiater har prøvd mye antidepressiva, mye behandling. Legen er også streng, og skriver aldri ut om jeg har brukt for mye. Noe som aldri skjer. Men har brukt det sånn i 18 år, Men jeg klarer å begrense meg, tar ALDRI høy dose, alltid lav. Og jeg trenger så lite som en halv dose hvis det er helt grusomt. (5mg) er ikke akkurat junkie da 🤭

Du er helt klart avhengig om du ikke har klart å gi slipp på sobril på 18 år. Dose har ikke noe å si.

Anonymkode: 6601d...97a

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Du er helt klart avhengig om du ikke har klart å gi slipp på sobril på 18 år. Dose har ikke noe å si.

Anonymkode: 6601d...97a

Så jeg er avhengig når jeg holdt med unna Sobril i 1 år for ikke lenge siden for da hadde jeg det bra? Så en dag våknet jeg med panikk angst og ekstrem helseangst som ikke bare gikk over og fikk Sobril igjen? Brukte det en stund. Lang pause igjen. Så ble det verre. Så fikk jeg det igjen for å komme meg opp igjen? Javel. Dine ord. I følge lege og psykiater så er jeg ikke det. I hvert fall ikke fysisk avhengig, tar ALDRI Sobril bare for å ta😉 jeg tar den laveste dosen for jeg hater de følelsen den gir om du tar mer! Jeg slipper å ha ekstremt tankekjør og ekstrem angst  på den minste dosen. Er absolutt ingen som kan se det 😉

AnonymBruker
Skrevet

Junkies hele gjengen. 

Jeg kalte deg en nisse fordi du leser ikke hva jeg skriver og så påstår veldig bastant at det jeg sier er feil, noe det ikke er. Det blir for dumt rett og slett. Ser det her også, du overdriver og dramatiserer og påstår at folk har sagt ting de ikke har gjort. Du får bare fortsette å hisse deg opp over fantasiene dine, jeg kan ikke hjelpe noen som ikke kan lese.

Anonymkode: 788c4...d4f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå må du gi deg. Vi alle vet hva slags dose det er snakk om, og absolutt ingen lege i verden ville anbefalt nedtrapping. Du kan ikke ha mye kunnskap når du snakker om kramper (som kan ta livet av deg), pga minste dose Sobril i kort tid. EN tablett per dag. Jeg har vært avhengig av valium, Xanax og rivotril mange ganger, og hadde det vært noe fare hadde ts våknet av abstinenser på morgenen. Det er fysisk avhengig.

Delirium er farlig, mildere sammentrekninger (spasmer) og stivhet er ganske vanlig.

Hva mener du med at du har vært avhengig mange ganger? Har legen din foreskrevet nye benzodiazepiner, eller tar du det du får tak i?

AnonymBruker
Skrevet

Merker at jeg nesten angrer på at jeg opprettet denne tråden da den egentlig gjorde meg mer redd enn noe annet. 

Jeg har aldri brukt slike tabletter før og har alltid hatt stor respekt for alt av medisiner, livredd for å blir avhengig av noe, et rusmisbruk har vært min store skrekk. Ikke at jeg har vært i nærheten av en rusmisbruker med en tablett om dagen, men jeg har følt på et ubehag knyttet til det uansett. 

Jeg er nå nede i en kvart tablett på kvelden, altså 2,5 mg. Jeg har ikke merket noe abstinenser egentlig, tror jeg. Regner med jeg nå kunne kuttet totalt men psyken holder meg litt tilbake, da jeg er livredd for ikke å få sove uten. Jeg tar dette i et meget rolig temp og tenker jeg sikkert er nede i null neste uke? Som sagt nå er det den psykiske biten som holder meg igjen.

Ts

Anonymkode: d4a63...a07

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Merker at jeg nesten angrer på at jeg opprettet denne tråden da den egentlig gjorde meg mer redd enn noe annet. 

Jeg har aldri brukt slike tabletter før og har alltid hatt stor respekt for alt av medisiner, livredd for å blir avhengig av noe, et rusmisbruk har vært min store skrekk. Ikke at jeg har vært i nærheten av en rusmisbruker med en tablett om dagen, men jeg har følt på et ubehag knyttet til det uansett. 

Jeg er nå nede i en kvart tablett på kvelden, altså 2,5 mg. Jeg har ikke merket noe abstinenser egentlig, tror jeg. Regner med jeg nå kunne kuttet totalt men psyken holder meg litt tilbake, da jeg er livredd for ikke å få sove uten. Jeg tar dette i et meget rolig temp og tenker jeg sikkert er nede i null neste uke? Som sagt nå er det den psykiske biten som holder meg igjen.

Ts

Det er ikke farlig❤️ du kan slutte i dag om du vil. Uten at det skjer noen ting. Det er kun psykisk nå..du er ikke rusmisbruker ihvertfall! 

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Delirium er farlig, mildere sammentrekninger (spasmer) og stivhet er ganske vanlig.

Hva mener du med at du har vært avhengig mange ganger? Har legen din foreskrevet nye benzodiazepiner, eller tar du det du får tak i?

Du skrev kramper. 

Jeg har åpenbart brukt det illegalt. Poenget var at jeg vet godt hvordan fysisk benzoavhengighet fungerer.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ts

Vet du, min største feil når jeg begynte med benzo (illegalt vel og merke, så jeg hadde god tilgang stort sett), det var at jeg trodde at de første abstinensene jeg opplevde var farlige og kunne sende meg i psykose, kramper og ta livet av meg. Det var jo det som sto på nettet. Det førte til at jeg fortsatte å ta det imens jeg ventet på hjelp til nedtrapping. Kom meg opp på så store doser før jeg fikk hjelp at du vil ikke tro det engang.

Nå i ettertid ser jeg at om jeg ikke var så ekstremt redd og om noen med kunnskap kunne fortalt meg det, så kunne jeg trappet ned på en uke (brukte et mye sterkere preparat enn deg og høyere dose, du trenger ikke nedtrapping), så hadde jeg sluppet en lang pilleavhengighet. Slutt å ta de pillene, det kommer ikke til å skje noe som helst. Kanskje hjernen din skaper noen symptomer av ren frykt, men jeg garanterer deg at det ikke er fysisk og ikke noe du trenger å behandle på noen måte.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du skrev kramper. 

Jeg har åpenbart brukt det illegalt. Poenget var at jeg vet godt hvordan fysisk benzoavhengighet fungerer.

Muskelspasmer er kramper. Det er først når de ledsages av andre spesifikke symptomer at de blir farlige. Men det skjer ikke etter en måneds bruk av foreskrevet medisin eller rekreasjonsbruk her og der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...