Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Merker dere aldersforskjellen mer og mer eller går det fint? Var selfølgelig klar over den store forskjellen da vi møttes, men den virket mye mindre på den tiden. 
Er 41 og kona er 51. Møttes på jobb da vi var hhv 35 og 45. Kona var da i full jobb, var aktiv og trente. Hun ble ufør for 3 år siden og etter det har hun forfalt mye, både fysisk og psykisk. Ligger mye på sofaen og ser på tv, trener ikke lengre og jobber heller ikke. Hun har fått en del plager i hofter og ledd samt at hun har fått flere barnebarn så jeg føler plutselig veldig på aldersforskjellen og at vi er i ganske ulike livssituasjoner ifht for bare noen år siden. Spesielt etter at hun ble ufør. Vi har begge to vært karrieremennesker og det var veldig mye av grunnlaget vi hadde sammen som nå er borte. Merker at jeg tenker mye på det om dagen når jeg kommer hjem fra en lang dag på jobb og hun ligger på sofaen i pysj og fortsatt ikke har stått opp kl 1730 på kvelden. Tenker er det sånn resten av livet skal bli. Hun hadde en vellykket hofteoperasjon og kan strengt tatt jobbe noe, det sier hun selv, men jeg tror hun trives godt med å være hjemme og har ingen planer om å returnere til arbeidslivet. Hører gjerne fra noen som har erfaring med aldersforskjell og at man plutselig har blitt veldig ulike 
.

Anonymkode: 34f59...0dd

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel ikke alderen, men at hun er ufør som spiller inn her? 
om hun var 30 og ufør, ville det gitt samme resultat.

Anonymkode: 46374...9d7

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Hun er nok midt i overgangsalderen og kroppen er i kaos hormonelt sett, men hun får ikke hjelp, er ikke på hormonbehandling, og vet ikke engang at det som skjer mer henne er ikke sykdom men vanlig prosess og hun ka få hjelp. Du kan jo hjelpe henne, Google rundt der du bor og finn en privat spesialist, og betal en time for henne. Skal se du får din kone tilbake. Frem til 70-årene ihvertfall, men da kommer det nok nye medisiner og muligheter. 🙏🥳

Anonymkode: 959f3...955

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette handler ikke om alder. Selv er jeg ti år eldre enn din kone og jeg trener, spiser sunt, har masse energi og holder meg i rimelig god form. Er gift med en som er åtte år yngre enn meg og jeg tør påstå at i vårt forhold, er det han som er gammel ;) 

Anonymkode: d8e63...faf

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det er vel ikke alderen, men at hun er ufør som spiller inn her? 
om hun var 30 og ufør, ville det gitt samme resultat.

Anonymkode: 46374...9d7

Det er nok en kombinasjon. Fordi hun har sluttet å trene så er det vondter her og der, mye av det er jo aldersrelatert sier fysioterapeuten. Mye snakk hjemme om leverflekker, pensjon og barnebarn. Hehe. Tror nok det er mange endringer i livet hennes nå som gjør at jeg merker aldersforskjellen ekstra godt. Også samtaletemaene dreier seg plutselig om helt andre ting det det tidligere har gjort og vi får stadig mindre til felles. Som sagt en kombinasjon. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er dette trollet som alltid må rakke ned på eldre kvinner i relasjon med yngre menn i nok en ny forkledning?

Anonymkode: 18c22...377

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er dette trollet som alltid må rakke ned på eldre kvinner i relasjon med yngre menn i nok en ny forkledning?

God morgen til deg også. Nei. Dette er nok første gang jeg skriver om dette gitt. :) 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Ja. Ikke vanskelig å liste ut... :strikker: Ts fikk samtidlig til å rakke litt ned på uføre samtidig. Ikke værst! :lillesky:

Glad andre også ser igjenom dette. 🙌

Endret av Perle
leifer
  • Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Perle skrev (Akkurat nå):

Ja. Ikke vanskelig å liste ut. :strikker: Glad andre ser dette også. 

? Gjerne send meg link. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er nok en kombinasjon. Fordi hun har sluttet å trene så er det vondter her og der, mye av det er jo aldersrelatert sier fysioterapeuten. Mye snakk hjemme om leverflekker, pensjon og barnebarn. Hehe. Tror nok det er mange endringer i livet hennes nå som gjør at jeg merker aldersforskjellen ekstra godt. Også samtaletemaene dreier seg plutselig om helt andre ting det det tidligere har gjort og vi får stadig mindre til felles. Som sagt en kombinasjon. 

Dette er jo relevant informasjon. Jeg skjønner at du tenker mye på det og kjenner på det. Kan du lufte noen av tankene dine for henne? Tipper det er mulig for henne å hente seg litt inn om hun blir gjort oppmerksom på noe av det som skjer. 

Anonymkode: 4c969...b19

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Merker dere aldersforskjellen mer og mer eller går det fint? Var selfølgelig klar over den store forskjellen da vi møttes, men den virket mye mindre på den tiden. 
Er 41 og kona er 51. Møttes på jobb da vi var hhv 35 og 45. Kona var da i full jobb, var aktiv og trente. Hun ble ufør for 3 år siden og etter det har hun forfalt mye, både fysisk og psykisk. Ligger mye på sofaen og ser på tv, trener ikke lengre og jobber heller ikke. Hun har fått en del plager i hofter og ledd samt at hun har fått flere barnebarn så jeg føler plutselig veldig på aldersforskjellen og at vi er i ganske ulike livssituasjoner ifht for bare noen år siden. Spesielt etter at hun ble ufør. Vi har begge to vært karrieremennesker og det var veldig mye av grunnlaget vi hadde sammen som nå er borte. Merker at jeg tenker mye på det om dagen når jeg kommer hjem fra en lang dag på jobb og hun ligger på sofaen i pysj og fortsatt ikke har stått opp kl 1730 på kvelden. Tenker er det sånn resten av livet skal bli. Hun hadde en vellykket hofteoperasjon og kan strengt tatt jobbe noe, det sier hun selv, men jeg tror hun trives godt med å være hjemme og har ingen planer om å returnere til arbeidslivet. Hører gjerne fra noen som har erfaring med aldersforskjell og at man plutselig har blitt veldig ulike 
.

Hvis du er så misfornøyd med forholdet og dama generelt, hvorfor gjør du det ikke slutt? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Mardina skrev (50 minutter siden):

Hvis du er så misfornøyd med forholdet og dama generelt, hvorfor gjør du det ikke slutt? 

Gjør det jo ikke slutt bare fordi det er noen humper i veien nå etter mange år sammen. Takk for dårlig råd 👍

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Så mye pes du får her, TS. Det virker som om en del damer her føler seg truffet. Og ja, selvsagt finnes det forhold der kvinnen er en god del eldre som funker.

Og noen som ikke gjør det. Jeg kjenner en som er gift med en dame som er 20 år eldre, og han har gitt uttrykk for at hun "plutselig" ble så gammel da hun nærmet seg 60. Han er så konfliktsky at han ikke tør bryte opp, men løser det med å ha forhold på si og være hjemmefra så mye som mulig. Jeg har en teori om at hun er mer en slags morsskikkelse for ham, det kan virke sånn av og til når han snakker. Han tør liksom ikke å gjøre det slutt av frykt for reaksjonen hennes.

Så, TS, kona blir jo ikke yngre, så du må finne ut av om orker dette, eller om du orker belastningen ved å avslutte forholdet. Det hadde sikkert hjulpet på om hun kom seg ut i arbeid, men det høres ikke ut som om det er et alternativ.

Anonymkode: 4a563...3ec

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Gjør det jo ikke slutt bare fordi det er noen humper i veien nå etter mange år sammen. Takk for dårlig råd 👍

Men det høres ikke ut som du respekterer henne lenger.

Anonymkode: f966c...cf2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Perle skrev (4 timer siden):

Ja. Ikke vanskelig å liste ut... :strikker: Ts fikk samtidlig til å rakke litt ned på uføre samtidig. Ikke værst! :lillesky:

Glad andre også ser igjenom dette. 🙌

Hvordan i all verden rakker jeg ned på uføre? Så du redigerte innlegget ditt og slang på den kommentaren nå - følte du deg plutselig krenket etter 5 timer? :) 

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Velkommen til livet for alle oss kvinner som har en partner som er 7+ år eldre enn oss. Når menn bikker 50+ så er det jammen ikke lett å være kvinnelig partner i starten av 40-årene heller.

Å være jevngamle som mann og kvinne er en stor fordel når man bikker middelaldrende.

Anonymkode: c9b1a...3f9

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

På en måte syns jeg ikke 10 år er så stor aldersforskjell eller at livssituasjonen deres er så forskjellig når dere begge er såpass godt voksen? Det som er forskjellig for dere er levemåten/hverdagene deres og hvordan dere (du) ønsker å ha det. 

Du er fortsatt frisk og holder deg godt så vidt jeg leser, mens hun har hatt sykdom/plager og sliter, men kommer ikke "i gang igjen"? Blir jo en evig ond sirkel med psykiske/fysiske plager når det blir så stor forandringer på få år, når hun har gått fra å være i full jobb og en aktiv person til å bli liggende til 17.30 (!!!) på ettermiddagen uten å gjøre noe.  

Hvordan har hun det psykisk? Har du prøvd å invitere henne med på enkle ting som gåturer eventuelt andre hyggelige fysiske ting? Har du sagt at du er bekymret for henne og helsa og ønsker hun skal ta tak? Eventuelt søke hjelp andre steder? 

Anonymkode: 6f266...054

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Troll. 👺 Så åpenbart.

Anonymkode: bf0d8...030

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Men det høres ikke ut som du respekterer henne lenger.

Anonymkode: f966c...cf2

Det leser jeg også. Leverflekker og barnebarn.

Bare vent til hinkaren ikke står like stivt og håret begynner å vike. Da snakker kanskje du også om "kjedelige" ting som ereksjonssvikt og hårtap. For det er det jeg tolker, at hun snakker om du ting du finner lite interessant og derfor konkluderer med at hun er blitt haugammel. Hva med å vise litt interesse for det hun er opptatt av og lytte. Kan hende hun ikke har det så bra psykisk . Har du spurt og hørt etter ?

Anonymkode: 1e5ac...bc7

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hahah stakkars trådstarter! Ikke rart kvinneguiden har et dårlig rykte. Bare å lese oppover her, en gjeng med bitre sure kjerringer som hater menn 🤣

Anonymkode: e3ea7...e0a

• Liker 1
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...