AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #1 Skrevet 10 timer siden Mobildataen ble nylig supertreg på min Samsung Galaxy S9. Den tar 4G men ikke 5G. Noen som vet grunnen? Anonymkode: a7679...6f3
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #2 Skrevet 10 timer siden Samme problemet, aner ikke hvorfor. Følger tråden. Anonymkode: 5406b...ef6
Illuminatum Skrevet 10 timer siden #3 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Mobildataen ble nylig supertreg på min Samsung Galaxy S9. Den tar 4G men ikke 5G. Noen som vet grunnen? Anonymkode: a7679...6f3 Telefonen er jo fra 2018 og det er før det ble vanlig med 5G. Det vil si at den mangler modemet.
Brukernavn84 Skrevet 8 timer siden #4 Skrevet 8 timer siden Illuminatum skrev (1 time siden): Telefonen er jo fra 2018 og det er før det ble vanlig med 5G. Det vil si at den mangler modemet. Det spiller egentlig ingen rolle, 4G burde holde lenge. Og både 2G og 3G er stengt, så da må det være 4G som brukes. Regner med at trådstarter har lagt inn alle oppdateringer og prøvd å nullstille nettverksinnstillinger?
RaggyReggie Skrevet 8 timer siden #5 Skrevet 8 timer siden Ring mobiloperatøren din! Kanskje har du brukt opp mobildataen for denne månaden, då går det treigt hos meg.
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #6 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Samme problemet, aner ikke hvorfor. Følger tråden. Anonymkode: 5406b...ef6 Nå nylig? Dette skjedde for et par uker siden, aldri skjedd før. TS Anonymkode: a7679...6f3
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #7 Skrevet 8 timer siden RaggyReggie skrev (6 minutter siden): Ring mobiloperatøren din! Kanskje har du brukt opp mobildataen for denne månaden, då går det treigt hos meg. Nei jeg har ikke det. Bruker jeg opp mobildataen så får jeg melding, og så er det full stopp. Her fungerer det, men i skilpaddefart. TS Anonymkode: a7679...6f3
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #8 Skrevet 8 timer siden Brukernavn84 skrev (11 minutter siden): Det spiller egentlig ingen rolle, 4G burde holde lenge. Og både 2G og 3G er stengt, så da må det være 4G som brukes. Regner med at trådstarter har lagt inn alle oppdateringer og prøvd å nullstille nettverksinnstillinger? Hvordan nullstiller jeg nettverksinnstillinger? Oppdateringer får jeg jo ikke nå pga tregheten. Har ikke tilgang til wifi her heller. Men skal prøve når jeg skal på butikken i dag og kan bruke deres wifi. TS Anonymkode: a7679...6f3
Brukernavn84 Skrevet 8 timer siden #9 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvordan nullstiller jeg nettverksinnstillinger? Oppdateringer får jeg jo ikke nå pga tregheten. Har ikke tilgang til wifi her heller. Men skal prøve når jeg skal på butikken i dag og kan bruke deres wifi. TS Anonymkode: a7679...6f3 Gå til "Settings" og søk på "Reset" og så velger du "Reset mobile network settings". Hvis nettet er tregt så kan du fortsatt laste ned oppdateringer, det tar bare lengre tid. Hvor lenge har det vært sånn? Kanskje nærmeste basetårn er ute av funksjon, da er det bare å vente eller kontakte operatøren.
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #10 Skrevet 8 timer siden TS her, problem løst! Ok, nå vet jeg hva som har skjedd. Jeg har blitt kastet fra mobiloperatør til mobiloperatør de siste årene, så jeg vet knapt hvilket abonnement jeg har lenger. Og nylig ble abonnementet mitt endret til å plutselig inkludere rollover, som jeg ikke hadde før. Pluss at vi fikk en data-julegave i desember. Så nå i Januar har jeg faktisk brukt opp mobildataen, men uten å få melding om det som jeg fikk før. Derfor ser altså forbruket slik ut nå, ting går tregt og Januar er oppbrukt. Jeg fikk dette forklart på kundeservice, siden det ikke ga mening for meg på sidene deres. Og hva gjør de? Gir meg en halv gigabyte til gratis! Dette er Fjordkraft, bare for å gi dem den rosen offentlig, veldig fornøyd med kundeservice i dag Anonymkode: a7679...6f3
Illuminatum Skrevet 8 timer siden #11 Skrevet 8 timer siden Brukernavn84 skrev (47 minutter siden): Det spiller egentlig ingen rolle, 4G burde holde lenge. Og både 2G og 3G er stengt, så da må det være 4G som brukes. Regner med at trådstarter har lagt inn alle oppdateringer og prøvd å nullstille nettverksinnstillinger? TS skrev vel " Den tar 4G men ikke 5G. "
Brukernavn84 Skrevet 6 timer siden #12 Skrevet 6 timer siden Illuminatum skrev (1 time siden): TS skrev vel " Den tar 4G men ikke 5G. " Riktig. Men jeg tror hun mente å spørre hvorfor mobildata er så tregt - ikke hvorfor gamle mobiler ikke støtter 5G.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå