AnonymBruker Skrevet 21. januar #21 Skrevet 21. januar Måtte lese 5 ganger for å skjønne dette. Svaret mitt er ja, men tror det er nokså felles for alle, enten er du for pen for feit for tjukk for lav ja. Nedlatende mennesker finns dessverre overalt Anonymkode: b9d0b...aa5 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar #22 Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Oppsummert: du henter bare ikke ut medisiner hos en person som er litt bedre enn alle andre. Overvektig og usunn person. Ellers takk. Anonymkode: b9a26...0ed I denne tråden er det dere pene som driter dere ut. Sorry. Anonymkode: 364a0...124 2
AnonymBruker Skrevet 21. januar #23 Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Oppsummert: du henter bare ikke ut medisiner hos en person som er litt bedre enn alle andre. Overvektig og usunn person. Ellers takk. Anonymkode: b9a26...0ed Det er jo du som tror du er bedre enn henne? Anonymkode: 50481...607 7
AnonymBruker Skrevet 22. januar #24 Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (5 timer siden): Takk... for det er ganske inni helv... slitsomt... å gå på et apotek... du vet du skal ta ut en medisin... og dama bak er "litt bedre enn alle andre" bare fordi hun jobber på et apotek, smellfeit og stygg, kan ikke gi råd om kosthold i hverfall, mens den pene dama bare vil ta ut medisinen hun har snakket lenge med fastlegen om. Dama på apoteket vil liksom ... være litt bedre, og du kjenner at.. aldri mer, neste gang blir der nettapotek.. Anonymkode: b9a26...0ed Mulig du er pen, men særlig sjarmerende høres du ikke ut. Anonymkode: 74aed...553 3 1 8
AnonymBruker Skrevet 22. januar #25 Skrevet 22. januar At dere gidder. Dette er rage bait. Anonymkode: e8be1...57b 1 2
AnonymBruker Skrevet 22. januar #26 Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (6 timer siden): Er det veldig irriterende for mindre pene kvinner eller de som ikke er så vant til oppmerksomhet å synes det er normalt å være overlatende til disse kvinnene? Virker som om mindre pene damer må være stygge mot de pene... Trodde det var fjortis, men det er jo ganske vanlig. En halvfeit dame på apoteket var tydelig plaget og ikke et sted jeg ville hentet ut private medisiner... Andre pene damer som opplever det samme? Anonymkode: b9a26...0ed Er det noe her som er forståelig? Noen som kan oversette til norsk? Anonymkode: bf114...8b8 6
Thyra Skrevet 22. januar #27 Skrevet 22. januar (endret) AnonymBruker skrev (6 timer siden): Folk og særskilt kvinner fikser jo ikke kvinner som er pene... de må rakke ned på dem... Helt vanlig.. Anonymkode: b9a26...0ed Pene mennesker blir jo stort sett bedre likt og penere behandlet enn mindre pene mennesker. Slik er det jo fra tidlig barndom og livet ut. Men alle opplever jo dårlig behandling noen ganger. Og enkelte er veldig raske til å konkludere med at det er pga misunnelse. https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/vmm9yB/det-er-ikke-bare-paa-byen-det-loenner-seg-aa-vaere-pen-trynefaktor-gjelder-i-arbeidslivet-oda-einang-og-kristine-braathen Endret 22. januar av Thyra 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar #28 Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Er det noe her som er forståelig? Noen som kan oversette til norsk? Anonymkode: bf114...8b8 TS er full, og ser seg selv i speilet med ølbrillene godt plantet på nesa. Anonymkode: 7095c...967 2
AnonymBruker Skrevet 22. januar #29 Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (6 timer siden): Er det veldig irriterende for mindre pene kvinner eller de som ikke er så vant til oppmerksomhet å synes det er normalt å være overlatende til disse kvinnene? Virker som om mindre pene damer må være stygge mot de pene... Trodde det var fjortis, men det er jo ganske vanlig. En halvfeit dame på apoteket var tydelig plaget og ikke et sted jeg ville hentet ut private medisiner... Andre pene damer som opplever det samme? Anonymkode: b9a26...0ed Nei. Pretty privilege gjør at folk behandler meg bedre, er høfligere og mer vennlige. Folk i salg- og servicebransjen yter litt ekstra service. Strekker seg litt lengre. Husker meg, har et mer positivt inntrykk og kan oppfatte meg som mer vennlig. Studier viser at pene mennesker også visstnok oppfattes som mer kompetente, troverdige og med bedre lederegenskaper. Har du blitt behandlet dårlig så handler det kanskje mer om hvordan du oppfører deg, og hvordan du behandler andre, mer enn hvordan du ser ut. Anonymkode: 7447f...c30 3
AnonymBruker Skrevet 22. januar #30 Skrevet 22. januar Altså, jeg er langt over gjennomsnittet pen og jeg opplever så mye sjalusi overalt. Damene sender stygge blikk, mens mennene deres sjekker meg ut. Er litt slitsomt å motta så mye hat fra jenter hele tiden. Anonymkode: cd346...4a7
AnonymBruker Skrevet 22. januar #31 Skrevet 22. januar Jeg er pen og blir ikke behandlet dårlig av noen uavhengig av utseende. Jeg behandler også folk likt selv uavhengig av deres utseende. Tror ikke det er normalt med sånn fjortis opplegg med voksne folk. Anonymkode: 7cf8f...533 2
AnonymBruker Skrevet 22. januar #32 Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (6 timer siden): Takk... for det er ganske inni helv... slitsomt... å gå på et apotek... du vet du skal ta ut en medisin... og dama bak er "litt bedre enn alle andre" bare fordi hun jobber på et apotek, smellfeit og stygg, kan ikke gi råd om kosthold i hverfall, mens den pene dama bare vil ta ut medisinen hun har snakket lenge med fastlegen om. Dama på apoteket vil liksom ... være litt bedre, og du kjenner at.. aldri mer, neste gang blir der nettapotek.. Anonymkode: b9a26...0ed Bad du om råd for kosthold på apoteket? Man kan være apoteker uansett størrelse. Anonymkode: c4c1f...63c 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar #33 Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (7 timer siden): Takk... for det er ganske inni helv... slitsomt... å gå på et apotek... du vet du skal ta ut en medisin... og dama bak er "litt bedre enn alle andre" bare fordi hun jobber på et apotek, smellfeit og stygg, kan ikke gi råd om kosthold i hverfall, mens den pene dama bare vil ta ut medisinen hun har snakket lenge med fastlegen om. Dama på apoteket vil liksom ... være litt bedre, og du kjenner at.. aldri mer, neste gang blir der nettapotek.. Anonymkode: b9a26...0ed Måten du snakker ned mennesker på gjør deg stygg og råtten uavhengig av utseendet ditt. Anonymkode: 920f2...49f 6 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar #34 Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Altså, jeg er langt over gjennomsnittet pen og jeg opplever så mye sjalusi overalt. Damene sender stygge blikk, mens mennene deres sjekker meg ut. Er litt slitsomt å motta så mye hat fra jenter hele tiden. Anonymkode: cd346...4a7 Det er jeg og. Har bare blitt møtt med respekt og varme. Ingen sjalusi bland venninner eller andre kvinner. Jeg er åpen, blid, sosial og kan prate med alle type mennesker uavhengig av kjønn og alder. Men jeg er ikke flørtende når jeg er i et forhold eller når jeg vet vedkommende er i et forhold. Har aldri hatt behov for bekreftelse fra andre om utseendet mitt. Jeg tror jeg utstråler en trygghet i meg selv og oppfattes som en varm person. Anonymkode: 920f2...49f 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar #35 Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (10 timer siden): Er det veldig irriterende for mindre pene kvinner eller de som ikke er så vant til oppmerksomhet å synes det er normalt å være overlatende til disse kvinnene? Virker som om mindre pene damer må være stygge mot de pene... Trodde det var fjortis, men det er jo ganske vanlig. En halvfeit dame på apoteket var tydelig plaget og ikke et sted jeg ville hentet ut private medisiner... Andre pene damer som opplever det samme? Anonymkode: b9a26...0ed Jeg er en stygg kvinne, og har aldri hatt noe oppmerksomhet fra menn. Har da aldri vært stygg i oppførselen mot pene kvinner rundt meg. Jeg har derimot opplevd skikkelig stygg oppførsel fra pene kvinner mot meg. Mobbing, latterliggjøring av utseendet mitt, pranking (skikkelig ond pranking), baksnakking. Mange (både kvinner og menn) tror at stygge kvinner er fritt vilt til å bli behandlet som dritt, og blir provosert over at det finnes stygge kvinner. Så det du opplever, er nok personligheten hos de aktuelle kvinnene, og har ingenting med utseendet deres å gjøre. Anonymkode: 253a4...7af 2 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar #36 Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (På 21.1.2026 den 23.23): Takk... for det er ganske inni helv... slitsomt... å gå på et apotek... du vet du skal ta ut en medisin... og dama bak er "litt bedre enn alle andre" bare fordi hun jobber på et apotek, smellfeit og stygg, kan ikke gi råd om kosthold i hverfall, mens den pene dama bare vil ta ut medisinen hun har snakket lenge med fastlegen om. Dama på apoteket vil liksom ... være litt bedre, og du kjenner at.. aldri mer, neste gang blir der nettapotek.. Anonymkode: b9a26...0ed Du høres ufyselig ut. Tipper hun evt var kjip mot deg fordi du er en sånn hurpe, og ikke fordi hun synes du er så pen. Anonymkode: 38e99...7b7 2
AnonymBruker Skrevet 23. januar #37 Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (På 21.1.2026 den 22.54): Er det veldig irriterende for mindre pene kvinner eller de som ikke er så vant til oppmerksomhet å synes det er normalt å være overlatende til disse kvinnene? Virker som om mindre pene damer må være stygge mot de pene... Trodde det var fjortis, men det er jo ganske vanlig. En halvfeit dame på apoteket var tydelig plaget og ikke et sted jeg ville hentet ut private medisiner... Andre pene damer som opplever det samme? Anonymkode: b9a26...0ed For det første er pent og mindre pent er definisjonsspørsmål som bygger på preferanser og er ulikt. Dermed kan du ikke lage en bås med de pene og de mindre pene kvinnene. For det andre er ikke overlatende et ord. Godt mulig nedlatende er det du leter etter? Jeg oppfatter deg ung og uerfaren, og hva har vekta til den ansatte på apoteket med ferdighetene hennes å gjøre? Oppsummert: Du virker ung, uerfaren og overflødig, og det er godt mulig du ikke reflekterer over at utseendet til alle vil forandre seg og famle over tid. Å smile, ha gode venner, ta vare på seg selv i helsemessig perspektiv, le osv., er viktigere enn å være pen. Husk også at det ikke er konsensus om hva pen er, det forandrer seg i livsfaser og fra menneske til menneske. Anonymkode: 33202...38c 2 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar #38 Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): For det første er pent og mindre pent er definisjonsspørsmål som bygger på preferanser og er ulikt. Dermed kan du ikke lage en bås med de pene og de mindre pene kvinnene. For det andre er ikke overlatende et ord. Godt mulig nedlatende er det du leter etter? Jeg oppfatter deg ung og uerfaren, og hva har vekta til den ansatte på apoteket med ferdighetene hennes å gjøre? Oppsummert: Du virker ung, uerfaren og overflødig, og det er godt mulig du ikke reflekterer over at utseendet til alle vil forandre seg og famle over tid. Å smile, ha gode venner, ta vare på seg selv i helsemessig perspektiv, le osv., er viktigere enn å være pen. Husk også at det ikke er konsensus om hva pen er, det forandrer seg i livsfaser og fra menneske til menneske. Anonymkode: 33202...38c Overfladisk. Anonymkode: 33202...38c
AnonymBruker Skrevet 23. januar #39 Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (På 21.1.2026 den 23.23): Takk... for det er ganske inni helv... slitsomt... å gå på et apotek... du vet du skal ta ut en medisin... og dama bak er "litt bedre enn alle andre" bare fordi hun jobber på et apotek, smellfeit og stygg, kan ikke gi råd om kosthold i hverfall, mens den pene dama bare vil ta ut medisinen hun har snakket lenge med fastlegen om. Dama på apoteket vil liksom ... være litt bedre, og du kjenner at.. aldri mer, neste gang blir der nettapotek.. Anonymkode: b9a26...0ed Trodde søndager var den store trolldagen. Men for all del, det finnes folk som tenker i slike baner. Du bare overdriver litt for mye. Anonymkode: 1958b...074
AnonymBruker Skrevet 23. januar #40 Skrevet 23. januar Det er to typer skjønnhet. Ekte skjønnhet og fake skjønnhet. Jeg synes ofte de fake er mer på tuppa til å rope sjalusi på alt mulig. De fake har ofte mindre pen personlighet og provoserer mer med alle juksingen sin. Ekte pene blir mer respektert og beundret. Anonymkode: daf37...36b 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå