AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 20:41 #1 Skrevet onsdag kl. 20:41 Vi er tre stykker som tidligere bodde relativt nærme hverandre i Akershus, i hvert fall med bil/buss. En flyttet til Oslo, en til Kambo og en ble værende. Så er spørsmålet om vi skal dra på kino i Oslo, Moss eller stedet i Akershus, Ski. 100 kr i Oslo, 209 kr i Ski. Personene i Ski og Oslo foretrekker Oslo, personen i Kambo foreslår Ski som er "på midten". Vi treffes omtrent alltid i Ski eller Oslo. Anyone? Evt hva slags opplysninger mangler? Anonymkode: edb81...3da
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 05:58 #2 Skrevet torsdag kl. 05:58 Hva er problemet? Prisen? Reiselengden? Anonymkode: ef43a...677 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 06:02 #3 Skrevet torsdag kl. 06:02 Hvis dere gjør dette jevnlig og har ulike meninger, så er det mest rettferdige at dere møtes annenhver gang Oslo og Skien. Anonymkode: f74e8...904
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 09:01 #4 Skrevet torsdag kl. 09:01 Endte opp med at den i Kambo meldte seg ut. Regnestykket viste at det var lønnsomt for alle å velge Oslo og da ville ikke vedkommende ta det tapet (ikke økonomisk) mtp hvordan samtalen utviklet seg, som var i rolige former. Den ekstra togstrekningen mellom Ski og Oslo bør ha svært liten betydning, gjennom tunnelen og greier. Anonymkode: edb81...3da 1
RaggyReggie Skrevet torsdag kl. 09:13 #5 Skrevet torsdag kl. 09:13 Hm! Det er vel kjekkare å gå på kino alle tre, sjølv om det er litt dyrare i Ski? 11 minutt med tog klarer du vel ts? 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 09:14 #6 Skrevet torsdag kl. 09:14 100 kroner i Oslo er bare et tilbud denne uken og ved sjeldne anledninger, koster gjerne det dobbelte. Anonymkode: 5d088...2fe 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 09:16 #7 Skrevet torsdag kl. 09:16 RaggyReggie skrev (1 minutt siden): Hm! Det er vel kjekkare å gå på kino alle tre, sjølv om det er litt dyrare i Ski? 11 minutt med tog klarer du vel ts? De fleste i Oslo må først ta buss eller bane til byen og tog videre, og Follotunnelen er ikke mye å stole på. Jeg hadde nok aldri giddet å dra til et annet fylke for å gå på kino. Anonymkode: 5d088...2fe
Daria Skrevet torsdag kl. 09:20 #8 Skrevet torsdag kl. 09:20 Det er helt greit å takke nei til et forslag. Vedkommende ønsket ikle å reise helt inn til Oslo ved denne anledningen og valgte derfor å droppe filmen. Det eneste som er litt uvanlig her er din reaksjon - du var ikke interessert i å strekke deg litt ekstra, men synes den andre parten burde ha gjort det? 1
Me for life Skrevet torsdag kl. 09:21 #9 Skrevet torsdag kl. 09:21 Dere rullerer på alle tre steder. Det er like lett for dere å dra til Moss, som det er for den i Moss å dra til dere. 2 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 09:26 #10 Skrevet torsdag kl. 09:26 Jeg ville tatt Oslo det er jo mye bedre kino Anonymkode: ac493...637
RaggyReggie Skrevet torsdag kl. 09:35 #11 Skrevet torsdag kl. 09:35 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): De fleste i Oslo må først ta buss eller bane til byen og tog videre, og Follotunnelen er ikke mye å stole på. Jeg hadde nok aldri giddet å dra til et annet fylke for å gå på kino. Anonymkode: 5d088...2fe Dette gjeld vel òg når ein kjem inn til Oslo? Kinoen ligg jo ikkje på Oslo S, så ein har jo fortsatt eit lite stykke igjen å reise. Kvifor skal ho som bur i Kambo (Østfold) måtte reise heilt til Oslo? TO FYLKE! Forstår godt at ho ikkje gidd det! 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 09:42 #12 Skrevet torsdag kl. 09:42 RaggyReggie skrev (3 minutter siden): Dette gjeld vel òg når ein kjem inn til Oslo? Kinoen ligg jo ikkje på Oslo S, så ein har jo fortsatt eit lite stykke igjen å reise. Kvifor skal ho som bur i Kambo (Østfold) måtte reise heilt til Oslo? TO FYLKE! Forstår godt at ho ikkje gidd det! Flere kinoer ligger i gangavstand fra Oslo S. Men nå har ikke jeg sagt at noen bør reise fra Kambo til Oslo for å gå på kino. Lurer på om TS har byttet ut stedene i denne problemstillingen, ellers tipper jeg denne historien er over hele Kambo innen middagstider. Anonymkode: 5d088...2fe 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 11:03 #13 Skrevet torsdag kl. 11:03 AnonymBruker skrev (1 time siden): 100 kroner i Oslo er bare et tilbud denne uken og ved sjeldne anledninger, koster gjerne det dobbelte. Anonymkode: 5d088...2fe Vet, det har vært vesentlig for to av tre. RaggyReggie skrev (1 time siden): Hm! Det er vel kjekkare å gå på kino alle tre, sjølv om det er litt dyrare i Ski? 11 minutt med tog klarer du vel ts? Om det er så mye kjekkere vet jeg ikke. Eneste ulempen er misnøye hos den tredje, og den misnøyen handler neppe om hvor gunstig eller ugunstig Oslo er akkurat denne ene gangen. Daria skrev (1 time siden): Det er helt greit å takke nei til et forslag. Vedkommende ønsket ikle å reise helt inn til Oslo ved denne anledningen og valgte derfor å droppe filmen. Det eneste som er litt uvanlig her er din reaksjon - du var ikke interessert i å strekke deg litt ekstra, men synes den andre parten burde ha gjort det? Jeg som bor i Oslo var åpen for Ski, personen i Ski var tydelig på at Oslo er å foretrekke og da skrev jeg en ganske objektiv melding om fordelene og ulempene ved begge alternativene. Personen i Kambo ble irritert og vil ikke være med likevel, mest sannsynlig fordi hele diskusjonen føles som et tap, vedkommende ser nok at Oslo faktisk er det beste alternativet. Personen i Kambo er tilsynelatende den som er mest opptatt av maktbalanse, posisjon i gruppa osv. Me for life skrev (1 time siden): Dere rullerer på alle tre steder. Det er like lett for dere å dra til Moss, som det er for den i Moss å dra til dere. Lett? Her handlet det mest om det økonomiske, og hvis personen i Kambo har et annet fokus er det bare å komme med det, et fokus som er viktigere enn en differanse på kanskje tre hundre kroner. Jeg nevnte reisestrekningen som en faktor i min objektive oversikt. Jeg vil også legge til at det er personen i Kambo som har valgt å flytte til et ugunstig sted, bort fra venner og familie, men i levelig avstand og med én venn i nærheten. Økt reisetid og økte reisekostnader er en del av det flyttevalget. Anonymkode: edb81...3da
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 11:11 #14 Skrevet torsdag kl. 11:11 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Personen i Kambo er tilsynelatende den som er mest opptatt av maktbalanse, posisjon i gruppa osv. Lett? Her handlet det mest om det økonomiske, og hvis personen i Kambo har et annet fokus er det bare å komme med det, et fokus som er viktigere enn en differanse på kanskje tre hundre kroner. Jeg nevnte reisestrekningen som en faktor i min objektive oversikt. Anonymkode: edb81...3da Skulle tro dette var økonomisk forum i Davos og ikke forhandlinger om hvor man skal på kino. Anonymkode: 5d088...2fe 3
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 11:12 #15 Skrevet torsdag kl. 11:12 En ting til, vi treffes oftest i Ski, noen ganger i Oslo, sjeldent i Kambo/Moss Anonymkode: edb81...3da
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 11:35 #16 Skrevet torsdag kl. 11:35 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Vet, det har vært vesentlig for to av tre. Om det er så mye kjekkere vet jeg ikke. Eneste ulempen er misnøye hos den tredje, og den misnøyen handler neppe om hvor gunstig eller ugunstig Oslo er akkurat denne ene gangen. Jeg som bor i Oslo var åpen for Ski, personen i Ski var tydelig på at Oslo er å foretrekke og da skrev jeg en ganske objektiv melding om fordelene og ulempene ved begge alternativene. Personen i Kambo ble irritert og vil ikke være med likevel, mest sannsynlig fordi hele diskusjonen føles som et tap, vedkommende ser nok at Oslo faktisk er det beste alternativet. Personen i Kambo er tilsynelatende den som er mest opptatt av maktbalanse, posisjon i gruppa osv. Lett? Her handlet det mest om det økonomiske, og hvis personen i Kambo har et annet fokus er det bare å komme med det, et fokus som er viktigere enn en differanse på kanskje tre hundre kroner. Jeg nevnte reisestrekningen som en faktor i min objektive oversikt. Jeg vil også legge til at det er personen i Kambo som har valgt å flytte til et ugunstig sted, bort fra venner og familie, men i levelig avstand og med én venn i nærheten. Økt reisetid og økte reisekostnader er en del av det flyttevalget. Anonymkode: edb81...3da Vel, ser vedkommende denne tråden, så slipper dere sikkert diskutere dette mer i fremtiden. Vi er tre venninner som bor langt fra hverandre. Vi klarer jevne ut det økonomiske dersom det er avgjørende for noen av partene, fordi vi ønsker møtes. Men det som helt klart ville vært mest rettferdig i deres tilfelle, er å ta kinoen i Moss. Dere møtes alltid i Ski eller Oslo, så da er det vel deres tur reise til Moss? Anonymkode: 68e96...daf 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 11:37 #17 Skrevet torsdag kl. 11:37 Hva med å se streaming sammen på Teams? Venninner på hjemmekontor. Anonymkode: 5d088...2fe
Daria Skrevet torsdag kl. 11:41 #18 Skrevet torsdag kl. 11:41 Det jeg fortsatt ikke skjønner er hvorfor du gjør så mye ut av en helt dagligdags bagatell? Jeg har vært den som bodde lengst unna - noen ganger kom jeg, noen ganger valgte jeg det bort pga tid, krefter, interesse, rushtid eller andre ting, uten at det handlet om noe mer enn hva jeg følte for der og da. 1
Me for life Skrevet torsdag kl. 11:47 #19 Skrevet torsdag kl. 11:47 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Lett? Her handlet det mest om det økonomiske, og hvis personen i Kambo har et annet fokus er det bare å komme med det, et fokus som er viktigere enn en differanse på kanskje tre hundre kroner. Jeg nevnte reisestrekningen som en faktor i min objektive oversikt. Jeg vil også legge til at det er personen i Kambo som har valgt å flytte til et ugunstig sted, bort fra venner og familie, men i levelig avstand og med én venn i nærheten. Økt reisetid og økte reisekostnader er en del av det flyttevalget. Anonymkode: edb81...3da Mener fremdeles det ville vært naturlig å rotere på alle tre stedende hvis dere alle ønsker å holde kontakten. Hvis dere derimot ønsker hun i Kambo ut så fortsett slik dere gjør med å stå på deres steder, det er tydelig tale. 1
Hensatt Skrevet torsdag kl. 11:51 #20 Skrevet torsdag kl. 11:51 Kommer an på hva dere skal etterpå. Regner med at når dere først treffes, gjør dere andre ting enn å sitte stille hver for dere og ser en på en film. Da er vel Oslo stedet der dere kan gå ut å spise, gå på byen eller finne på andre sosiale aktiviteter.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå