Gå til innhold

Cocker vs springer spaniel

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner ikke til så mange, men to i klubben har dette og trener bruks. 
Når man får de til, funker de jo enormt bra i skogen, men herregud for en jobb for å få dem til å fungere i lydigheten. Den ene er fem år nå, og begynner vel å nærme seg å komme gjennom et brukslydighetsprogram uten å få store trekk pga. manglende ro. 

Så jeg ville ikke valgt denne rasen til bruks, men det er kun basert på de jeg kjenner til :laugh: 

Anonymkode: dff4d...b91

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.1.2026 den 22.48):

Glemte å skrive at vi ønsker å drive med brukslydighet/rundering, i tillegg til et normalt aktivt hundeliv.

Hunden vi har fra før er en Flat Coated Retriever, og vi ønsker mest mulig av de samme egenskapene i en litt mindre pakke😉

Anonymkode: a2557...cec

Det der høres ut som perfekt kombinasjon!❤️

Anonymkode: 38a8e...1e8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Jeg kjenner ikke til så mange, men to i klubben har dette og trener bruks. 
Når man får de til, funker de jo enormt bra i skogen, men herregud for en jobb for å få dem til å fungere i lydigheten.
Den ene er fem år nå, og begynner vel å nærme seg å komme gjennom et brukslydighetsprogram uten å få store trekk pga. manglende ro. 

Så jeg ville ikke valgt denne rasen til bruks, men det er kun basert på de jeg kjenner til :laugh: 

Såpass, ja… 😮 Er det jaktcockere eller springere? 

Ei i hundeklubben her har springere, og den ene sliter med at den er fryktelig usikker og redd for mennesker (blitt sånn over natten, ikke noen traumer som eieren vet om). Virker som flotte hunder ellers.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Såpass, ja… 😮 Er det jaktcockere eller springere? 

Ei i hundeklubben her har springere, og den ene sliter med at den er fryktelig usikker og redd for mennesker (blitt sånn over natten, ikke noen traumer som eieren vet om). Virker som flotte hunder ellers.

Sorry, i mitt hode ble det til at tråden bare handlet om jaktcocker :laugh: Det er to jaktcockere, ja. 
Den ene er bedre enn den andre, men for en jobb som er lagt ned i disse hundene for å få noe tilnærmet ro. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...