Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ønsker å ta et årsstudium ved siden av jobben. Studiet er på nett. Usikker på om det er å ta seg vann over hodet. Erfaringer? 

Info: jobber som vernepleier. Nettstudiet er privat innen psykisk helse og ernæring. Koster altså en del, men akkurat dette studiet er noe jeg interesserer meg veldig for. (Har ikke barn). Hadde først tenkt å velge deltid - men dette medfører at lånekassen ikke fryser rentene/tilbakebetalingsplan på lånet jeg allerede har. Noe som ville hjulpet veldig økonomisk. Vurderer derfor heltid, men er usikker på om dette blir for mye som sagt.

Vi er forskjellige mtp arbeidskapasitet, ja - men lurer på om noen har noen erfaringer med dette , innspill, tips/råd? 

Takk :) 

Anonymkode: a1fed...a89

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det går fint, men jeg er ikke deg og mitt studie er ikke ditt studie og min jobb er heller ikke din jobb. Med andre ord har det ganske lite å si for din situasjon. 

Er du sikker på at Lånekassen fryser renter mens du studerer heltid og at det ikke er avhengig av inntekt? 

Anonymkode: da752...956

Skrevet

Jobber fulltid som vernepleier, tok videreutdanning i tre år ved siden av jobb. To barn. Jobber turnus. Gikk greit, var hektisk i perioder. Tenkte egentlig at jeg ikke skulle ta mer på en stund, men er i gang igjen nå. Ferdig i mai. Det positive er å øke kompetansen, få delta i et aktivt læringsmiljø og potensielt øke lønna. 

Det kjipe er at man aldri har fri når man har fri. Men det er jo ikke for alltid da. 

Anonymkode: 4e090...f87

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jobber fulltid som vernepleier, tok videreutdanning i tre år ved siden av jobb. To barn. Jobber turnus. Gikk greit, var hektisk i perioder. Tenkte egentlig at jeg ikke skulle ta mer på en stund, men er i gang igjen nå. Ferdig i mai. Det positive er å øke kompetansen, få delta i et aktivt læringsmiljø og potensielt øke lønna. 

Det kjipe er at man aldri har fri når man har fri. Men det er jo ikke for alltid da. 

Har studert/ studerer på deltid altså. Ikke fulltidsstudium ved siden av fulltids arbeid. 

Skrevet

Fullførte et årsstudium (fulltid) innen psykologi ved siden av en fulltidsjobb i fjor. Det gikk greit det, selv om jeg fikk helt gjennomsnittlige karakterer.

Det hjalp at det ikke var noen krav om fysisk oppmøte og slikt. Kunne sikkert ha fått enda bedre karakterer om jeg hadde jobbet mer strukturert, men gjort er gjort, og jeg har fått høyere lønn (hvis dette kan være oppmuntrende :) )

Anonymkode: 60444...9f4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...