AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 23:42 #1 Skrevet tirsdag kl. 23:42 Jeg skal selge bolig privat, har kjøper klar. Er det noen som har solgt via propr nylig og kan dele erfaringer? Megleren som har satt pris på boligen for meg, prøver såklart å skremme meg fra å bruke propr. Han hevder boligselgerforsikringen blir 10000,- dyrere gjennom propr. Jeg ringte propr, og de hevdet de har (hvis jeg ikke husker feil), 5,71‰ av salgsprisen, uten noe skjulte kostnader. Det er jo akkurat det samme som den koster via megler.. Jeg blir veldig forvirra. Slik jeg ser det koster kontrakt og oppgjør rundt 10000,-, så kommer tinglysningsgebyr og et annet i tillegg (på 12-1300,-), samt forsikringen på toppen. Eller er det skjulte kostnader der? Anonymkode: 1dded...650
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 23:46 #2 Skrevet tirsdag kl. 23:46 Meglere er sleipe. Jeg var i budrunde før jul, og megler fortalte meg at selger ikke var fornøyd hvis hun ikke fikk minst 200 000 over prisantydning. Jeg kontaktet selger og hun sa at dette ikke stemte, og noe han sa kun for å få folk til å legge inn høye bud. Har forøvrig ikke erfaring med Propr Anonymkode: 6465c...473 1 1
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #3 Skrevet 19 timer siden Meglere er noen forbanna igler som kan si og gjøre hva de vil uten konsekvenser! Propr har ikke skjulte kostnader. Dritt i megleren og gå for propr. Anonymkode: 51405...42b 1
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #4 Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (10 timer siden): Meglere er sleipe. Jeg var i budrunde før jul, og megler fortalte meg at selger ikke var fornøyd hvis hun ikke fikk minst 200 000 over prisantydning. Jeg kontaktet selger og hun sa at dette ikke stemte, og noe han sa kun for å få folk til å legge inn høye bud. Har forøvrig ikke erfaring med Propr Anonymkode: 6465c...473 Megleren her sier da indirekte at prisen som var satt var en lurepris, det er jo ikke lov.... Fortell gjerne hvem det var, så andre slipper å ha noe med denne personen å gjøre. Da muntlig til andre selvsagt. Jeg skal ha bolig snart, men skyr unna alle boliger med en bestemt megler. Anonymkode: 51405...42b 1
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #5 Skrevet 18 timer siden Kjøpte via Propr i sommer og det var helt uproblematisk, vi hadde også avtalt salget på forhånd og hadde kun behov for hjelp med det administrative. Selger sparte mye på det og alle var fornøyde, synes at de gjorde en god jobb og kommer til å bruke de når jeg evnt. skal selge i fremtiden. Anonymkode: 0f979...09f 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå