Gå til innhold

Fiks ferdig, Posten

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvordan er prosessen her? Har pakken i det hele tatt blitt levert inn? Null varsler, svært lite info. Kjøpt søndag morgen.

Screenshot_20260120-225151.Opera.jpg

Screenshot_20260120-224922.Posten.jpg

Anonymkode: 8b0d7...5e0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dersom det er en liten Norgespakke blir ikke sporingen oppdatert før pakken er ankommet terminalen. Uansett har selger frist på mange dager å sende pakken.

Anonymkode: d9ff5...721

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Dette betyr at pakken ikke er registrert som innlevert ennå - MEN som en over kan dette ta flere dager for noen pakker da de ikke registreres før de ankommer sorteringsterminalen. Man blir altså ikke nødvendigvis varslet selv om pakken er fysisk innlevert i butikk. 

Anonymkode: 396b1...489

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Det enkle svaret er at her er det umulig å vite da den ikke har blitt registrert på terminal enda.

Det perfekte hadde vørt om budene hadde håndscanere og registrerte alle pakker etterhvert som de blir hentet, men det tviler jeg på at skjer. Så denne pakken kan ligge hos selger, den kan være på vei til Postens terminal, eller den kan ligge i av de mange burene på Posten og bli registret inn når som helst.

Anonymkode: 04af4...495

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Håpløst. Umulig å vite hvor langt man har kommet i prosessen, om jeg skal trekke litt i vurderingen av selgeren osv.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Håpløst. Umulig å vite hvor langt man har kommet i prosessen, om jeg skal trekke litt i vurderingen av selgeren osv.

Hva er håpløst, og hvorfor skal du trekke i vurderingen av selger? Spurte du om når vedkommende kunne sende?

Mange sender så raskt som mulig (som her er mandag), men alt innenfor et par dager må man regne som helt normalt.

Skrevet

Husk at posten bare henter pakker annenhver dag (snart bare en gang i uken hvis de får viljen sin), så worst case er første mulige pakkehenting hos avsender tirsdag når du kjøper noe på søndag. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvorfor skal du trekke noe? Selger har 5 dager på å sende.

Anonymkode: b7071...c92

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor skal du trekke noe? Selger har 5 dager på å sende.

5 dager ville vært altfor lenge å drøye det. Jeg får foreløpig bare klandre Posten her tenker jeg.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

5 dager ville vært altfor lenge å drøye det. Jeg får foreløpig bare klandre Posten her tenker jeg.

Hvorfor det? Det er det du godtar når du bruker fiks ferdig. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor det? Det er det du godtar når du bruker fiks ferdig. 

Jeg tenker at utgangspunktet er å sende første virkedag, altså mandag. Hvis ikke bør man nesten sende en melding til kjøperen.

Jeg får huske at Posten er et dårlig valg til senere anledninger.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvis du ønsker at selger skal sende så fort som mulig, må du nesten kommunisere dette til selger i forkant før du legger inn bud.

Dette er som en annen bruker sier, noe man må ta høyde for når man skal få tilsendt en vare på Finn. Eller så må du kanskje heller forholde deg til å hente varer selv, men selv da må man som kjøper tilpasse seg det som passer for selger.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tenker at utgangspunktet er å sende første virkedag, altså mandag. Hvis ikke bør man nesten sende en melding til kjøperen.

Jeg får huske at Posten er et dårlig valg til senere anledninger.

Da tenker du feil.

Det er det samme med posnord og helthjem også. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Dette er ikke noe du skal trekke i vurdering av selger for, at posten er treige er noe alle vet og det er du som kjøper som velger hvem som skal frakte pakken.

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ønsker at selger skal sende så fort som mulig, må du nesten kommunisere dette til selger i forkant før du legger inn bud.

Dette er som en annen bruker sier, noe man må ta høyde for når man skal få tilsendt en vare på Finn. Eller så må du kanskje heller forholde deg til å hente varer selv, men selv da må man som kjøper tilpasse seg det som passer for selger.

Jeg maser ikke på selgeren. Virker som at enkelte ikke vet at man kan få en vurdering som kjøper også.

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da tenker du feil.

Det er det samme med posnord og helthjem også. 

Nei, ingenting som tyder på at jeg tenker feil. Eneste feilen jeg har gjort her er å velge Posten, der har jeg lært til neste gang.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg maser ikke på selgeren. Virker som at enkelte ikke vet at man kan få en vurdering som kjøper også.

Nei, ingenting som tyder på at jeg tenker feil. Eneste feilen jeg har gjort her er å velge Posten, der har jeg lært til neste gang.

Det er akkurat det samme Med helthjem og postnord. Hvilke andre kan du velge? 
Men man trekker ikke selger for å ikke sende dagen etter. Man har 5 dager på seg. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Men man trekker ikke selger for å ikke sende dagen etter. Man har 5 dager på seg. 

Grunnen til at jeg dropper Posten neste gang er naturligvis at man lever i uvisshet og at det potensielt tar lengre tid. Man venter ikke i flere dager bare fordi man kan, og hvis man ikke får sendt med en gang pga noe uforutsett sender man melding. 

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg sender pakker til mine nieser blir ikke pakken registrert som innlevert (Lyngdal) før den hentes den ut på post i butikk på Kolbotn. 

Anonymkode: 3a645...d06

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Helt hjem har henting hver dag, så de er veldig mye raskere enn Posten.

Raskest er derimot InstaBox, hvordan de klarer det vet jeg ikke, men blir stadig overrasket hvor fort ting leveres med de.

AnonymBruker
Skrevet

Helt hjem har henting hver dag

Henting OG LEVERING hver dag skulle det stå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...