Gjest Gjest Skrevet 5. april 2006 #1 Skrevet 5. april 2006 Jeg studerer på høgskolen, et studium som ligger innenfor samfunnsfag. Jeg har fått et par dårlige karakterer, og lurer på å forbedre disse. I den forbindelse lurer jeg på hva andre tenker om hvor grensa går for hva man vil bruke tid på å ta opp igjen. Bør man forbedre en D f.eks?
Gjest Gjest Skrevet 5. april 2006 #2 Skrevet 5. april 2006 En D ville jeg helt klart tatt opp igjen, fordi jeg ikke ville vært fornøyd med resultatet selv? Er de dårlige karakterene de endelige karakterene i et fag eller på mindre prøver/eksamener. Hvis det var den endelige karakteren ville jeg definitivt forbedret en D, slike karakterer gjør seg dårlig i jobbsøkingssammenheng...
Malama Skrevet 5. april 2006 #3 Skrevet 5. april 2006 (endret) Det avhenger jo av ditt genrelle nivå da. For en som stort sett fra C og D, så tar en vel kanskje ikke opp alle D (men fokuserer på å få ståkarakterer om man evt strøk i noe) men for enn som normalt får A og B så er vel selv C noe man vurderer å ta opp? I så fall tar man helst ikkert opp D, med mindre det er et fag man virkelig ikke takler, kanskje? Endret 5. april 2006 av Malama
Gjest Gjest Skrevet 5. april 2006 #4 Skrevet 5. april 2006 Jeg har både A, B og C. Også disse D'ene som drar ned da..
Gjest Gjest Skrevet 5. april 2006 #5 Skrevet 5. april 2006 Jeg ville nok tatt opp en D. Jeg fikk en C til jul, i et fag alle i klassen gjorde det dårlig pga dårlig opplegg fra skolens side. Men jeg har valgt å la den karakteren stå, selv om den skiller seg ut blant Aene og Bene mine. Husk at karakterer tross alt ikke er så viktig. Det kommer selvsagt an på hvilket fag man tar (om man tar jus feks er karakterene viktige), men veldig ofte fokuserer man mye mer på karakterer enn det en ny arbeidsgiver vil gjøre. De fleste får jo uansett jobb via bekjentskaper (75% av stillingene i Norge blir jo ikke utlyst en gang )
Gjest Chica Skrevet 6. april 2006 #6 Skrevet 6. april 2006 Jeg var ferdigstudert før bokstavkarakterene kom, men jeg hadde et snitt på rundt 2 tror jeg. Hadde en 4'er på vitnemålet. De eneste som har kommentert den på jobbintervju sa at her er det tydelig at noe må ha skjedd rett før eksamen. Det stemmer - det var dødsfall i familien dagen før eksamen, så da gikk det som det gikk. Har ikke orket å ta opp den karakteren når resten er ok. Har man en eller to dårlige karakterer gjør det lite, men om alle er dårlige bør man kanskje ta opp noen fag for å få opp snittet litt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå