Gå til innhold

Bilstol jungelen - trenger anbefalinger!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Vi må kjøpe en ny bilstol til ungen som fyller to år i mai. Lillesøster kommer i april, og hun overtar da bilstolene+basen som storesøster har brukt til nå. Storesøster vokser snart ut av den nå likevel😅

Tingen er at jeg har en liten e-up og har ikke plass til enda en bilstol med base, da det allerede er brukt opp den tilgjengelige plassen for vanlig base som går i gulvet. Passasjersetet er helt fremme omtrent pga den basen😅

Ser litt på en bilstol for småbarn som gjerne er bakovervendt men som festes med bilens belte heller. Er det noen av dere som har en å anbefale?

Hilsen en mor som så gjerne vil ha muligheten å kjøre bilen min med begge barna med!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Axkid minikid, eller besafe stretch. 

Anonymkode: 44b3d...3b0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er mange bakovervendte småbarnsstoler uten base :) Både med isofix og uten. De uten varer gjerne lenger men det er et par isofix-stoler som varer til rundt 22kg. Husker ikke helt navnene i farten men er axkid one, joie iprodigy, aviator stardust og tinyseats two.. tror jeg. 

Av de 2 som alltid anbefales, Axkid minikid 4 eller besafe stretch, så er stretch den som tar størst plass i bilen. Så jeg ville sett på minikid eller en av de isofix-stolene til 22 kg. Prøv å finn en butikk som lar deg prøve i bilen :)

Anonymkode: a6401...791

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Av isofix ville jeg ha sett på axkid one 2 eller 3. det er den med isofix som tar minst plass. Jeg har den plassert i en Toyota yaris og kan bruke passasjersete foran. Axkid minikid som er beltemontert er også en av de som går igjen som tar minst plass. BeSafe stretch er også ett bra sete, men det tar igjen stor plass, og på bakgrunn av det vil jeg fraråde det siden hver cm teller i en liten e-up.  Sånn generelt er alt med base som svinger stort. 

Anonymkode: c7ef9...227

• Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...