AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #1 Skrevet 18 timer siden Er innimellom innom Tiktok. Her er det masse "trender" av alt slag innen matverden. Kanskje opprette en tråd for de av oss som sjelden er på Tiktok og også diskutere trender. Det jeg har merket meg nå er et fenomen som av en eller annen grunn kalles "japansk ostekake". Det høres jo godt ut. Men så viser det seg å være gresk yoghurt (fet type) som er blandet med kjeks (gjerne Biscoff). Høres så tåpelig ut at det ikke er helt til å tro. Virker som om det er en oppskrift som har gått "viralt" i Japan - men det har jo ingenting med ostekake å gjøre - bortsett fra at det er et meieriprodukt og kjeks, som ofte blir brukt i ostekaker. Poenget er visst at det skal stå over natten. Men det er jo fortsatt bare yoghurt med kjeks. Hva blir det neste - kavring med melk, mon tro. Det er sikkert ikke direkte vondt - men likevel - ostekake høres relativt tåpelig ut i denne sammenhengen. Anonymkode: d5697...a46
Daisy-love Skrevet 16 timer siden #2 Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Er innimellom innom Tiktok. Her er det masse "trender" av alt slag innen matverden. Kanskje opprette en tråd for de av oss som sjelden er på Tiktok og også diskutere trender. Det jeg har merket meg nå er et fenomen som av en eller annen grunn kalles "japansk ostekake". Det høres jo godt ut. Men så viser det seg å være gresk yoghurt (fet type) som er blandet med kjeks (gjerne Biscoff). Høres så tåpelig ut at det ikke er helt til å tro. Virker som om det er en oppskrift som har gått "viralt" i Japan - men det har jo ingenting med ostekake å gjøre - bortsett fra at det er et meieriprodukt og kjeks, som ofte blir brukt i ostekaker. Poenget er visst at det skal stå over natten. Men det er jo fortsatt bare yoghurt med kjeks. Hva blir det neste - kavring med melk, mon tro. Det er sikkert ikke direkte vondt - men likevel - ostekake høres relativt tåpelig ut i denne sammenhengen. Anonymkode: d5697...a46 Jeg måtte google litt for å finne denne japanske ostekaken, og fant blant annet denne: https://www.okonomikitchen.com/2-ingredient-yogurt-cheesecake/ og den skal sannelig prøves 🥰 Jeg er lite på TikTok så får ikke så mye med meg, men følger gjerne tråden. 😊
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå