Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

kan den kremen gjør min slitne tørre hud mer glødende? :) 

Anonymkode: afde0...037

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Men hvis du har eksem og særdeles tørr hud i ansiktet er det nok fint. 

Ellers bør du bruke produkter med hyaluronsyre dersom du har sliten og tørr hud. Rens, serum og krem. 

Anonymkode: f6364...14d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har brukt det og det gikk fint 

Anonymkode: 5f14a...843

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

kan den kremen gjør min slitne tørre hud mer glødende? :) 

Anonymkode: afde0...037

Jeg vil foreslå en mild eksfoliering med melkesyre et et par kvelder i uka, f.eks. The OrdinaryLactic Acid 5% + HA Serum, som hjelper huden til å kvitte seg med overskudd av døde hudceller slik at huden får mer glød. Melkesyre bidrar også med fukt til huden, sammen med HA (hyaluronsyre). Ettersom du sier du har tørr hud, ikke fuktfattig, vil jeg foreslå en fuktspray/mist med ceramider, f.eks. COSRX The Ceramide Skin Barrier Moisturizing Mist. En god og forholdsvis rimelig krem for tørr hud er Q + A Collagen Face Cream, som du bl.a. får hos Vita og Lindex, og muligens i noen apotek også. The Ordinary forhandles også av flere apotek og H&M.

Husk å teste at du tåler eksfolieringsproduktet før du bruker det. Påfør en liten mengde produkt bak øret eller på håndleddet (dette er steder med tynnere hud) og vent i minst 24 timer. Ikke vask av produktet. Dersom det ikke har oppstått noen form for irritasjon, kan du bruke produktet i ansiktet. Til å begynne med kan du prøve deg fram med å la eksfolieringen sitte på huden i ca. 10 minutter, for deretter å skylle den av og påføre fukt. 

Husk solkrem, da eksfoliering gjør huden litt mer solsensitiv.

AnonymBruker
Skrevet

Veldig fin ansikts krem faktisk

Anonymkode: 81512...a5b

• Liker 1
Skrevet

Har brukt den I ansiktet flere ganger spesielt på vinterstid, gir ikke så fryktelig mye glød men gjør huden myk og fuktet for min del hvertfall 😊 

Foretrekker andre kremer, men mot tørr hud er den faktisk helt grei 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...