Gå til innhold

Zoloft. Erfaring/bivirkning

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har nylig startet på Zoloft igjen  etter å ha vært uten i tre måneder. Da jeg begynte på  medisinen for to år siden hadde jeg ingen bivirkninger i starten, men denne gangen kjenner jeg en del på svimmelhet, prikking i armer og bein, kvalme og magesmerter som kommer og går

Dere som har positive erfaringer med Zoloft: hvilke bivirkninger opplevde dere i starten, og omtrent hvor lang tid tok det før de gikk over?

Er det flere som har opplevd symptomer som dette når de starter opp igjen?

Anonymkode: 9781c...053

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg slet med dårlig søvn, kvalme, hodepine og ereksjonssvikt (er mann, som du skjønner). De to første i 2-3 uker, de to siste noe lengre, men det er vel fort liten grunn til at du skal frykte den siste bivirkningen jeg nevner. Etter en drøy måned var uansett alle bivirkninger forbi, og de kom heller ikke tilbake ved en senere opptrapping.

Effekten var også god for min del. Ingen mirakelkur, men ga meg pusterom og ro nok til å ta tak i en del underliggende problemer fremfor å bruke alle krefter bare på å holde meg flytende. Ble til slutt såpass mye mindre plaget at det var forsvarlig å seponere. Ikke brukt noe som helst på flere år nå og fungerer godt nok til jobb, kone,  barn og det som er. 

Anonymkode: abf31...7d8

AnonymBruker
Skrevet

Det er helt vanlig TS. Det pleier å nå en topp i løpet av noen dager og så blir det svakere og svakere går helt over i løpet av et par uker.

Har ikke personlig erfaring, men venninnen min gikk gjennom det og det er det samme på all antidepressiva. 

Anonymkode: 56539...7f5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...