Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei. 
vært sykemeldt en liten stund men skjønner meg ikke helt på de utbetalingsdatoene..

jeg venter nå på å få utbetaling som skal komme innen 25( som er i helgen) da kommer de nok på fredag,  men er det slik at de plutselig kan komme imorgen liksom? Eller er det alltid 25. hvis det er på en hverdag?  
Nå spør jeg kun ang sykepengene utbetalingene som kommer da og ikke etter 5 dager

Anonymkode: 69943...4d4

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hei. 
vært sykemeldt en liten stund men skjønner meg ikke helt på de utbetalingsdatoene..

jeg venter nå på å få utbetaling som skal komme innen 25( som er i helgen) da kommer de nok på fredag,  men er det slik at de plutselig kan komme imorgen liksom? Eller er det alltid 25. hvis det er på en hverdag?  
Nå spør jeg kun ang sykepengene utbetalingene som kommer da og ikke etter 5 dager

Det står at de skal komme innen den 25. så de kan komme før fredag, men min erfaring er at de gjerne kommer en eller to dager før, ikke mange dager før. 

Dette gjelder kun hvis du allerede har fått utbetalt sykepenger for samme beregning. Er det første utbetaling kan det ta mange uker. 

Anonymkode: 193b8...7c1

Skrevet

De kan komme plutselig. Jeg fikk i dag

Anonymkode: d4fc5...d0f

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det står at de skal komme innen den 25. så de kan komme før fredag, men min erfaring er at de gjerne kommer en eller to dager før, ikke mange dager før. 

Dette gjelder kun hvis du allerede har fått utbetalt sykepenger for samme beregning. Er det første utbetaling kan det ta mange uker. 

Ta mange uker, hva er det du snakker om? Skal jo ha betaling på samme dag som lønn vanligvis utbetales?

Anonymkode: 9ed66...905

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ta mange uker, hva er det du snakker om? Skal jo ha betaling på samme dag som lønn vanligvis utbetales?

Er arbeidsledig å det er NAV som utbetaler sykepengene mine.

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ok, vært sykemeldt en liten stund med samme sykepenge beregning 😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er arbeidsledig å det er NAV som utbetaler sykepengene mine.

Ah ok. Skjønte null 😂

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

De kan komme plutselig. Jeg fikk i dag

Anonymkode: d4fc5...d0f

Når leverte du søknad om sykepenger? 😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ah ok. Skjønte null 😂

Lov det 😂

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hvis det er nav som utbetaler så får man ikke utbetalt samme dato som arbeidsgiver kjører lønn, nei. Man får utbetalt enten innen 25. i mnd eller 5 dager etter man har sendt inn søknad om sykepenger. Men den første søknaden har behandlingstid på alt fra 4-12 uker. Kommer nok an på hvor man bor og hvor mange søknader de har å behandle osv..

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ok, vært sykemeldt en liten stund med samme sykepenge beregning 😊

Da får du de hvertfall før helga 😅 men du kan sjekke utbetalinger på Nav.no så kan du se om de har kjørt betalingen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hvis det er nav som utbetaler så får man ikke utbetalt samme dato som arbeidsgiver kjører lønn, nei. Man får utbetalt enten innen 25. i mnd eller 5 dager etter man har sendt inn søknad om sykepenger. Men den første søknaden har behandlingstid på alt fra 4-12 uker. Kommer nok an på hvor man bor og hvor mange søknader de har å behandle osv..

takk for svar, dette vet jeg egentlig..

spørsmålet var egentlig om det var realistisk at pengene kommer imorgen /onsdag

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...