AnonymBruker Skrevet mandag kl. 19:39 #1 Skrevet mandag kl. 19:39 Hei, noen som har hatt det? Av halsbrann, reflux eller stille reflux. Anonymkode: 37074...710
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 19:41 #2 Skrevet mandag kl. 19:41 Kan du utdype litt? Har du vansker med å svelge mat? Uansett hvor godt du tygger maten? Har selv reflukssykdom, slapp lukkemuskel og glidebrokk. Plages mye med halsbrann osv selv om jeg bruker ppi Anonymkode: 5e512...3e5
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 19:49 #3 Skrevet mandag kl. 19:49 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hei, noen som har hatt det? Av halsbrann, reflux eller stille reflux. Anonymkode: 37074...710 Ja, har hatt det. Konstant følelse av å ha klump i halsen/på veg til å få halsbetennelse. Vanskeleg å svelge og vanskeleg å synge mm Anonymkode: 5bb81...5da
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 20:28 #4 Skrevet mandag kl. 20:28 Ja, altså. Begynte med at jeg slet litt med å spise noe, og liksom kjenner noe av maten(små biter ) i halsen etter jeg har spist. Noen ting er vanskelig å svelge også. Kjennes ut som det klistrer seg fast i halsen når jeg skal svelge. Har generelt også svelgeproblemer føler jeg. Var på svelgetest (rønken med kontrast) der så dem ingen brokk, ingen utposning ingenting sånt. Men det dem så var spasmer i spiserøret, nederste del. Som gjør slik at maten ikke drar så effektivt ned siste biten til magen som ønsket eller noe. Det forklarer jo uansett ikke hvorfor jeg har problemer oppe i halsen. Ble sendt til ørenesehals lege. Han så i halsen min. Fant ut at jeg var rød og slik rundt inngangen til spiserøret, fra munnsiden, at jeg derfor har stille reflux og har " skader " deretter. Som gjør så jeg har vanskelig for å svelge. Sa jeg skulle ta syrenøytraliserende i 2 uker, som jeg nå har gjort. Er ikke bedre. Ts Anonymkode: 37074...710
Eilis Skrevet mandag kl. 20:39 #5 Skrevet mandag kl. 20:39 Se på kostholdet. Normalkosthold kan for mange føre til plager med sure oppstøt. Ofte er det for lite magesyre som er problemet. Søk på gruppen "spør Thor" på Facebook, og søk på reflux. Står mye der. Men er jo et lavkarbo kosthold som anbefales da, uansett verdt å prøve om du er plaget
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå