Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg fikk selvangivelsen i går. Det har blitt slått sammen brukskonto, høyrentekonto og BSU-konto og de har kommet til et samlet beløp for renter og innskudd. Dette er riktig. Men jeg kan ikke se noe sted at beløpet for BSU er ført opp, selv om det er tatt med i det sammenslåtte beløpet. På årsoppgaven fra banken som jeg går ut fra likningskontoret har, står BSU kontoen oppført, men BSU er ikke satt opp som en egen post på selvangivelsen. Hva skal jeg gjøre med dette? Skal jeg føre det opp på "beløp som ikke er forhåndsutfylt" eller "tilleggsopplysninger"?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Skjønner ikke....

Hvis innskudd og renter er riktig, hva er problemet? Det står da ikke spesifisert alle konti i samme bank? Jeg har da flere konti i flere banker, men det står da bare 1 sum for hver bank.

Skrevet

BSU står ikke som fradrag på selve selvangivelsen, det står i utregninga av ligninga, der de beregner hvor mye du får i restskatt eller får igjen, på det andre arket.

Gjest Gjest
Skrevet

Aha, tusen takk for svar! Har nettopp begynt å spare i BSU, så visste ikke helt hvordan dette fungerte. Jeg trodde BSU kom opp som en egen post på selvangivelsen, men ut fra det Malama skriver så trenger jeg ikke endre noe? Grunnen til at det ikke står på utregning av likningen er at jeg ikke får oppgjøret før til høsten, så det er det eneste som står på det andre arket mitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...