Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tips til plass hvor man kan kombinere badeferie med litt å gjøre på?

Er 13åring med voksne, skal ikke leie bil og vil helst ha tilgang på buss fremfor taxi. 

Nært strand, vurderte Agia Marina - men virket som det er veldig knapt med annet å gjøre enn å bade?

Ønsker tilgang på vanlig matbutikk med OK utvalg, noe å gjøre på ettermiddag/kveld når man er lei bading. 

Ønsker absolutt ikke havne på partyplasser. 

Tips? 

Anonymkode: d97da...7c8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Agii Apostoli, med kort vei til Chania har fungert godt. Du kan ta bussen til Chania som bare bruker et kvarters tid. Ellers synes mange at Platanias er "verdens navle", med mange spisesteder, tivoli, minigolf og aktiviteter. Personlig trives jeg ikke i Platanias. Ikke party, bare harry. Men vil tro at en 13-åring vil kose seg der. Vi hadde med våre som da var 10-12, og de tok dykkerkurs under oppholdet. Faktisk ok dykkerforhold i området rundt øya utenfor.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi trived godt i Agia Marina, men da har barna vært litt yngre. Dro flere ganger i uken med buss inn til Chania, og vi har pleid å leie bil, da, og tilbringe et par dager/netter i Paleochora, kjøre innom Elafonissi-stranden på veien. Kort vei å gå inn til Platanias der mer skjer. 

Anonymkode: b081a...009

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Hvis dere er glad i å bade i havet: Vær obs på at det ofte blåser mye og er farlige undervannstrømmer i Agia Marina og omegn (fra Chania og østover). Da vi var der for et par år siden var stranden stengt flere dager - det var en skikkelig nedtur for min familie.

Er man derimot glad i basseng går det fint. 

Anonymkode: cebbb...08a

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvis dere er glad i å bade i havet: Vær obs på at det ofte blåser mye og er farlige undervannstrømmer i Agia Marina og omegn (fra Chania og østover). Da vi var der for et par år siden var stranden stengt flere dager - det var en skikkelig nedtur for min familie.

Obs, fra Chania og vetstover, mente jeg (altså mot Agia-Marina). Tror muligens hele nordsiden er utsatt for vind og strøm, men det finnes små badeviker enkelte steder som er "trygge".

Dette med vind og undervannsstrømmer er likevel noe jeg opplevde som underkommunisert fra Kreta-elskere og også fra turoperatørene før vi reiste. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes det fungerer godt å bo midt i Chania ved den venetianske havnen. Du slipper litt mer unna menyer på norsk, turistsjapper med støvete solkrem og bademadrasser. Strender er også innenfor rimelig gåavstand(Nea Chora fks.)

Anonymkode: 0266c...24c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du sjekket Platanias?

Anonymkode: 1e7d1...d40

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Har du sjekket Platanias?

Anonymkode: 1e7d1...d40

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Obs, fra Chania og vetstover, mente jeg (altså mot Agia-Marina). Tror muligens hele nordsiden er utsatt for vind og strøm, men det finnes små badeviker enkelte steder som er "trygge".

Dette med vind og undervannsstrømmer er likevel noe jeg opplevde som underkommunisert fra Kreta-elskere og også fra turoperatørene før vi reiste. 

Stadig rødt flagg der! 

Skrevet

Elounda er flott med Spinalonga på dørstokken. Georgioupoli med voldsom strand og beliggenhet mellom Chania og Rethymnon samt innsjøen Kourna rett i nærheten med sykkelbåter og skilpadder. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi har vært 3 ganger i Platanias, og har kun opplevd rødt flagg 1 gang. Men kan være store bølger, men ikke noe en 13-åring ikke takler. 
Jeg har dog et ambivalent forhold til Platanias. Det er kjempefint å sole seg/bade, og mange kjempegode restauranter, men selve stedet er litt sjelløst med en svært trafikert vei tvers gjennom. Så lite greske smågater og smug 😕

Men Chania er en kjempefin by, 20 minutter med bussen.

På andre siden av Kreta kan man besøke Agios Nikolaos, det er en veldig hyggelig liten by, litt mer by men har også et par hyggelige småstrender.

Anonymkode: 1ad3a...aa3

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...