AnonymBruker Skrevet 19. januar #1 Skrevet 19. januar Som overskrifta sier - lurer på hvor lang tid folk vanligvis bruker på å spise opp en tallerken middag? Sånn ca? Rart spørsmål, men bor alene og når jeg er på besøk og spiser med andre tar de sånn hensyn til at jeg spiser sakte at jeg aner virkelig ikke hva som er normalt. Men regner med en time er i lengste laget….? Har problemer med å få i meg mat, og mat nok, som dere kanskje skjønner. Anonymkode: fb06c...491
AnonymBruker Skrevet 19. januar #2 Skrevet 19. januar En time er lenge.. Og jeg er blant de som bruker tid. Spiser jeg med andre så tar jeg en bit, prater litt. Spiser jeg alene tar jeg en bit, trykker litt på PC. En vanlig, liten, hverdagsporsjon - mulig 15 minutter. Helg, der du snakker mer, forsyner deg litt og litt, tar en liten pause, mulig 30 minutter. Anonymkode: f997e...e0a
AnonymBruker Skrevet 19. januar #3 Skrevet 19. januar Jeg er i motsatt ende og spiser altfor fort. Jeg kan få i meg en full middagsporsjon på tre - fem minutter. Det er heller ikke bra. Jeg må understreke at det handler om når jeg spiser alene. Spiser jeg sammen med noen blir det jo litt annerledes, for da snakker man gjerne sammen, og det blir litt mer stemning rundt måltidet. Men også da er jeg nesten alltid først ferdig med å spise. En time for å spise en middagsporsjon når man spiser alene er ekstremt lenge, ja. Jeg ville kanskje gjettet på at 10-15 minutter er mer vanlig? Anonymkode: d7882...b2b 5
AnonymBruker Skrevet 19. januar #4 Skrevet 19. januar Kommer an på hvor sulten jeg er, spiser som regel 2/3 fort, på 10 min kanskje, og så koser jeg meg ned den siste tredjedelen 30-60 min etterpå 🙂 Anonymkode: 7f4f9...929
AnonymBruker Skrevet 19. januar #5 Skrevet 19. januar Aldri tatt tiden, men lang. Jeg sitter alltid med halve middagen igjen når de andre fem er ferdige. Anonymkode: 778ac...a9a 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar #6 Skrevet 19. januar Jeg bruker ikke en time på en tallerken, men jeg bruker kanskje 45 minutter på hele middagen. Nå spiser jeg gjerne f.eks suppe eller salat først, så varmmaten (selve hovedrett), og en liten dessert. Anonymkode: dfe9a...fdc
Daisy-love Skrevet 19. januar #7 Skrevet 19. januar Jeg er til tider i ulike arrangerte måltidssituasjoner, og ofte er det satt av en halv time, og da har de fleste plenty med tid, så én time er lenge. Når jeg spiser alene kan det både gå fort og gale, og jeg kan glemme hele maten, alt etter som. Jeg vil tenke 10-15 minutter er vanlig, med litt pluss og minus etter hvor god tid en har, hvor sulten en er, størrelse på måltidet, og hva det er. Noe mat er jo mer krevende å spise enn annet, som i mer tygging, eller mye bruk av bestikk. 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar #8 Skrevet 19. januar 2 minutter kanskje? Veldig slitsomt med mennesker som bruker evig lang tid på å få i seg maten, så må alle andre lide og sitte der og bare se på denne personen som sakte sakte skjærer maten i bittesmå biter og tygger og tygger. Anonymkode: 63fd5...44f 2
Flintis Skrevet 19. januar #9 Skrevet 19. januar Tja maten er varm ihvertfall, nå forsyner jeg meg flere ganger så måltidet tar vel 20 - 30 minutter. Så kan det være litt samtale og pauser underveis. Foreldrene mine sa jeg spiste sakte og barna sa jeg spiste fort.
AnonymBruker Skrevet 19. januar #10 Skrevet 19. januar Jeg spiser nok litt for fort, men hvis jeg tar meg tid så bruker jeg kanskje et kvarter. Alt etter hva det er. Bruker mer tid hvis jeg er invitert på middag til noen, da spiser jeg saktere fordi vi også prater innimellom. Anonymkode: 0c521...4b4 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar #11 Skrevet 19. januar Hvorfor bruker du en time? Anonymkode: 659f1...c1b
AnonymBruker Skrevet 19. januar #12 Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Jeg bruker ikke en time på en tallerken, men jeg bruker kanskje 45 minutter på hele middagen. Nå spiser jeg gjerne f.eks suppe eller salat først, så varmmaten (selve hovedrett), og en liten dessert. Anonymkode: dfe9a...fdc Jeg svarte med utgangspunkt i en porsjon... På lørdag satt vi 3,5 time til bords - 20 retter. Anonymkode: f997e...e0a
AnonymBruker Skrevet 19. januar #13 Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (38 minutter siden): 2 minutter kanskje? Veldig slitsomt med mennesker som bruker evig lang tid på å få i seg maten, så må alle andre lide og sitte der og bare se på denne personen som sakte sakte skjærer maten i bittesmå biter og tygger og tygger. Anonymkode: 63fd5...44f Den typen der er egentlig den verste. I det maten kommer på bordet så blir det dønn stille. De fokuserer blikket på tallerkenen. Og så er det bare tygg-tygg-tygg-tygg, til maten er borte. Det er som om man aldri har forstått at mat er en sosial ting. Der menneskene rundt bordet er det viktigste. Anonymkode: f997e...e0a
Maskinfører Skrevet 19. januar #14 Skrevet 19. januar Er det spagetti bolognes tar det ikke lang tid før asjetten er tom 5 min 😀
AnonymBruker Skrevet 19. januar #15 Skrevet 19. januar 30-45 minutter. Må spise sakte. Anonymkode: 3e95a...403
AnonymBruker Skrevet 19. januar #16 Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hvorfor bruker du en time? Anonymkode: 659f1...c1b Fordi noen spiser saktere enn andre. Jeg sitter også alltid igjen når alle andre er ferdige å spise. Anonymkode: 738b2...6eb
AnonymBruker Skrevet 19. januar #17 Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Den typen der er egentlig den verste. I det maten kommer på bordet så blir det dønn stille. De fokuserer blikket på tallerkenen. Og så er det bare tygg-tygg-tygg-tygg, til maten er borte. Det er som om man aldri har forstått at mat er en sosial ting. Der menneskene rundt bordet er det viktigste. Anonymkode: f997e...e0a Folk er forskjellige, for noen er faktisk ikke mat en sosial ting. Anonymkode: 738b2...6eb 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar #18 Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Som overskrifta sier - lurer på hvor lang tid folk vanligvis bruker på å spise opp en tallerken middag? Sånn ca? Rart spørsmål, men bor alene og når jeg er på besøk og spiser med andre tar de sånn hensyn til at jeg spiser sakte at jeg aner virkelig ikke hva som er normalt. Men regner med en time er i lengste laget….? Har problemer med å få i meg mat, og mat nok, som dere kanskje skjønner. Anonymkode: fb06c...491 En time er ganske lenge ja. Anonymkode: 733d5...0f7
AnonymBruker Skrevet 19. januar #19 Skrevet 19. januar Vet ikke? Neppe mer enn 10 min, men jeg spiser veldig små porsjoner. Porsjonsstørrelsene blir ofte kommentert av andre. Jeg synes mat er skikkelig stress så det er bare å det i seg og bli ferdig med det. 1 time hørtes ut som tortur. Både for deg og de rundt. Anonymkode: aff56...75e
AnonymBruker Skrevet 19. januar #20 Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vet ikke? Neppe mer enn 10 min, men jeg spiser veldig små porsjoner. Porsjonsstørrelsene blir ofte kommentert av andre. Jeg synes mat er skikkelig stress så det er bare å det i seg og bli ferdig med det. 1 time hørtes ut som tortur. Både for deg og de rundt. Anonymkode: aff56...75e *å få det i seg skulle det stå. Anonymkode: aff56...75e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå