AnonymBruker Skrevet mandag kl. 13:19 #1 Skrevet mandag kl. 13:19 Har sett det flere ganger, bekjente som spiser mye mindre enn før, men i stedet drikker store mengder kaffe, sukkerfri brus eller energidrikk som et substitutt for mindre mat. Vurderer nesten å prøve det selv. Noen som kjører denne stilen og opplever at det hjelper for å ikke bli så søtsugen? Anonymkode: db787...a02
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 13:21 #2 Skrevet mandag kl. 13:21 Jeg drikker litt mer vann, men ikke store mengder. Drikker samme menge kaffe som jeg ellers har drukket og drikker nå faktisk mindre sukkerfri brus enn før. Men jeg er obs på at når jeg først spiser, så spiser jeg godt med næring og proteiner. Tenker tallerkenmodellen på de fleste måltider, slik at jeg holder meg mett lenge. Etter min erfaring så blir jeg mest "fysen" og får lyst på ting hvis jeg er småsulten. Anonymkode: 6ac9f...ad8
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 13:25 #3 Skrevet mandag kl. 13:25 Nei, drikker ikke noe mer enn før. Anonymkode: e3a46...375
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 13:31 #4 Skrevet mandag kl. 13:31 Jeg gjør det. Spiser 1 måltid om dagen og det er da middag med familien. Kan spise akkuratt det de andre spiser uten å tenke på kalorier. Drikker mye kaffe og Pepsi Max utover dagen. Har nå gått ned over 30 kg for ca 1 år siden. Anonymkode: 94a57...65c
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 13:35 #5 Skrevet mandag kl. 13:35 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Vurderer nesten å prøve det selv. Noen som kjører denne stilen og opplever at det hjelper for å ikke bli så søtsugen? Anonymkode: db787...a02 Min erfaring med slanking er at man må bruke "prøv og feil"-metoden for å se hva som fungerer og ikke fungerer for en selv. Det er veldig individuelt hva som fungerer og ikke fungerer. Men mitt tips er om du skal erstatte mat med noe så erstatt det med vann. Brus, energidrikker og kaffe er skadelig for tennene og spesielt om man drikker det regelmessig. Anonymkode: 1a927...752 1 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 13:40 #6 Skrevet mandag kl. 13:40 Jeg erstatter ikke mindre mat med noe. Eller, vel, muligens litt vann. Har forsøkt å kutte ut alt ikke kroppen trenger, og heller erstatte det med andre ting som har nytteverdi. Så da utgår all form for brus, og egentlig all form for smaksatt drikke, med unntak av frukt eller bær i vannet. Søtsuget dekkes mest med å erstatte de søte sukkerproduktene/godteriproduktene med sunnere alternativer. Grønnsaksstrimler med eller uten dip. Bær med eller uten vaniljekesam. Naturell yoghurt med bittelitt honning. Som regel kan behovet for "snaks" dekkes av en oppskåret gulrot eller to, eller en pakke blåbær eller bringebær. Synes det har gått overraskende fort og greit å venne meg av både søt drikke og annet søtsug. (Og nyter de få bitene med ordentlig søtt jeg innvilger meg en dag i uka mye mer enn når det var litt hele tiden.) Anonymkode: a7fe1...51a 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 19:08 #7 Skrevet mandag kl. 19:08 Du blander to ting her. Først spør du om man erstatter mst med drikke, så om det demper søtsuget. Jeg erstatter ikke mat med drikke. Men jeg drikker heller te enn å spise godteri/snacks på kvelden. Te og kaffe demper søtsuget hos meg. Jeg bytter ut godteri/snacks med drikke. Men jeg bytter ikke ut mat. Anonymkode: b40db...7aa 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 19:08 #8 Skrevet mandag kl. 19:08 Te istedenfor mellommåltider. Anonymkode: 6c086...736
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 19:18 #9 Skrevet mandag kl. 19:18 Te uten sukker hjelper når jeg føler trang til å gå og småspise. Slik har jeg klart å holde meg normalvektig. Ellers fortsetter jeg å spise vanlig, sunn mat i tre måltider gjennom dagen Anonymkode: bd0b8...1cf
Purple_Pixiedust Skrevet i går, 11:04 #10 Skrevet i går, 11:04 Drikker mye sukkerfri brus og vann ja. Har lite søtsug. Av og til får jeg cravings, men de fleste dager ikke.
Natttåke Skrevet i går, 11:06 #11 Skrevet i går, 11:06 Jeg sjekker ofte om jeg bare er tørst. Men dersom å drikke ikke hjelper, så spiser jeg jo og det er fire måltider per dag her.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå