Gå til innhold

Overbelastet og tom

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

K41. Har mye bra i livet, har en familie jeg er nær og en jobb jeg trives godt i. Av flere årsaker har det derimot vært mye på meg de siste ca 10 årene. Store økonomiske problemer med fortvilelse og konstant klump i magen, som jeg har følt at jeg har måttet bære byrden ganske alene om. I tillegg har det vært alvorlig sykdom i nær familie ved flere anledninger, med masse bekymring. Også andre ting som har vært alvorlige og utfordrende å håndtere. Slokner når jeg legger meg og sover veldig tungt, uten å være uthvilt når jeg våkner. Dette oppleves som mental overbelastning.

Jeg føler meg så tom og fortvilt. Ser ikke noe positivt for fremtiden, bare flere utfordringer og lite å glede seg til, krangler mer med mannen og føler meg alene, kommer meg ikke på trening eller dyrker hobbyer, fordi jeg ikke har overskudd eller motivasjon. Går mye tur og det gjør godt, men mest alene fordi jeg ikke får noen andre med meg. Kjenner glede og ro når jeg er sammen med mine foreldre og søsken, så det passer jeg på å gjøre.

Alle mine nærmeste venner bor andre steder i landet, har ingen nært meg å snakke med. Føler heller ikke at jeg kan/bør snakke med noen om vanskelige ting, for da overfører jeg mine bekymringer over på andre som bryr seg om meg og uansett ikke kan hjelpe.

Har forsøkt å snakke med mannen min, og han er noen dager veldig støttende og god, andre dager får jeg kommentarer om at det må være alderen min som preger humøret, at jeg er negativ (er en veldig positiv person, men er jo så fryktelig fortvilet i perioder og må kunne uttrykke det). Så da orker jeg jo ikke å dele med ham hva jeg føler, når det blir gjort så uviktig. Har de siste par årene begynt å gråte foran sjefen, fastlegen, tannlegen.. Skjønner jo at det ikke er bra. Vet ikke hva jeg spør om, måtte bare få det ut.

Anonymkode: 2e33e...097

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan spiser du? Trener du? Frisk luft? Når sjekket du vitaminer sist? Book en legetime og finn ut av det. Mulig du er i pre menopause. 

Anonymkode: 2f9c7...f9b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan spiser du? Trener du? Frisk luft? Når sjekket du vitaminer sist? Book en legetime og finn ut av det. Mulig du er i pre menopause. 

Anonymkode: 2f9c7...f9b

Spiser bevisst, lager all mat fra bunnen og passer på næringsstoffer. Går ca 1 time hver dag, men sliter som nevnt med å ellers komme meg på trening jevnlig. Vet jeg burde ha trent styrke. Det kan godt hende at jeg er i/nærmer meg perimenopause, men tenker samtidig at det ikke har så mye å si- belastningen er jo fortsatt like stor og jeg finner ikke løsninger. Kan hende det påvirker hvordan jeg håndterer alt som er vanskelig fra dag til dag, men.

Var hos legen for ca 1 år siden og alt ser fint ut, bortsett fra at jeg har litt høyt blodtrykk. Kjenner jo at hjertet hamrer når jeg prøver å finne ut av hvordan jeg skal fikse/håndtere ting, så det er ikke så overraskende.

Ts.

Anonymkode: 2e33e...097

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...