AnonymBruker Skrevet mandag kl. 09:59 #1 Skrevet mandag kl. 09:59 Tidligere var e-post et nyttig verktøy. I dag fungerer ikke dette i noen særlig grad. Det spammes ned. Mange apper må fungere med e-post men dynges da ned med reklame, da adresse sendes videre til 3 part. Nå har jeg ett firma som ikke sender regning på vips. Og deres e-post blir borte i spam og reklame. Og jeg betaler stadig for sent. Jeg ser ikke lengre nytten av e-post, da jeg knapt gidder å se på den lengre pga nå 99% irelevant post. Omtrent som post kassa, men den har iallefall lokal reklame, som er ett hakk mer relevant i mitt liv. Jeg prøvde å skille mellom viktig og uviktig i to e-post. Nå har jeg bare dobbelt opp med spam Anonymkode: caab8...abd
Okapi Skrevet mandag kl. 10:27 #2 Skrevet mandag kl. 10:27 Spam må du nesten lære deg å håndtere selv. SÅ vanskelig er det strengt tatt ikke, om du trener filtrene litt og ikke abonnerer på altfor mye fjas. E-post er først og fremst viktig fordi det er en kommunikasjonsform du selv kontrollerer. Det er ingen patenter, varemerker eller annen opphavsproblematikk der. Formatet er nøytralt, og du kan bruke akkurat den plattformen du vil, til å kontakte hvem som helst. Arkivet kan du lagre lokalt til evig tid, om du vil. 2 2
newman01 Skrevet mandag kl. 10:28 #3 Skrevet mandag kl. 10:28 Mange epostklienter sorterer spam og ikke-spam. Noe glipper selvfølgelig i begge retninger, men det fungerer stort sett akseptabelt. 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 10:29 #4 Skrevet mandag kl. 10:29 Du må jo sette opp mailboksen med ulike markeringer og rutinger, og rydde/avmelde det du ikke vil ha løpende. Ta unna, slette eller arkivere, løpende. Anonymkode: 8caeb...644 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 10:33 #5 Skrevet mandag kl. 10:33 Det går an å melde seg av det meste av nyhetsbrev. Og der hvor det ikke går (jeg ser på deg Change) melder jeg meg ut av medlemskapet. Anonymkode: 24806...d8d
aksase Skrevet mandag kl. 10:42 #6 Skrevet mandag kl. 10:42 Jeg er veldig lite plaget med spam og jeg har fire e-post-kontoer. Får ikke spam hver dag... Men så er jeg veldig forsiktig med hvor jeg legger igjen min e-post-adresse. Bruker e-post ganske mye og synes det er praktisk. Spesielt for å sende vedlegg og dokumenter og det er greit å kunne søke opp gammel post når noe skal sjekkes eller dokumenteres. Har tatt vare på e-post 25 år tilbake... Artig å mimre også.... 🙂 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 10:47 #7 Skrevet mandag kl. 10:47 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Nå har jeg ett firma som ikke sender regning på vips. Og deres e-post blir borte i spam og reklame. Og jeg betaler stadig for sent. Anonymkode: caab8...abd Har du ikke nettbank og e-faktura? Hos meg får jeg melding fra nettbanken for hver nye, både melding i appen og på e-post. I tillegg til at jeg selvsagt følger med og vil merke hvis en regning ikke har kommet. Anonymkode: a1908...f26
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 10:51 #8 Skrevet mandag kl. 10:51 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Tidligere var e-post et nyttig verktøy. I dag fungerer ikke dette i noen særlig grad. Det spammes ned. Mange apper må fungere med e-post men dynges da ned med reklame, da adresse sendes videre til 3 part. Nå har jeg ett firma som ikke sender regning på vips. Og deres e-post blir borte i spam og reklame. Og jeg betaler stadig for sent. Jeg ser ikke lengre nytten av e-post, da jeg knapt gidder å se på den lengre pga nå 99% irelevant post. Omtrent som post kassa, men den har iallefall lokal reklame, som er ett hakk mer relevant i mitt liv. Jeg prøvde å skille mellom viktig og uviktig i to e-post. Nå har jeg bare dobbelt opp med spam Anonymkode: caab8...abd Kun hvis det er konfigurert feil. Vanligvis har jo en identifikatorer, i form av medlemskap i organisasjon. En tar imot f.eks meldinger fra ansatte i en organisasjon, men normalt ikke fra studenter (med mindre en på nåværende tidspunkt har en ansatt relasjon til vedkommende, som f.eks foreleser, veileder...etc). En har jo kategorisering også, at noe kommer fra useriøse (ikke tilhører en organisasjon eller firma), slik at en kan filtrere basert på dette. Anonymkode: 11aad...888
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 10:52 #9 Skrevet mandag kl. 10:52 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Tidligere var e-post et nyttig verktøy. I dag fungerer ikke dette i noen særlig grad. Det spammes ned. Mange apper må fungere med e-post men dynges da ned med reklame, da adresse sendes videre til 3 part. Nå har jeg ett firma som ikke sender regning på vips. Og deres e-post blir borte i spam og reklame. Og jeg betaler stadig for sent. Jeg ser ikke lengre nytten av e-post, da jeg knapt gidder å se på den lengre pga nå 99% irelevant post. Omtrent som post kassa, men den har iallefall lokal reklame, som er ett hakk mer relevant i mitt liv. Jeg prøvde å skille mellom viktig og uviktig i to e-post. Nå har jeg bare dobbelt opp med spam Anonymkode: caab8...abd Kun hvis det er konfigurert feil. Vanligvis har jo en identifikatorer, i form av medlemskap i organisasjon. På universitet tar imot meldinger fra ansatte i en organisasjon, men normalt ikke fra studenter (med mindre en på nåværende tidspunkt har en ansatt relasjon til vedkommende, som f.eks foreleser, veileder...etc). En har jo kategorisering også, at noe kommer fra useriøse (ikke tilhører en organisasjon eller firma), slik at en kan filtrere basert på dette. Anonymkode: 11aad...888
skeiv-ostepop Skrevet mandag kl. 10:57 #10 Skrevet mandag kl. 10:57 Bruker du en noelunde skikkelig e-postleverandør så bør spam kunne håndteres rimelig greit. I tillegg er det verdt å lære seg å bruker + tegnet i e-postadresser for å skille mellom de ulike firmaene. Og kanskje viktigst, ulike e-postadresser for ulike formål. For eks om du mottar faktura på e-post så kan du enten sette opp en egen e-postadresse til dette ([email protected]) eller du kan gjenbruke den du har med [email protected]. Den ene der brukes ikke opp mot andre kontoer, nyhetsbrev eller lignende, og har derfor automatisk mindre spam. Mens den andre der kan brukes med å lage filtre eller regler som flytter e-post etter at du mottar de. Å bruke egne adresser eller + er og veldig greit for å vite hvem som har lekket info. Om adressen [email protected] brukes til å sende tonerreklame fra Blekkfabrikken.no, så vet du hvor den kom fra og kan klage. Spesielt om det gjelder privatadresser.
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #11 Skrevet 20 timer siden Spam ser jeg ikke noe til, og nyhetsbrev abonnerer jeg ikke på. Jeg får kun eposter jeg ønsker og har dermed nytte av den. Hva du driver med, må du nesten selv gå inn i deg selv og se på... Anonymkode: 5dc6e...c3f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå