Adonia Skrevet 5. april 2006 #1 Del Skrevet 5. april 2006 hvilke studier gjelder det? gjelder det f.eks hvis du har tatt 1 år av en master? får man poeng for å ha tatt 1 år av hvilken som helst bachelor? noen som kan forklare meg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elfrida Skrevet 5. april 2006 #2 Del Skrevet 5. april 2006 Med profesjonsutdanning mener man vel vanligivs utdanning til et spesielt yrke, feks lege, sykepleier, tannlege, prest. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. april 2006 #3 Del Skrevet 5. april 2006 Det tror jeg må bety at hvis man ikke fullfører en profesjonsutdanning (sykepleier, allmennlærer... osv) så får man ikke ekstra poeng for dette når man skal søke seg videre. De studiepoeng man har avlagt har man selfølgelig, men man får ikke noe igjen for dem i opptakssammenheng. Dette i motsetning til grunnfag f.eks, som er et selvstendig ett årig fag/studium. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adonia Skrevet 6. april 2006 Forfatter #4 Del Skrevet 6. april 2006 men jeg vet det er flere som har tatt et år av en bachelor og fått poeng av det, og de fleste fører jo til et spesielt yrke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. april 2006 #5 Del Skrevet 6. april 2006 Profesjonsutdanninger er utdanninger med beskyttet tittel. Alle kan feks kalle seg journalist, men ikke alle kan kalle seg lege. Skjønner? Selv om de fleste utdanninger fører til et yrke er det ikke alle utdanninger som fører til en tittel. Prest, lege, psykolog, jurist og revisor er eksempler på profesjonsutdanninger. Det er vel sånn at utover grunnfag får man ikke poeng for avbrutte profesjonsutdanninger (de fleste starter vel med et grunnfag før selve profesjonsutdanningen, i alle fall var det slik før). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhodesia Skrevet 7. april 2006 #6 Del Skrevet 7. april 2006 Profesjonsutdanninger er utdanninger med beskyttet tittel. Alle kan feks kalle seg journalist, men ikke alle kan kalle seg lege. Skjønner? Selv om de fleste utdanninger fører til et yrke er det ikke alle utdanninger som fører til en tittel. Prest, lege, psykolog, jurist og revisor er eksempler på profesjonsutdanninger. Det er vel sånn at utover grunnfag får man ikke poeng for avbrutte profesjonsutdanninger (de fleste starter vel med et grunnfag før selve profesjonsutdanningen, i alle fall var det slik før). ← Jeg har vitnemål fra høyskole på at jeg er høyskolekandidat innen et fagfelt. 3 års avsluttet studie, men har ingen sånn allment kjent yrkestittel som sykepleier for eksempel. De fleste innen mitt fagfelt er konsulenter.. Jeg har vel en fullført profesjonsutdanning som vil gi meg 12 tilleggspoeng da? Jeg var så sikker på det, men nå begynner jeg å lure.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå