AnonymBruker Skrevet søndag kl. 23:10 #1 Skrevet søndag kl. 23:10 Eg les ein interessant artikkel på NRK, der dei peikar på at 85 % av unge kristne skjuler trua si, sjølv om 97 % meiner tru er viktig å snakke om. Grunnen dei oppgir er at dei ikkje vil bli misforstått. Så mitt spørsmål til deg som er truande (enten du er kristen, hindu, åsatruande eller anna): Skjuler du trua di? Kristne skjuler trua si: – Dei tenker vi er strenge og dømmande – NRK Buskerud – Lokale nyheter, TV og radio Anonymkode: 84aa7...fa0 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 23:11 #2 Skrevet søndag kl. 23:11 Nei, jeg er stolt over troen min. Men jeg er alltid innstilt på at jeg vil bli møtt med fordommer om hvordan min tro definerer meg. Anonymkode: cffd6...26c 3 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 23:17 #4 Skrevet søndag kl. 23:17 Nei, men vi tror ikke på misjon i vår trosretning, men svarer når folk spør. Anonymkode: ea81f...7f5 1 1 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 23:20 #5 Skrevet søndag kl. 23:20 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Nei, jeg er stolt over troen min. Men jeg er alltid innstilt på at jeg vil bli møtt med fordommer om hvordan min tro definerer meg. Anonymkode: cffd6...26c Flintis skrev (3 minutter siden): Svarer ærlig når noen spør. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, men vi tror ikke på misjon i vår trosretning, men svarer når folk spør. Anonymkode: ea81f...7f5 Interessant. Kan eg spørje kva for trusretning de tilhøyrer? Anonymkode: 84aa7...fa0 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 23:20 #6 Skrevet søndag kl. 23:20 Ja det gjør jeg fordi alle som kjenner meg tror at jeg er ateist men ble kristen i voksen alder Anonymkode: 82fd3...b99 1 5
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 23:23 #7 Skrevet søndag kl. 23:23 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nei, men vi tror ikke på misjon i vår trosretning, men svarer når folk spør. Anonymkode: ea81f...7f5 Jødisk? 😊 Anonymkode: cffd6...26c 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 23:23 #8 Skrevet søndag kl. 23:23 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Interessant. Kan eg spørje kva for trusretning de tilhøyrer? Anonymkode: 84aa7...fa0 Jødisk Anonymkode: ea81f...7f5 3
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 23:24 #9 Skrevet søndag kl. 23:24 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jødisk? 😊 Anonymkode: cffd6...26c Japp. Anonymkode: ea81f...7f5 1 3
Urwa Skrevet søndag kl. 23:24 #10 Skrevet søndag kl. 23:24 Nei,og bruker hijab så hadde vært vanskelig uansett☺️ 1
Flintis Skrevet søndag kl. 23:25 #11 Skrevet søndag kl. 23:25 (endret) Endret Endret søndag kl. 23:27 av Flintis
Flintis Skrevet søndag kl. 23:27 #12 Skrevet søndag kl. 23:27 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Interessant. Kan eg spørje kva for trusretning de tilhøyrer? Anonymkode: 84aa7...fa0 Den norske kirke. 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 23:31 #13 Skrevet søndag kl. 23:31 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Interessant. Kan eg spørje kva for trusretning de tilhøyrer? Anonymkode: 84aa7...fa0 Jeg er kristen ✝️ Anonymkode: cffd6...26c 1
Lorieen Skrevet søndag kl. 23:32 #14 Skrevet søndag kl. 23:32 Nei, jeg er en åpen og ærlig ateist. 2 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 23:32 #15 Skrevet søndag kl. 23:32 Nei, forsøker å være tydelig på at jeg er kristen. Men de fleste jeg kjenner vet det og lar meg i fred. Anonymkode: df83f...dda 3
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 23:32 #16 Skrevet søndag kl. 23:32 Jeg gjør det fordi jeg ikke er "tradisjonelt" kristen. Jeg elsker Jesus, men er mye mer opptatt av skrifter som ikke er i Bibelen enn den gjengse kristne er, og er åpen for at mye i Bibelen er feil, unøyaktig, manglende, misforstått, feil oversatt osv. Det at Jesus er Gud's sønn som kom for å frelse oss, og at man er frelst bare man tror på han, tror jeg er en grov forenkling. Jeg tror det er noe sannhet i det, men jeg tror sannheten er større enn det. Så jeg vil ikke bli satt i bås som kristen med alle de oppfatningene som folk har rundt det. Man kan si jeg er en sannhetssøkende som elsker Jesus og som vil til Gud når jeg dør. Anonymkode: 3a7f8...0e5 2 1
K.B. Skrevet søndag kl. 23:35 #17 Skrevet søndag kl. 23:35 Første setningen i artikkelen sier jo alt: " Eg kjenner ikkje at eg kan opne meg om Gud og Jesus, fordi då blir eg sett på som den galne kristne." ja det stemmer jo ganske bra, i et hovedsakelig sekulært land der fakta styrer samfunnet, så blir du sett på som rar om du tror på eventyr i voksen alder. At disse menneskene føler på akkurat det er en innrømmelse at å være religiøs i et opplyst land ikke er en flatterende kvalitet ved deg. 3
Rødvinsfilosofen Skrevet søndag kl. 23:41 #18 Skrevet søndag kl. 23:41 Er ateist, men kommer fra et veldig religiøst sted. Kan likevel ikke huske sist noen spurte meg direkte om tro. I den grad kristendom har vært et tema i det siste så har det vært om utviklingen av kristennasjonalismen som har blitt så utbredt i USA. Nå er ikke jeg på Facebook, så det er mange diskusjoner som går meg hus forbi, men jeg har ikke inntrykk av at tro er noe folk prater veldig mye om, generelt? 🙂 1 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 23:42 #19 Skrevet søndag kl. 23:42 K.B. skrev (6 minutter siden): Første setningen i artikkelen sier jo alt: " Eg kjenner ikkje at eg kan opne meg om Gud og Jesus, fordi då blir eg sett på som den galne kristne." ja det stemmer jo ganske bra, i et hovedsakelig sekulært land der fakta styrer samfunnet, så blir du sett på som rar om du tror på eventyr i voksen alder. At disse menneskene føler på akkurat det er en innrømmelse at å være religiøs i et opplyst land ikke er en flatterende kvalitet ved deg. Hvorfor har du et behov for å være nedlatende mot troende ved å kalle det de tror på for eventyr? hva får du ut av det? Anonymkode: 304ec...25d 4 2 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 23:50 #20 Skrevet søndag kl. 23:50 Bekjenner meg som kristen og forteller det om det er naturlig å fortelle det. ❤️ Anonymkode: 217df...16f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå