Gå til innhold

<er jeg urimelig

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kjæresten min har alltid vært klar på at forskjellsbehandling ikke er ok. å det må ikke forekomme, i fjor kjøpte vi en snøskuter som jentene skal bruke på fjellet, vi var enige at de måtte bli enige hvordan de ville gjøre det med kjøre tid, nå i vår fikk mannen min en jobb i bytte for skuter. han jobbet på et prosjekt, jeg var hjemme å passet alle unger, å ordnet  alt i hjemmet. Det endte med at han brukte alt han tjente på å kjøpe skuter til sin sønn. når jeg sa at jeg ikke kunne gjøre det samme for mine 3 barn, mente han at det var mitt problem. Jeg mente at siden jentene hadde måtte dele 1 skuter, så kunne guttene dele en skuter. Han mener at hannes sønn ikke skal dele noe, å skal mine barn ha noe må jeg ta opp lån å ordne det selv. Etter dette har jeg helt sluttet å ta kontakt med han. bør jeg svare om han skriver til meg. er oppførselen ok, hva hadde du gjort. Jeg er svak for han å gjør ofte alt det han vil å det vet han 

Anonymkode: c1e6a...b13

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når dere kjøpte en snøscooter som dine barn skulle bruke på fjellet, hva fikk sønnen hans da? 

Anonymkode: 213ab...0cc

Skrevet

Dere bor ikke sammen? Siden du skrive at du har sluttet å ta kontakt med han? Isåfall tenker jeg du er urimelig. Barna dine må lære at livet er urettferdig. Noen har svært romslig økonomi, andre har ikke. Det er du som er ansvarlig for å forsørge dine barn, og du står fritt til å jobbe for å tjene mer du også.

Anonymkode: 3faf9...f92

Skrevet

Dere bor ikke sammen, da kan du ikke mikrostyre hva han gjør. 

Anonymkode: 15268...568

Skrevet

Hvis du var med på å betale for scooteren i fjor, den han solgte, så skylder han deg penger for den. 

Ellers har du tydeligvis funnet deg en snyltende drittsekk, så ingen grunn til å fortsette dette forholdet.

Jeg tviler på at han vil tilbakebetale din ev. del av forrige scooter.

Anonymkode: e08a2...aa8

Skrevet

Dere er kjærester og bor ikke sammen. Du har tre jenter som deler en sneskuter, og han har to sønner som har hver sin sneskuter, er det slik?

Han kjøpte en av skuterne for penger han tjente mens du passet barna hans i julen? 

Hva han gjør med sine penger er vel hans sak, med mindre noe annet er avtalt.

Og trenger barn som er gamle nok til å kjøre skuter egentlig å passes på? Sett dem evt i arbeid.

(Og hva koster en sneskuter? Høres dyrt ut.  Vurder å legge penger til side til jentenes utdanning i stedet for å kjøpe flere skutere? )

Anonymkode: fd340...3de

• Liker 1
Skrevet

Greit å ha hver sin skuter, tenker jeg.

Og at jentene deler.

Gutter kjører helt ulikt, også på snøskuter. 
Hadde vært mer redd for skred-risiko enn hvem som betaler for hvilke kjøretøy.

Skrevet

Hei trådstarter.

Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer:

Som bruker av Kvinneguiden gjelder følgende bruksvilkår

* Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel.

Du kan enten sende meg en privat melding med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...