AnonymBruker Skrevet søndag kl. 20:20 #1 Skrevet søndag kl. 20:20 Jeg har hatt et forhold til en mann siste halvåret. Nå viser det seg at han er gift. Jeg vil selvfølgelig ikke være sammen med han, men har utviklet sterke følelser for han og trenger en forklaring på hvorfor. Og hvorfor meg. Det vil han ikke gi meg, og nå er jeg sint, frustrert, lei meg og veldig såra. Han er livredd for at kona skal finne det ut, så akkurat nå har jeg mest lyst til å si det til henne. Føler meg så dum, lite verdt og brukt. Hva skal jeg gjøre for å komme meg gjennom dette? Anonymkode: c25d6...bcb 1 11
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 20:27 #2 Skrevet søndag kl. 20:27 Si det til kona. Anonymkode: 0d9dc...3fb 31 1 3
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 20:27 #3 Skrevet søndag kl. 20:27 For et svin. Han behandler deg som søppel, og helt ærlig så burde kona få vite det Anonymkode: c1c48...529 15 1 3
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 20:29 #4 Skrevet søndag kl. 20:29 Du kan blåse ut frustrasjonen her på KG. Eller snakke med noen utenforstående. Lege, psykiater etc. hvis du har muligheten til det. I hvert fall snakke med noen og komme deg videre. Hvis du bare går og tværer på det i ditt eget hode så blir det muligens bare større og større. Han vil ikke gi deg noen grunn fordi det ikke er noen god grunn til akkurat deg. Mulig du var tilgjengelig der og da og han gikk for den muligheten, kanskje han ikke vil si noe for å såre deg fordi han er redd for at du skal snakke med kona hans. Jeg hadde nok holdt meg langt unna både han og kona, men hvis du føler for å gi han litt pes så kan du snakke med kona. Du kommer sikkert til å få skylden og ei skyllebøtte så øra flagrer. Kona kommer sannsynligvis ikke til å tro at du ikke visste at mannen var gift, hun vil sikkert tro at du la deg etter den stakkars mannen hennes så han ikke hadde noe valg enn å være utro i et halvt år. Anonymkode: b96ee...2c1 5 1 4
Strigiformes Skrevet søndag kl. 20:34 #5 Skrevet søndag kl. 20:34 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg har hatt et forhold til en mann siste halvåret. Nå viser det seg at han er gift. Jeg vil selvfølgelig ikke være sammen med han, men har utviklet sterke følelser for han og trenger en forklaring på hvorfor. Og hvorfor meg. Det vil han ikke gi meg, og nå er jeg sint, frustrert, lei meg og veldig såra. Han er livredd for at kona skal finne det ut, så akkurat nå har jeg mest lyst til å si det til henne. Føler meg så dum, lite verdt og brukt. Hva skal jeg gjøre for å komme meg gjennom dette? Anonymkode: c25d6...bcb Snakk med noen du stoler på for din egen del. Forstår godt at han er redd. Han risikerer veldig mye på bakgrunn av hva dere har gjort. Synes du med fordel kan fokusere på deg selv slik at du kan få det bra. Det er et godt fokus. Hva er det som er grunnen til at du har lyst til å fortelle det til kona? Hevn? 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 20:35 #6 Skrevet søndag kl. 20:35 Et halvt år, og han har klart å skjule at han var gift? For en svinepels. Anonymkode: ad1ef...1da 3 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 20:37 #7 Skrevet søndag kl. 20:37 Bare ikke gå i fella og varme deg videre på mer kontakt. Integritet. Han kommer neppe til å ofre det han har. Klassisk. Vil ha pose og sekk. Ikke smelt for løfter om å satse på dere. Skal bare først.. rund dag kona, obs..svigermor er alvorlig syk, konfirmasjon ++++++ Anonymkode: 9c95a...220 3 1 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 20:41 #8 Skrevet søndag kl. 20:41 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Hva skal jeg gjøre for å komme meg gjennom dette? Anonymkode: c25d6...bcb Du skal hvert fall holde deg langt unna han. Du kan fint fortelle det til kona også. Fortell henne at du var uvitende om henne og at han ønsker å fortsette med deg, men at du ikke vil ha noe mere med han å gjøre. Skriv ut skjermbilder av meldingene mellom dere og gi det til henne. Gi henne dine kontaktopplysninger slik at hun kan ta kontakt om hun ønsker. Han skal du ta fullstendig avstand fra. Ikke blokker han, men ikke svar han uansett hva slags tull han måtte sende til deg. Ta vare på alt han måtte sende, så kan du vise til kona om hun ønsker å snakke med deg. Snakk med venner og hold deg opptatt med ditt. Han kommer aldri til å forlate henne for deg, og om han gjør det vil du uansett for alltid lure på om han har noen på si slik du en gang var på si. Menn som han kan du aldri stole på. Anonymkode: a8ed9...bb0 6 1 4
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 20:41 #9 Skrevet søndag kl. 20:41 Jeg opplevde det samme som deg. Fant og ut av det etter et halvt år. Her så bodde han i min by, grunnet jobb, og besøkte kona kun annenhver helg. Da sa han at han besøkte sine syke foreldre. Og han var aldri på telefonen da vi var sammen. Jeg bare kuttet han ut. Var jo både sint og lei meg i starten. Men jeg vil ikke være sammen med noen, som lyver og er utro. Anonymkode: 180ed...1fe 1 2 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 20:42 #10 Skrevet søndag kl. 20:42 Om du hadde vært kona, ville du visst om at mannen din var utro? Anonymkode: a8ed9...bb0 2 2
Gaia Skrevet søndag kl. 20:42 #11 Skrevet søndag kl. 20:42 Du må bare gå videre. Dette er uansett ikke en mann å satse på. Hvorfor fortelle kona? Vil det utgjøre noen forskjell for deg?
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 20:49 #12 Skrevet søndag kl. 20:49 Nå må du først og fremst tenke på deg selv. Ikke fortell det til kona, da trekker du prosessen ut enda lengre. Blir gående å vente på et svar etc. Kutt all kontakt, blokker hab haller helst. Les Sissel Gran: Hekta. Og hør på podcaster med henne Bind deg til masten! Ikke fall for fristelsen til å sende melding. Det er hardt, men husk det går over! Hvis du gir etter for fristelsen må du begynne nedtellingen på nytt. Lytt til denne podcasten https://pca.st/vs890174 Anonymkode: c380e...2b2 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 20:59 #13 Skrevet søndag kl. 20:59 Hvorfor hun vil fortelle kona? Regner med at det er for å fortelle henne hvilken idiot hun er gift med. Da kan kona selv velge om hun vil ha en sånn mann eller ikke. Jeg ville visst om min mann var utro..... Anonymkode: 17ece...ff9 6 1 4
Tradegy Skrevet søndag kl. 21:00 #14 Skrevet søndag kl. 21:00 Dette er så vondt å lese, og jeg har virkelig medfølelse med deg . Først: Du er ikke dum. Du er ikke lite verdt. Og du er ikke "naiv". Det er smerten som snakker. Du ble lurt av en mann som bevisst valgte å føre deg bak lyset. Det han har gjort handler ikke om deg. Men hans moral og valg. At du har følelser nå er helt naturlig. Du gikk inn i dette i god tro, investerte tid, tillit og følelser. Når sannheten så kommer frem, er det som om hele grunnlaget rives bort under deg. Dét gjør ekstremt vondt, og det er lov å være både sint, lei seg og knust samtidig. (Hvorfor deg? Sannheten er ofte brutal: fordi du var tilgjengelig, åpen, snill og ekte...Fordi du ga ham det han savnet: nærhet, bekreftelse – uten ansvar for livet sitt. Ikke fordi det er noe galt med deg, men fordi det er noe galt med måten han lever på!) Å ikke ville gi deg en forklaring er øredøvende stillhet i seg selv. Han er mer opptatt av å beskytte egoet enn av å ta ansvar for skaden han har påført. Når det gjelder å si det til kona: Fullt forståelig at du kjenner på det behovet. Men prøv å spørre deg selv om det vil gi deg ro. Eller bare mer kaos og smerte. Ofte blir det en ekstra belastning uten at det faktisk hjelper deg videre. Det viktigste nå er deg. Pass på å: Bryt all kontakt med ham. Hver melding river opp såret på nytt. Tillat deg å sørge. Dette er et tap, selv om forholdet var bygget på en løgn. Snakk med noen du stoler på. Om så; mental helse sin chat. Minn deg selv daglig på: "Dette var ikke min skyld!" Unngå jakten på hva du gjorde feil, for svaret ligger ikke der. At du ble brukt, betyr ikke at du er verdiløs men at noen utnyttet verdien din. Du fortjener en som velger deg åpent og du kommer ikke ut av dette ødelagt. Men klokere, sterkere og med tydeligere grenser. Ta vare på deg selv 💛 4
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 21:00 #15 Skrevet søndag kl. 21:00 Det er sånforferdelig urettferdig at jeg har det så vondt pga. han, mens han fortsetter som før med kona, leker lykkelig, men alt er bare falskt og løgn. Jeg ønsker at han skal ha det like vondt som meg. Ikke veldig rasjonelt, men akkurat nå klarer jeg ikke å være rasjonell. Han har såret og ydmyket meg på det groveste. Anonymkode: c25d6...bcb 1 4
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 21:26 #16 Skrevet søndag kl. 21:26 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Si det til kona. Anonymkode: 0d9dc...3fb Menn fortjener jo tydeligvis ikke å vite om kona er utro ifølge KG, så hvorfor skal kvinner det? Anonymkode: 0e51e...fb3 3 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 21:30 #17 Skrevet søndag kl. 21:30 Hadde det vært min mann hadde jeg satt pris på å få vite det. Hun fortjener muligheten til å gå ifra ham Anonymkode: 9eae1...b61 4 1 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 21:35 #18 Skrevet søndag kl. 21:35 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Om du hadde vært kona, ville du visst om at mannen din var utro? Anonymkode: a8ed9...bb0 Ja. Anonymkode: 7c292...c78 4 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 21:46 #19 Skrevet søndag kl. 21:46 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har hatt et forhold til en mann siste halvåret. Nå viser det seg at han er gift. Jeg vil selvfølgelig ikke være sammen med han, men har utviklet sterke følelser for han og trenger en forklaring på hvorfor. Og hvorfor meg. Det vil han ikke gi meg, og nå er jeg sint, frustrert, lei meg og veldig såra. Han er livredd for at kona skal finne det ut, så akkurat nå har jeg mest lyst til å si det til henne. Føler meg så dum, lite verdt og brukt. Hva skal jeg gjøre for å komme meg gjennom dette? Anonymkode: c25d6...bcb Si det, 100%. Karma Anonymkode: ed887...b99 3 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 21:54 #20 Skrevet søndag kl. 21:54 Jeg hadde varslet kona, beklager så mye for at du mot din vilje bidro til hennes manns utroskap, at han har løyet til deg i et halvt år og latt som til deg at han ikke var i et forhold. Jeg ville gjort det tydelig at du ikke ville hatt noe med ham å gjøre hvis han hadde vært ærlig med deg om at han var gift, og at uansett hva som skjer mellom henne og mannen fremover så har du ikke noe ønske om å fortsette relasjon til ham, fordi han går så langt som han har gjort for å lure deg med løgner og unnlate å si sannheten. Jeg ville sagt at om hun hadde spørsmål så var jeg villig til å møte henne og svare på spørsmål, om hun føler hun trenger det. Mannen hadde jeg blokkert på alt av sosiale medier, om du har ham der, og hadde ikke tatt telefonen eller åpnet døren om han ringte/kom på døra til deg! Hadde latt muligheten til sms stå der, men kun for å samle ev. nye beviser om hvordan han holder på. Anonymkode: ee197...931 8 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå