AnonymBruker Skrevet i går, 18:41 #1 Skrevet i går, 18:41 Hei. jeg trenger hjelp til et treningsprogram for å trene styrke 2 ganger i uke , med løping til oppvarming. kan noen sette opp noen fornuftige øvelser til meg, eller anbefale noe program? Anonymkode: 692ff...2bb
velociraptor Skrevet i går, 18:49 #2 Skrevet i går, 18:49 Alderen din er den minst relevante detaljen for å sette opp et program. Hvor mye er vant med å bevege deg? Er du overvektig, normalvektig, undervektig? Har du noen problemer med rygg, knær, skuldre, noe sånt? Hvordan er grunnformen din? Hvor mange pullups, chings, situps, pushups tar du per nå? Hvor tunge vekter kan du ha per nå på f.eks. knebøy, markløft, hvis du skal ta eksempelvis 3 sett med 8 reps? 1 1
AnonymBruker Skrevet i går, 20:49 #3 Skrevet i går, 20:49 I tillegg til det overnevnte: Hvor langt løper du i dag? Hvor lange økter ønsker du? Har du ett senter tilgjengelig? Eller hjemmetrening? Hvilket mål har du? Anonymkode: 07fc6...395
AnonymBruker Skrevet i går, 21:26 #4 Skrevet i går, 21:26 Tusen takk for svar. jeg har treningssenter tilgjengelig. jeg er 80kg, 183cm høy. Har begynt å gå litt for mye mage og dvask overkropp, ellers er det helt normalt bygd. Litt tynne armer og bein. Er ute i fjellet på jakt om høsten og har noenlunde grunntrening inne hva gjelder kondisjon, men ikke al verden. Jeg trenger å stramme opp kroppen. Og få mer kondisjon… Anonymkode: 692ff...2bb
AnonymBruker Skrevet i går, 21:32 #5 Skrevet i går, 21:32 Trener du på senter, så får du bare noen timer med en PT der. Det er verdt investeringa. Fullkroppsprogram du kan følge de to dagene i uka. Anonymkode: e39de...d7d
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #6 Skrevet 15 timer siden Jeg trener mest og best når det er lystbetont, og tilpasset dagsformen. Og at jeg kan gå rett ut døra. Jeg bruker chat GPT mye. Satt akkurat opp dagens program, som blir oppvarming; motbakke i 10 minutter. Kortintervaller på bane i 20 minutter. Så har jeg en telefon jeg må ta - tar med jakke, så da kan jeg gå tur etter intervallene. Avslutter med 10 minutter fullkropp styrke - 40 aktive sekunder, 20 sekunder hvile. Bruker timer-app på telefonen som jeg setter opp før jeg går ut. Ikke at det er fasit på noe, og sikkert ikke det som gir best effekt. Men min teori er at mange som tenker "nå skal jeg i gang med et treningsprogram" blir for strenge og firkantet, og med det raskt detter av. Anonymkode: 96bee...c0e
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #7 Skrevet 8 timer siden Blir litt sånn hipp som hatt dette…. Jeg trenger et fast system å forholde meg til med baseøvelser. Anonymkode: 692ff...2bb
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #8 Skrevet 4 timer siden her er et forslag til fullkroppsøkt som du kan gjøre to ganger i uken: 3 x 10 repetisjoner på de fleste øvelsene knebøy brystpress i apparat eller armhevinger nedtrekk i apparat triceps press bicepscurls skulderpress med manualer Situps eller planke Anonymkode: 45613...1a0
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå