AnonymBruker Skrevet 18. januar #1 Skrevet 18. januar Vet ikke om dette er riktig kategori å poste i, men forsøker. Jeg skal donere egg snart, og lurer på om noen har erfaring med å gjøre det? Fantes litt erfaringer på nett. Anonymkode: 54b49...61f 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar #2 Skrevet 18. januar Mange har nok hatt stimulering og egguttak, hva lurer du på? Anonymkode: 9d9b0...fdf
AnonymBruker Skrevet 20. januar #3 Skrevet 20. januar Jeg har donert egg, bare å spørre om det du lurer på. Anonymkode: 2aac1...c20 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar #4 Skrevet 20. januar Jøss, interessant! Aldri hørt om dette, men dette ønsker jeg også 😊 Anonymkode: 90b0e...4a1
Kristine1995 Skrevet 28. januar #5 Skrevet 28. januar AnonymBruker skrev (På 18.1.2026 den 16.23): Vet ikke om dette er riktig kategori å poste i, men forsøker. Jeg skal donere egg snart, og lurer på om noen har erfaring med å gjøre det? Fantes litt erfaringer på nett. Anonymkode: 54b49...61f Hei 😊 eg donnerte egg i februar 2025. Er ein del tester og div før ein får begynna. Også skal du setja nokre sprøyter i magen ei stund før eggløysning. Det går heilt fint veldig bra av deg! 2
AnonymBruker Skrevet 28. januar #6 Skrevet 28. januar Kristine1995 skrev (2 timer siden): Hei 😊 eg donnerte egg i februar 2025. Er ein del tester og div før ein får begynna. Også skal du setja nokre sprøyter i magen ei stund før eggløysning. Det går heilt fint veldig bra av deg! Hadde du noe smerter? Ts Anonymkode: 54b49...61f
AnonymBruker Skrevet 28. januar #7 Skrevet 28. januar AnonymBruker skrev (På 20.1.2026 den 11.03): Jøss, interessant! Aldri hørt om dette, men dette ønsker jeg også 😊 Anonymkode: 90b0e...4a1 Er i prosessen nå, håper det blir en god opplevelse! Bare å sjekke ut for en info-samtale 😀 Anonymkode: 54b49...61f 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar #8 Skrevet 28. januar AnonymBruker skrev (På 20.1.2026 den 11.00): Jeg har donert egg, bare å spørre om det du lurer på. Anonymkode: 2aac1...c20 Kan du si noe om smertene rundt det? Jeg blir ikke avskremt hvis det er vondt. Vil heller vite hva jeg kanskje går til (selv om alle opplever det forskjellig) Anonymkode: 54b49...61f
AnonymBruker Skrevet 29. januar #9 Skrevet 29. januar Interessant tråd! Jeg har aldri donert egg, men har vært innom tanken om å benytte egg fra donor da jeg sliter med å bli gravid. Har dog vært gjennom flere prosesser med hormonbehandling og egguttak. Jeg har hatt litt varierende smerter ved egguttak. En gang gjorde det nokså vondt, siste gang kjente jeg det ikke. Litt på siden, hvis noen vil svare: Har lurt veldig på hvem alle donorene er, og hva som motiverer dem. Hvordan kommer man på at man skal donere egg, liksom?😊 Noen som vil dele? Anonymkode: 4d48f...de8 3
AnonymBruker Skrevet 29. januar #10 Skrevet 29. januar Jeg har jo tatt ut egg, man går på hormoner som stimulerer frem follikler, da stikker man seg i magen daglig, etterhvert 2 sprøyter hver dag (en for å stimulere follikler og en for å hindre eggløsning). Og til slutt eggløsningssprøyte. Ved egguttak får man premedikasjon som er både smertestillende og beroligende, også fører de en nål inn i skjeden (og UL) som de så stikker gjennom skjedeveggen for å tømme folliklene på begge sider. De setter lokalbedøvelse før de stikker gjennom. Jeg synes ikke egguttak var vondt, jeg fulgte med på skjermen og så at de tømte folliklene og sånn, veldig fascinerende. Har hatt to runder. Du kan ikke kjøre hjem selv da premedikasjon sitter i en god stund. Anonymkode: 9d9b0...fdf
AnonymBruker Skrevet 29. januar #11 Skrevet 29. januar Her er linker til de som vurderer: https://www.volvat.no/tjenester/fertilitetsklinikk/bli-eggdonor/ https://medicus.no/bli-eggdonor/?gad_source=1&gad_campaignid=288251335&gbraid=0AAAAAD--68lsWb7ghEt8pS-gS9eMWJXrE&gclid=Cj0KCQiAhOfLBhCCARIsAJPiopOVeZw682J8-0QJ7gLpQx4g9iZiYyDiFO9nzaA8hQJyv5rkSG4mGtMaAl90EALw_wcB https://www.klinikkhausken.no/eggdonasjon/donere-egg https://aleris-fertility.dk/no/eggdonasjon/bli-eggdonor/ Anonymkode: 47b8b...27b
Kristine1995 Skrevet 29. januar #12 Skrevet 29. januar AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hadde du noe smerter? Ts Anonymkode: 54b49...61f Var litt smertefult når dei sugde ut egg. Men det er ein kjapp prosess, så er smerter heldigvis midlertidig. eg er veldig glad for at eg har gjort det, føles veldig bra endå eitt år etterpå 😊
AnonymBruker Skrevet 29. januar #13 Skrevet 29. januar AnonymBruker skrev (7 timer siden): Interessant tråd! Jeg har aldri donert egg, men har vært innom tanken om å benytte egg fra donor da jeg sliter med å bli gravid. Har dog vært gjennom flere prosesser med hormonbehandling og egguttak. Jeg har hatt litt varierende smerter ved egguttak. En gang gjorde det nokså vondt, siste gang kjente jeg det ikke. Litt på siden, hvis noen vil svare: Har lurt veldig på hvem alle donorene er, og hva som motiverer dem. Hvordan kommer man på at man skal donere egg, liksom?😊 Noen som vil dele? Anonymkode: 4d48f...de8 Lurer og på det. Klarer ikke tro at det kun er for å hjelpe barnløse, må jo være ønske om å spre egne gener og Anonymkode: fb183...ef4 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar #14 Skrevet 29. januar AnonymBruker skrev (7 timer siden): Interessant tråd! Jeg har aldri donert egg, men har vært innom tanken om å benytte egg fra donor da jeg sliter med å bli gravid. Har dog vært gjennom flere prosesser med hormonbehandling og egguttak. Jeg har hatt litt varierende smerter ved egguttak. En gang gjorde det nokså vondt, siste gang kjente jeg det ikke. Litt på siden, hvis noen vil svare: Har lurt veldig på hvem alle donorene er, og hva som motiverer dem. Hvordan kommer man på at man skal donere egg, liksom?😊 Noen som vil dele? Anonymkode: 4d48f...de8 Jeg har fått de barna jeg skal, og har lyst til å hjelpe par som drømmer om og få egne barn. En del av meg tenker også at jeg egentlig ville hatt flere barn, men av forskjellige årsaker kan jeg ikke. Derfor er ikke tanken på at noen tar kontakt med meg i fremtiden skremmende. Det høres bare ut som en berikelse, selv om jeg ikke går og venter på det. Tenker også at det kanskje hadde vært hyggelig for mine barn. Så det er flere grunner, hvis jeg skal være ærlig. Jeg kom over dette ved at jeg har en god venninne som har gjort det tre ganger. Anonymkode: 54b49...61f 4
AnonymBruker Skrevet 29. januar #15 Skrevet 29. januar AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Lurer og på det. Klarer ikke tro at det kun er for å hjelpe barnløse, må jo være ønske om å spre egne gener og Anonymkode: fb183...ef4 For min del er det begge grunnene. Jeg venter ikke på at noen skal ta kontakt i femtiden, men tror det hadde vært en berikelse hvis de gjorde det. Jeg skulle gjerne hatt flere barn, men kan ikke pga mange ting. Anonymkode: 54b49...61f 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar #16 Skrevet 29. januar Kristine1995 skrev (53 minutter siden): Var litt smertefult når dei sugde ut egg. Men det er ein kjapp prosess, så er smerter heldigvis midlertidig. eg er veldig glad for at eg har gjort det, føles veldig bra endå eitt år etterpå 😊 Takk for svar 🤗 Anonymkode: 54b49...61f
Kristine1995 Skrevet 29. januar #17 Skrevet 29. januar AnonymBruker skrev (12 timer siden): Interessant tråd! Jeg har aldri donert egg, men har vært innom tanken om å benytte egg fra donor da jeg sliter med å bli gravid. Har dog vært gjennom flere prosesser med hormonbehandling og egguttak. Jeg har hatt litt varierende smerter ved egguttak. En gang gjorde det nokså vondt, siste gang kjente jeg det ikke. Litt på siden, hvis noen vil svare: Har lurt veldig på hvem alle donorene er, og hva som motiverer dem. Hvordan kommer man på at man skal donere egg, liksom?😊 Noen som vil dele? Anonymkode: 4d48f...de8 Grunnen til at eg valgte å donnera er pga ei veninna som har slete i mange år og måtte tilslutt ha hjelp av donor. Eg veit at eggene mine ikkje vart donnert til ho (mest sansynleg). Men å sjå ho i den tunge tida då dei ikkje fekk til å verte gravid sjølv gjor sterke inntrykk. Også sa ho at det var litt manko på donorar mtp ettespurnad. Så difor meldte eg meg som donor 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar #18 Skrevet 29. januar AnonymBruker skrev (17 timer siden): Kan du si noe om smertene rundt det? Jeg blir ikke avskremt hvis det er vondt. Vil heller vite hva jeg kanskje går til (selv om alle opplever det forskjellig) Anonymkode: 54b49...61f Litt, men det var mest ubehag. I den perioden jeg satt sprøyter følte jeg meg veldig opplåst og full i magen. Selve egguttaket merket jeg ikke engang, kjente knapt noe som helst. Her tror jeg det er store individuelle forskjeller. Du som spør om motivasjonen bak: for min del handler det om at jeg er prøverørsbarn selv, og har vokst opp med en forståelse av hvor smertefullt det kan være å være ufrivillig barnløs, og hvor mye glede det kan gi å få et etterlengtet barn. Det er absolutt ikke for å spre egne gener, det kunne jeg ikke brydd meg mindre om. Jeg ønsker ikke egne barn selv, og jeg er veldig heldig med min fysiske og psykiske helse. Derfor vurderte jeg det slik at det er en stor glede om andre får benytte seg av eggene mine og får oppfylt sin store drøm. Anonymkode: 2aac1...c20 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar #19 Skrevet 29. januar Følte behov for å si noe her som mottaker av donoregg som heldigvis til slutt resulterte i et barn. Det finnes ikke nok ord i denne verden til å takke dere nok for at dere donerer egg ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️ Hver eneste dag sender jeg en dypt takknemlig tanke til hun som gjennomgikk ubehag og smerter for å donere bort sine egg. Jeg og barnet snakker ofte om denne damen som gav oss den største gaven i livet. Anonymkode: 9321f...26c 1 8
AnonymBruker Skrevet 29. januar #20 Skrevet 29. januar Kristine1995 skrev (5 timer siden): Grunnen til at eg valgte å donnera er pga ei veninna som har slete i mange år og måtte tilslutt ha hjelp av donor. Eg veit at eggene mine ikkje vart donnert til ho (mest sansynleg). Men å sjå ho i den tunge tida då dei ikkje fekk til å verte gravid sjølv gjor sterke inntrykk. Også sa ho at det var litt manko på donorar mtp ettespurnad. Så difor meldte eg meg som donor Tusen takk for svar. For en utrolig fin ting å gjøre ❤️ Anonymkode: 4d48f...de8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå