Gå til innhold

hårfarge

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Har så lyst til å farge håret til den lille hvite puddelen min, men hvor får jeg tak i det? Har sett en knall ROSA en i en reklame, vil ha vil ha vil ha! :briller2:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Da var da fælt da. Tror du kan bruke vanlig hårfarge på den jeg. Bare ikke få det i øynene på den.

Skrevet

Nei ærlig talt! Stakkars hund! Jeg villle aldri fått ideen om å farget den engang. Det er nok veldig fort gjort å få hudproblemer. VÆr forsiktig, det er tross alt et dyr!

Skrevet

Umh.. Det er vel ikke et seriøst innlegg?

I såfall, dropp idèen, eller snakk med en hundefrisør! ;)

Gjest Gjesta
Skrevet (endret)

Jeg regner med du ikke er seriøs (tar det for gitt at folk ikke har hunder for å bruke dem som pyntedukker, mulig jeg er naiv...), men jeg ville ikke risikert evt. allergiske reaksjoner hos hunden.

Endret av Phobia
Gjest Gjest1
Skrevet

Kan du ikke heller farge ditt eget hår? :)

Gjest Miloine
Skrevet

Dummeste jeg har hørt! Håper det er tull.

Dette er skadelig for bla. huden til hunden.

Gjest Gjest
Skrevet

Det var fælt til pepper jeg skulle få og da! Jeg har ikke tenkt til å ødelegge huden til hunden min, men jeg har sett en sånn i rosa, og det synes jeg så sinnsykt KULT ut! Elsker å gå i rosa selv, det hadde jo vært litt kult å matche.. Som eier så hund..

Finnes det virkelig ikke hårfarger som er BEREGNET på hunder?

Skrevet (endret)

Det gjør det sikkert, men sjekk med noen som har peiling på det. IKKE bruk farge som er beregnet på folk, slik som gjesten her sier i alle fall!!

Det finnes farge på sprayboks i alle fall, det har jeg sett, og det er jo strengt tatt ikke mer dyreplageri det enn å shamponere, balsamere, klippe, style og spraye hundene slik som de gjør på utstillinger. Jeg liker ikke det heller, men hver sin lyst...

Her kan du jo se på litt andre alternativer til å pynte hunden din:

Petshopgirls

Endret av Floja Felíz
Skrevet

Hihi..

Sånn.. Innerst inne.. Har du tenkt over hvor TEIT det vil se ut med en rosa puddel?!

:klaske:

Din hund, ditt valg.. men.. Jeg klarer ikke å slutte og le ved tanken på rosa puddel. :ler:

(Ikke bruk ting som ikke er ment på dyr. Dyr og mennesker har forskjellig hud og skal absolutt ikke bruke samme produkter)

Jaja..

Lykke til med farging..

..husker lottoreklamen med rosa sauer.. :sjarmor:

Skrevet

Tråden er ryddet for utenomsnakk.

- lillesky (mod)

Skrevet

Hvorfor kan man ikke bruke farge til mennesker på en puddel? :klø: For min puddel er det uproblematisk å bruke menneskeshampo/balsam, det viktigste er å skylle ut skikkelig etter på (men det blir fort dyrt da...). Hvis du tar rød hårfarve blir det kanskje rosa? Ellers bør du kanskje heller velge en aprikosfarget puddel neste gang du kjøper puddel? ;)

Skrevet
Hvorfor kan man ikke bruke farge til mennesker på en puddel?  :klø: For min puddel er det uproblematisk å bruke menneskeshampo/balsam,

For de fleste hunder er det problematisk å bruke menneskeprodukter - også innen shampo og balsam - fordi PH-verdien vår er ulike. Hunder trenger å bevare fettlaget i pelsen, noe menneskeprodukter kan vaske vekk. Av samme grunn bør man ikke vaske hunden med zalo o.l

Skrevet

Stakkars hund! Må da ikke finne på å farge den!

En rosa puddel :overrasket: FNIIIIIIIIS

Skrevet
Det var fælt til pepper jeg skulle få og da!

Er du virkelig forbauset?

Nei, tenk så rart at ingen har tenkt på det ennå. :ironi:

Kanskje ta det som et hint?

Skrevet

Fettlaget i pelsen på hunder finner du ikke på pudler. De har nærmest hår, ikke pels. Ergo funker vel menneskeprodukter på pudler. Men om farging er en lur ting, er jo en annen sak.... :sjenert:

Fant dette bildet med farget puddel. Herregud, er det noe rart at folk tror pudler er dullebikkjer? Min har kort pels og blir IKKE gredd, fønet og FARGET, men er en helt vanlig hund som får være hund.

Fant også denne beskrivelsen: Unsweetened Kool Ade makes a great temporary dye for both humans and animals. You can play with lots of colors and best of all it washes out after a few shampoos! Kool Ade er saft av noe slag. Kanskje du kan prøve å farge hunden med rød fun light :ler:

Ellers fant jeg også denne siden.

Gjest Embla s
Skrevet
Det var fælt til pepper jeg skulle få og da! Jeg har ikke tenkt til å ødelegge huden til hunden min, men jeg har sett en sånn i rosa, og det synes jeg så sinnsykt KULT ut! Elsker å gå i rosa selv, det hadde jo vært litt kult å matche.. Som eier så hund..

Klart det er viktig at dere matcher! Skulle da virkelig bare mangle! Tror nok det er litt viktig for hunden og.

Skrevet

Enig med Embla :ler:

Hva med en rosa frakk?

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg ville aldri brukt hårfarge beregnet på mennesker. Tenker med gru på hvordan det svir i hodebunnen min når jeg farger håret selv. Det er sterke saker, og absolutt ikke beregnet på dyr. Om du burde farge pelsen i det hele tatt er en annen sak, men det var vel ikke det trådstarter spurte om.

Skrevet

ville absolutt ikker brukt hårfarge beregnet på mennesker på hunder, vi holder ut med kløe og sviing for vi vet hva som skjer, det gjør ikke hunden, og allergisk reaksjon er ikke noe særlig...

for ikke å snakke om hvordan badet etc ville sett ut mens fargen satt i i 45 minutt...

men har jo sett sprayfarger og geletube-farger til mennesker (karnevalfarger på leketøysbutikk) som vaskes ut, men har ikke peil på hvordan det vil være å ha i en hundepels...

kool-aid er amerikansk saftpulver som er så sterk farge at det kan brukes til å farge garn.

og fargen sitter, vet folk som har farget garn og så har de glemt hansker, fargen sitter på hendene i flere dager, så vet ikke helt om jeg ville hatt en rosa puddel (eller hår for den saks skyld...) helt til fargen gror ut...

pluss det lukter sukkertøy i evigheter...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...