Gå til innhold

Har noen bytta bæsj?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fekal transplantasjon er et stødigere begrep. Jeg ser at det er forskjellige metoder for utføring av dette. Koloskopi ved innførsel bak, og faktisk via gastroskopi, innførsel via munnen og ned i magesekk.(utrolig)

Årsaken kan være flere. Formålet er uansett å skape en sunnere tarmflora.

Har noe her gjort dette? Hva var årsaken? Og funket det?

Anonymkode: 199b6...16a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke gjort det selv men hjulpet pasienter med det. På mitt sykehus legges det ned sonde i tynntarmen og så sprøytes det inn. Høres verre ut enn det er. Pasientene som gjorde det hadde feks hatt en mage bakterie som ødela hele tarmfloraen og de hadde diaré i mange måneder etterpå. De fleste ble raskt mye bedre.

Anonymkode: 9031b...71b

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Jeg har ikke gjort det selv men hjulpet pasienter med det. På mitt sykehus legges det ned sonde i tynntarmen og så sprøytes det inn. Høres verre ut enn det er. Pasientene som gjorde det hadde feks hatt en mage bakterie som ødela hele tarmfloraen og de hadde diaré i mange måneder etterpå. De fleste ble raskt mye bedre.

Anonymkode: 9031b...71b

Ok, takk. Ser  da ikke for meg at lengre tids obstipasjon løses via noe sånt. Der er det andre ting som gjelder. Bevegelse, trim., kosthold, gjerne fermentert mat. Selvsagt er preparater et kortsiktig alternativ.

Anonymkode: 199b6...16a

AnonymBruker
Skrevet

Det er vanlig å gjøre det når man har Ibs og er veldig plaget, men for å bli kandidat for Fekal transplantasjon, må man fylle en del kriterier for å få bli med på forsøk i regi av diverse sykehus.

Jeg stod på venteliste til å bli tatt opp på Haukeland Sykehus, men var ikke dårlig nok, så jeg fikk ikke plass hos spesialisten som skal behandle pasienter.

Det at jeg har slitt med magesmerter og intoleranser siden jeg var liten og i tillegg hadde prøvd ut Lav fodmap uten særlig forbedring, var ikke nok plager.

Anonymkode: 330fe...8ea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...