Gå til innhold

Kan jeg skru i vindusrammen?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skal henge opp rullgardin. Vinduet her har ikke vanlig karm med treverk rundt, men kun gipsvegger. Kan jeg skru rullgardinen direkte i rammen til vinduet eller skadet det vindu på noen måte? 

Anonymkode: 546e1...8c6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går jo i utgangspunktet helt fin, du skal bare passe på at skruene er passe lange i forhold til tykkelsen på rammen – du vil jo ikke skru inn i glasset.

Anonymkode: 29f38...406

Skrevet

Det ødelegger ikke vinduet så lenge du bruker passende skruer. Men jeg ville heller festet i gipsveggen, med gode gipsanker. 

Anonymkode: bd865...95e

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det ødelegger ikke vinduet så lenge du bruker passende skruer. Men jeg ville heller festet i gipsveggen, med gode gipsanker. 

Det er vel stender rundt vinduene uansett? Vinduene er jo skrudd fast i stendere. Så finner man dem, så slipper man anker. 

Anonymkode: bbe53...6b3

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Gipsvegger er min største fiende. Jeg synes det er drit skummelt og henge opp ting og vil helst unngå de 😅 

Hvordan finner jeg stendere? 

Beklaget hvis dette er dumme spørsmål, dette er min første bolig og første gang jeg har ansvar for å fikse/henge opp ting selv.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Gipsvegger er min største fiende. Jeg synes det er drit skummelt og henge opp ting og vil helst unngå de 😅 

Hvordan finner jeg stendere? 

Beklaget hvis dette er dumme spørsmål, dette er min første bolig og første gang jeg har ansvar for å fikse/henge opp ting selv.

Dunk lett i veggen med knokene. Med litt øving hører du om det er stender bak eller ei. Blir en litt lysere lyd, på et vis. 

Anonymkode: bbe53...6b3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...